Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijn eerste foto's op bd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: mijn eerste foto's op bd

Ik volg babysnake... eerste is griezelig en aantrekkelijk tegelijk. Goeie kleuren.
    Tweede, daar word ik niet warm of koud van... maar zeker geen slechte foto hé !
    Canon 40D - Lenzen : Canon 70-200 2.8 - Sigma 18-200mm OS f3.5-5.6 - Sigma Macro 50mm f2.8

Comment

Volgens mij klopt er toch iets niet met de kleuren bij 1.
      perman
      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

twee totaal verschillende beelden de ene mysterieus en spannend, bij de andere wordt je weer rustig.
        Beide vind ik erg mooi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purmer Bekijk bericht
          Foto 1 mooie belichting hoewel er geen gegevens onder staan, en ik geen zin heb in het zoveelste kopie te maken,
          Waarom kopie maken? EXIF zit toch gewoon in de foto's?

Jan

Comment

Allereerst van harte welkom op dit mooie forum.
            De bosfoto is de iets mindere van de 2, maar er zat meer in.
            Ik heb de witbalans iets meer richting groen gezet, waardoor het er natuurlijker uitziet en het paadje, door het kleurcontrast met de paarse blaadjes, mooier het bos in slingert.
            Verder heb ik het contrast iets opgevoerd, door er iets meer zwart in te brengen.
            Het resultaat
            Als je vindt dat het er absoluut niet zo uitzag, laat het gerust weten, dan verwijder ik de link. Of als je denkt dat het er wel zo uitzag, is het misschien leuk om als oefening, te proberen om tot ditzelfde resultaat te komen.
            De 2e foto is echt een mooie mooi compositie en lijnenspel.
            Puntje op de i, zou misschien het verwijderen van de 2 paaltjes o.i.d. zijn.
            We kijken uit naar de volgende foto's.
            Groeten,
            Johan
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
              Volgens mij klopt er toch iets niet met de kleuren bij 1.
              Ik was hier de berichten aan het lezen, van boven naar beneden, en dacht reeds..... is er nu geen enkele die het ziet .
              Ik ga resoluut voor de tweede, de eerste heeft blauwe/magenta bladeren op het pad liggen en dat oogt verre van natuurlijk.
              Bij de tweede wel even de molens recht zetten, scheelt weinig maar ik zag het toch zonder eerst de loodlijnen te trekken.

PS Reeds een ferme schop geven na anderhalf uur ?????? Dan heb je wel héél er weinig geduld en zal je hier nog dikwijls moeten schoppen..... wat niet altijd in dank afgenomen wordt.
              Er zijn ook nog mens die werken overdag hé, of niet om het uur even (kunnen) komen kijken op BD..... enz.

Groetjes

Comment

Welkom op het forum en inderdaad aub. wat geduld....

De tweede zit wel goed, mooie kleuren en scherp
                De eerste mist contrast en heeft kleurzweem.
                Photography is an art of observation.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Ik was hier de berichten aan het lezen, van boven naar beneden, en dacht reeds..... is er nu geen enkele die het ziet .
                  Ik ga resoluut voor de tweede, de eerste heeft blauwe/magenta bladeren op het pad liggen en dat oogt verre van natuurlijk.
                  Bij de tweede wel even de molens recht zetten, scheelt weinig maar ik zag het toch zonder eerst de loodlijnen te trekken.

PS Reeds een ferme schop geven na anderhalf uur ?????? Dan heb je wel héél er weinig geduld en zal je hier nog dikwijls moeten schoppen..... wat niet altijd in dank afgenomen wordt.
                  Er zijn ook nog mens die werken overdag hé, of niet om het uur even (kunnen) komen kijken op BD..... enz.

Groetjes
                  mijn post stond na anderhalf uur al halfweg op de tweede pagina.
                  vandaar de schop.
                  wat de betreft de kleuren van de eerste foto...
                  die kreeg ik om de ene of andere reden niet beter ----> silly me

Comment

van de eerste heb ik geprobeerd de kleuren een klein beetje bij te werken volgens de tips van Johan, waarvoor mijn oprechte dank. Ook heb ik de molens proberen recht te zetten. Volgens mij is dit redelijk goed gelukt.

Last edited by marrepentax; 30 oktober 2012, 20:28.

Comment

Wat mij betreft, keurige updates !
                      Groeten,
                      Johan
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                        Wat mij betreft, keurige updates !
                        Groeten,
                        Johan
                        thx johan

Comment

Working...
                        X