Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Volgens mij een ervaren medekijker van dit forum, want je hebt de techniek van het plaatsen al aardig onder de knie. Ook het stampen lukt je al aardig zie ik.
Het zijn twee verschillende foto's, dus niet altijd vanzelfsprekend te beoordelen door anderen. Foto 1 mooie belichting hoewel er geen gegevens onder staan, en ik geen zin heb in het zoveelste kopie te maken, waar je het bospad mooi in compo laat slingeren.
2e foto had van mij de beweging in de bladen zichtbaar mogen zijn, dus lagere ST en het bos mocht iets worden opgelicht.
Goede binnenkomers, hoewel ik denk dat je al een tijdje meekijkt of ervaren bent op het forum
Volgens mij een ervaren medekijker van dit forum, want je hebt de techniek van het plaatsen al aardig onder de knie. Ook het stampen lukt je al aardig zie ik.
Het zijn twee verschillende foto's, dus niet altijd vanzelfsprekend te beoordelen door anderen. Foto 1 mooie belichting hoewel er geen gegevens onder staan, en ik geen zin heb in het zoveelste kopie te maken, waar je het bospad mooi in compo laat slingeren.
2e foto had van mij de beweging in de bladen zichtbaar mogen zijn, dus lagere ST en het bos mocht iets worden opgelicht.
Goede binnenkomers, hoewel ik denk dat je al een tijdje meekijkt of ervaren bent op het forum
Alle forums werken hetzelfde Purmer.
Ik zit ook op een forum van land en waterschildpadden en dat werkt precies hetzelfde als dit forum.
Ook het geven van schoppen is daar af en toe nodig. En ja je hebt gelijk ik kijk al x aantal maanden mee als passief viewer maar heb me vandaag pas geregistreerd.
wat betreft de foto's...
deze zijn afgelopen zondag gemaakt. zoals je misschien weet was het zondag windstil en dus draaiden de molens niet.
exif gegevens van de eerste foto
s:1/25
f: 9
iso 800
exif gegevens 2de foto
s: 1/800
f: 7
iso: 200
thx voor de reactie
Last edited by marrepentax; 29 oktober 2012, 19:28.
Ik vind vooral de eerste foto geslaagd, de foto laat de diepte van de scene goed uitkomen!
Mvg,
Wim
In het echt is het nog veel indrukwekkender. Spijtig ben ik er nog niet in geslaagd om dit goed op beeld vast te leggen.
Op de foto's lijkt het altijd veel vlakker
Ik zag de foto's laden, en dacht... Die gaat het wel nog verder schoppen.
Je bent duidelijk al langer dan vandaag bezig !
Welkom hier, en veel fun ook. Ik ga voor de tweede, heel eenvoudige foto,
hou er wel van.
facebook
Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.
Ik zag de foto's laden, en dacht... Die gaat het wel nog verder schoppen.
Je bent duidelijk al langer dan vandaag bezig !
Welkom hier, en veel fun ook. Ik ga voor de tweede, heel eenvoudige foto,
hou er wel van.
ik heb sinds vorige week een nieuw toestel.
daarvoor had ik een compactje waar je nie echt veel mee kon aanvangen.
het eerste wat ik heb gedaan met mijn nieuwe toestel is voor volle battetrijen gezorgd en alle mogelijke instellingen uitgeprobeerd.
mijn conclusie...
foto's maken met een DSLR is niet makkelijker dan met een compactje maar het resultaat is o zoveel beter
En waarom gekozen voor F9 en F7? Vooral voor die tweede vraag ik mij dat af.
reactie 9 het gaat goed
je moet goed weten dat er in mijn prullenmand een hele hoop foto's zitten van datzelfde bosje en diezelfde molens.
die f9 heb ik gekozen omdat ik dan ongeveer alles scherp had (zowel voorgrond als achtergrond aanvaardbaar scherp)
en dan voor die tweede die f7...
goede vraag... ik denk dat de f waarde hier niet zoveel uitgemaakt had. het had hier ook een f5 mogen zijn of een f12
Ik ben ook totaal beginner, maar moet toch wat gaan mee babbelen. (ook daar leer ik van )
Ik vind de eerste lekker mysterieus, je vraagt je af waar het pad naartoe leidt.
met de tweede heb ik minder feeling, hoewel ik het zeker geen slechte foto vindt.
Comment