Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Een geslaagde opname Marc maar hier had je moeten opteren voor HDR, ik geloof dat je voldoende weet waarom. Is dit nu een strenge beoordeling ? Voor beginners wel doch ik vermoed dat jij als gevorderde begrijpt wat ik bedoel. Deze opname kan en mag uiteraard ook
vind hem mooi en heel mooi, maar imo ging hij nog mooier zijn in HDR, denk dat het wolkenveld dan nog een heel stuk dramatischer/sprookjesachtiger ging overkomen
Iedereen alvast bedankt om te kijken en de mensen die gereageerd hebben.
Noenkel: Mocht hij goed genoeg zijn om aan de muur te hangen dan was het zeker zonder handtekening. Beloofd!
Raymond:...wat noem jij in godsnaam gevorderd? De heilige man heeft Anaisje en mij op 6 december bedacht met nieuw speelgoed. Dus een hele week naar de buren getrokken om er te leren mee omgaan. De 18-250 van sigma vertekend op zijn uitersten dat het niet mooi meer is (De vuurtoren ginds valt bijna op iedere foto in zee, de toren van Pisa is er een jonkske tegen)Onze Plaatwerker zou in de zevenste hemel zijn mocht hij die foto's zien....Een ND-filter....pffffft...ziet er allemaal makkelijk uit in goedkope cowboyfilms...totdat er een paar zeemeeuwen (ik weet dat zulks niet bestaat) door de zoeker heen en weer fladderen...En tot slot een kodakske met intelligente AF-puntjes die overal scherp stellen behalve daar waar jij het wil (is maar grapje hoor)...Ik weet enkel dat ik nog verdomd veel te leren heb. En g'hebt geluk Raymond want ge zijt één van de weinigen die zo iets mogen zeggen hé
Aidyl, Wilfried, Eddy, Vosse en TrsH ook bedankt voor jullie gewaardeerde mening.
Wat het HDR-gebeuren betreft...zit hier al een hele dag fotootjes van een hele week samen te voegen en te blenden dat het niet mooi meer is...wordt vervolgd.
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
... Onze Plaatwerker zou in de zevenste hemel zijn mocht hij die foto's zien ...
Hartverwarmend om te horen dat ik algemeen bezit ben geworden ...
Maar plaatwerker wacht wel een jaar tot het Sint Nicolaas heeft behaagd jullie te
verwennen met DxO (op voorwaarde dat iedereen voortaan in RAW gaat trekken). Niets
belet je echter om een proefperiode ermee te werken als je nieuwsgierig en/of ongeduldig bent.
Hartverwarmend om te horen dat ik algemeen bezit ben geworden ...
Zo "cru" zou ik het niet stellen...eerder "een gevestigde waarde" in perspectiefvertekeningen en lijnen...
Maar laat het geweten zijn...zeker niet slecht en gemeend bedoeld.
Wat DxO betreft zal eens rondneuzen op het net...Dan weet ik alvast wat me volgend jaar in december te wachten staat. Werk nu reeds met software die bolvormige-tonvormige en speldenkussenvormige vertekening aankan...maar toch maar tot op bepaalde hoogte.
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Raymond:...wat noem jij in godsnaam gevorderd? De heilige man heeft Anaisje en mij op 6 december bedacht met nieuw speelgoed. Dus een hele week naar de buren getrokken om er te leren mee omgaan. De 18-250 van sigma vertekend op zijn uitersten dat het niet mooi meer is (De vuurtoren ginds valt bijna op iedere foto in zee, de toren van Pisa is er een jonkske tegen)Onze Plaatwerker zou in de zevenste hemel zijn mocht hij die foto's zien....Een ND-filter....pffffft...ziet er allemaal makkelijk uit in goedkope cowboyfilms...totdat er een paar zeemeeuwen (ik weet dat zulks niet bestaat) door de zoeker heen en weer fladderen...En tot slot een kodakske met intelligente AF-puntjes die overal scherp stellen behalve daar waar jij het wil (is maar grapje hoor)...Ik weet enkel dat ik nog verdomd veel te leren heb. En g'hebt geluk Raymond want ge zijt één van de weinigen die zo iets mogen zeggen hé
Groetjes
Marc
Rustig Marc, rustig. En ik heb geluk dat ik geluk heb. Doe de groetjes aan Anaisje en thanks voor je reactie
Comment