Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jumping dog in the fog

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Jumping dog in the fog

Deze geschoten toen ik wandelde langs een vijver tijdens een mistige morgen.
    Mijn eerste post dus graag wat comments aub

Bedankt

Re: Jumping dog in the fog

Oorspronkelijk geplaatst door Vince007 Bekijk bericht
    .........
    Mijn eerste post dus graag wat comments aub :

Bedankt
    Om een goede beoordeling van de foto mogelijk te maken is het hier nuttig dat je ook wat extra informatie aanbiedt (de zogenaamde EXIF gegevens, die je camera samen met de foto opslaat):
    - Camera Model
    - Lens
    - Sluitertijd
    - Diafragma
    - ISO waarde
    - Belichtingscompensatie

De vermelding van EXIF gegevens is niet verplicht maar wel aanbevolen om betere en meer relevante tips te krijgen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Je hebt de exif info toch niet nodig om de foto te beoordelen ? Maar t'is wel handig om advies te geven

Goed gefotografeerd, maar ik mis de mist. Ik denk dat je met een lager standpunt een beter effect gehad zou hebben.
      Nikon shooter - Samyang fan

Comment

Je kunt hier opteren voor de non stop functie (als deze op je toestel staat), zodat je verschillende foto's snel achter elkaar kunt maken. Daarna kan je dan de beste uitpikken. Hier heeft de hond voor mij een nogal comische houding, hoe hij zo uit het water komt. Vooral die pootjes.
        Maar ik vind het voor de rest wel een goede foto. Er zit veel beweging in, met goede scherpte.
        Mischien wat bijcroppen want er staat nu wel veeel water en weinig hond op de foto. Maar ook weer niet teveel.
        Goede eerste post
        Robby BB
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vince007 Bekijk bericht
          Deze geschoten toen ik wandelde langs een vijver tijdens een mistige morgen.
          Je mag geen honden schieten. Ik als hondenliefhebber ben daar ten stelligste tegen

Wel knap vastgelegd, maar ik zou het zwarte masker een beetje proberen op te lichten.
          Fotografie is leren kijken.
          http://johanluyckx.weebly.com

Comment

Scherpte zit goed maar toch liever wat meer ruimte in de hond zijn kijk(spring)richting.
            If today was perfect, there would be no need for tomorrow.

Comment

Ik vind dit wel een leuke foto.

En misschien heeft het wel iets komisch, maar ik vond het net leuk hoe zijn voorpootjes op de foto staan. Net alsof hij zich zit klaar te maken om nog eens goed onder te duiken.
              Mvg,
              Rudy Mas
              Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Dank voor de comments Zo leer ik telkens wat bij van de visie van anderen. Raar dat de gegevens er niet bijstonden dat bekijk ik even hoe dit komt.

Groeten Vince

Comment

Ik vind dit een mooie actiefoto!
                  Touch the Earth...Gently
                  www.passionsenfrance.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    Om een goede beoordeling van de foto mogelijk te maken is het hier nuttig dat je ook wat extra informatie aanbiedt (de zogenaamde EXIF gegevens, die je camera samen met de foto opslaat):
                    - Camera Model
                    - Lens
                    - Sluitertijd
                    - Diafragma
                    - ISO waarde
                    - Belichtingscompensatie

De vermelding van EXIF gegevens is niet verplicht maar wel aanbevolen om betere en meer relevante tips te krijgen.
                    grt,bouk.
                    Ik vind deze foto geslaagd zonder meer ook zonder bovenvermelde wat sommige mensen nodig menen te hebben om dan een en ander af te kunnen kraken.

De voorpoten staan in een normale houding bij een herdershond die springt (het is dan ook geen model dat je in een bocht kan wringen voor het perfecte plaatje??
                    een foto beoordelen doe je met het oog niet met de gegevens welke camera, welk objectief ,om dan te kunnen zeggen , jamaaaaaar met objectief dit en dat was je foto beter geweest.

Comment

Ik zie direct aan de reflecties dat deze foto scheef staat. Nader onderzoek
                      wijst uit dat 3º met de klok mee draaien beter uitkomt. Lighten Shadows
                      (PS-E) geeft een verbetering op het zwarte masker. Verder mag deze ook
                      een na-verscherping hebben mijns inziens. Dat nep-kadertje mag je een
                      volgende keer weglaten, het voegt niets toe. Voor de compositieverbetering
                      had je de ruimte voor en achter de hond moeten omwisselen.
                      Van waardering geniet ik.
                      Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                        Ik vind deze foto geslaagd zonder meer ook zonder bovenvermelde wat sommige mensen nodig menen te hebben om dan een en ander af te kunnen kraken.

De voorpoten staan in een normale houding bij een herdershond die springt (het is dan ook geen model dat je in een bocht kan wringen voor het perfecte plaatje??
                        een foto beoordelen doe je met het oog niet met de gegevens welke camera, welk objectief ,om dan te kunnen zeggen , jamaaaaaar met objectief dit en dat was je foto beter geweest.
                        Wat is dat nu voor larie en apekool dat je hier schrijft. Hier wordt niemand niet afgekraakt.
                        Dat jij die foto, goed, perfekt, mega, ongeloofelijk, schitterend, hemels en andere honingzoete woorden, vindt dat is uw recht. Maar er zijn hier 7miljard andere mensen op deze aardkl**t die een andere mening hebben. Daarbij zijn we hier in beginnershoek waarbij we Exif gegevens gebruiken om de mensen te helpen.
                        Exif gegevens die je als eerste moet ingeven in je camera. Voor ons is het ook interessant om te weten welke exif er gebruikt is bij bv goede foto's om die later dan zelf te gebruiken.
                        Dus voor dat je hier probeerd Don Quichoto te spelen zou ik eerst het boek lezen

Robby BB
                        Minder tijd achter de computer
                        Is meer tijd achter de camera

Comment

En ik zal ook eens iets zeggen! Als je maar terugkomt om hier overal weer onbeschoft commentaar te geven om de mensen onterecht op hun plaats te zetten he, wel blijf dan maar weg!
                          Zo, dat was nu MIJN frustratie!
                          facebook
                          Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Zo onbeschoft is jouw commentaar nu ook weer niet hoor.
                            Je drukt je alleen wat ongelukkig uit.

Er is een verschil tussen het beoordelen van een foto en het geven van
                            commentaar om de TS zo mogelijk te helpen. Voor het beoordelen van
                            een foto heb ik alleen de foto nodig, verder niets en dan blijft er voor mij
                            in Beginnershoek maar weinig op de zeef liggen. Maar ik zie ook wel
                            mogelijkheden om anderen mijn adviezen te geven.
                            Jammer dat je zulke zaken opvat als 'afkraken'. Durf het eens aan om
                            een eigen foto (met Exif natuurlijk) in Beginnershoek te plaatsen en stel
                            je mening dan bij aan de hand van jouw nieuwe ervaringen.
                            Van waardering geniet ik.
                            Van kritiek leer ik.

Comment

Working...
                            X