Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
.........
Mijn eerste post dus graag wat comments aub :
Bedankt
Om een goede beoordeling van de foto mogelijk te maken is het hier nuttig dat je ook wat extra informatie aanbiedt (de zogenaamde EXIF gegevens, die je camera samen met de foto opslaat):
- Camera Model
- Lens
- Sluitertijd
- Diafragma
- ISO waarde
- Belichtingscompensatie
De vermelding van EXIF gegevens is niet verplicht maar wel aanbevolen om betere en meer relevante tips te krijgen.
grt,bouk.
Je kunt hier opteren voor de non stop functie (als deze op je toestel staat), zodat je verschillende foto's snel achter elkaar kunt maken. Daarna kan je dan de beste uitpikken. Hier heeft de hond voor mij een nogal comische houding, hoe hij zo uit het water komt. Vooral die pootjes.
Maar ik vind het voor de rest wel een goede foto. Er zit veel beweging in, met goede scherpte.
Mischien wat bijcroppen want er staat nu wel veeel water en weinig hond op de foto. Maar ook weer niet teveel.
Goede eerste post
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
En misschien heeft het wel iets komisch, maar ik vond het net leuk hoe zijn voorpootjes op de foto staan. Net alsof hij zich zit klaar te maken om nog eens goed onder te duiken.
Om een goede beoordeling van de foto mogelijk te maken is het hier nuttig dat je ook wat extra informatie aanbiedt (de zogenaamde EXIF gegevens, die je camera samen met de foto opslaat):
- Camera Model
- Lens
- Sluitertijd
- Diafragma
- ISO waarde
- Belichtingscompensatie
De vermelding van EXIF gegevens is niet verplicht maar wel aanbevolen om betere en meer relevante tips te krijgen.
grt,bouk.
Ik vind deze foto geslaagd zonder meer ook zonder bovenvermelde wat sommige mensen nodig menen te hebben om dan een en ander af te kunnen kraken.
De voorpoten staan in een normale houding bij een herdershond die springt (het is dan ook geen model dat je in een bocht kan wringen voor het perfecte plaatje??
een foto beoordelen doe je met het oog niet met de gegevens welke camera, welk objectief ,om dan te kunnen zeggen , jamaaaaaar met objectief dit en dat was je foto beter geweest.
Ik zie direct aan de reflecties dat deze foto scheef staat. Nader onderzoek
wijst uit dat 3º met de klok mee draaien beter uitkomt. Lighten Shadows
(PS-E) geeft een verbetering op het zwarte masker. Verder mag deze ook
een na-verscherping hebben mijns inziens. Dat nep-kadertje mag je een
volgende keer weglaten, het voegt niets toe. Voor de compositieverbetering
had je de ruimte voor en achter de hond moeten omwisselen.
Ik vind deze foto geslaagd zonder meer ook zonder bovenvermelde wat sommige mensen nodig menen te hebben om dan een en ander af te kunnen kraken.
De voorpoten staan in een normale houding bij een herdershond die springt (het is dan ook geen model dat je in een bocht kan wringen voor het perfecte plaatje??
een foto beoordelen doe je met het oog niet met de gegevens welke camera, welk objectief ,om dan te kunnen zeggen , jamaaaaaar met objectief dit en dat was je foto beter geweest.
Wat is dat nu voor larie en apekool dat je hier schrijft. Hier wordt niemand niet afgekraakt.
Dat jij die foto, goed, perfekt, mega, ongeloofelijk, schitterend, hemels en andere honingzoete woorden, vindt dat is uw recht. Maar er zijn hier 7miljard andere mensen op deze aardkl**t die een andere mening hebben. Daarbij zijn we hier in beginnershoek waarbij we Exif gegevens gebruiken om de mensen te helpen.
Exif gegevens die je als eerste moet ingeven in je camera. Voor ons is het ook interessant om te weten welke exif er gebruikt is bij bv goede foto's om die later dan zelf te gebruiken.
Dus voor dat je hier probeerd Don Quichoto te spelen zou ik eerst het boek lezen
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
En ik zal ook eens iets zeggen! Als je maar terugkomt om hier overal weer onbeschoft commentaar te geven om de mensen onterecht op hun plaats te zetten he, wel blijf dan maar weg!
Zo, dat was nu MIJN frustratie!
facebook
Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.
Zo onbeschoft is jouw commentaar nu ook weer niet hoor.
Je drukt je alleen wat ongelukkig uit.
Er is een verschil tussen het beoordelen van een foto en het geven van
commentaar om de TS zo mogelijk te helpen. Voor het beoordelen van
een foto heb ik alleen de foto nodig, verder niets en dan blijft er voor mij
in Beginnershoek maar weinig op de zeef liggen. Maar ik zie ook wel
mogelijkheden om anderen mijn adviezen te geven.
Jammer dat je zulke zaken opvat als 'afkraken'. Durf het eens aan om
een eigen foto (met Exif natuurlijk) in Beginnershoek te plaatsen en stel
je mening dan bij aan de hand van jouw nieuwe ervaringen.
Comment