Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een kwestie van tijd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een kwestie van tijd

    Al heb ik hem ook ergens anders geplaatst, niet bij de wedstrijd daar heb ik er al drie geplaatst, niet dat ik absoluut mijn foto's overal ten toon wil plaatsen maar ze hebben me gevraagd om wat te posten. Dus heb ik mijn best gedaan.
    Nu komt deze hier ook.

    Het is een foto die niet los kan bestaan zonder de tekst die ik erbij heb geschreven. Oh ik laat jullie ook weten dat ik wel ook geen schrijver ben.

    De foto is een tweeluik. Zag het licht bij thema : tijd.

    foto 1 : figuren rond kaars.
    Nikon Coolpix AW 100
    studioke en flitser gebruikt
    Fl 7 mm
    Bt 1/30
    F 4
    iso 200

    foto 2 : uitgedoofd kaars
    Nikon coolpix AW 100
    flitser gebruikt
    FL : 11.7
    BT 1/30
    F 4.2
    iso : 200



    Bijhorende tekst : Een kwestie van tijd.

    In een kring gingen ze staan. Smekend, afwachtend…
    Fluisterend : “Laat ons leven en blaas het kaarsje niet uit. Wij brengen immers leven, vrolijkheid en verzet.
    Open je hart lieve mensen, voor ons allemaal.
    We zijn immers de fantastische wezens uit het nooit everland.
    We geven je kleur en muziek in het leven,
    Daar waar jij je verblijf hebt, in die grijze, grauwe wereld.
    Toe, blaas dat kaarsje niet uit. Want het zal je verdoemen om een verblijf in te nemen,
    In een fantasieloze wereld.”
    Maar zij, in die ronde,
    zullen dolend zoeken, in alle tijd en ruimte, naar iemand die zo vatbaar als een kind, het kaarsje weer aansteekt.
    De kaars zal dan branden met likkende vlammen, en grijpend en brandend raakt hij de opengevouwen handen, laat harten smeulen tot een vruchtbare fantastische wereld.
    De uitvinders krijgen opnieuw een kans om in pracht en praal zich te ontplooien in deze opnieuw leefbare creatieve wereld.

  • #2
    Re: Een kwestie van tijd

    tja.
    tja...
    Ik vind dat zo'n gedicht een betere foto verdiend ... Voor mij een iets te hoog K gehalte

    Sorry.
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Een kwestie van tijd

      Kwestie van smaak mi, sorry niet de mijne
      vriendelijke groeten, Sien

      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

      Comment


      • #4
        Re: Een kwestie van tijd

        iets te hoog K gehalte
        Wat wil je daarmee zeggen ? Bedoel je dat je er een hartstilstand van zult krijgen ? zover moet je het ook weer niet laten komen. Laat het kaarsje dan maar uit. Dan verdwijnt het beeld.

        Comment


        • #5
          Re: Een kwestie van tijd

          IK vind het wel mooi gebracht,zeker de foto met uitdovend kaarsje
          Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

          Comment


          • #6
            Re: Een kwestie van tijd

            Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
            Wat wil je daarmee zeggen ? Bedoel je dat je er een hartstilstand van zult krijgen ? zover moet je het ook weer niet laten komen. Laat het kaarsje dan maar uit. Dan verdwijnt het beeld.
            K van Kitsch
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

            Comment


            • #7
              Re: Een kwestie van tijd

              Goed gedaan Dit is weer eens wat anders laat je niet ontmoedigen door de iets minder opgewekte kritiek Niet dat het niet mag, want daarvoor plaats je natuurlijk ook een foto. De bovenstaande kritiek is waardevol en ik sta hier dus ook respectvol tegenover. Maar, voor mij is het een mooie combinatie Als je de tekst en de foto even de tijd geeft(en ook jezelf) dan ga je dit zeker meer en meer respecteren. Dus, goede poging en creativiteit om weer eens iets anders te brengen

              Comment

              Working...
              X