Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Volgens de DOF calculator heb ik 7,6m voor mijn punt tot oneindig scherpte, waar is het probleem?
Mvg,
Eddy
Rekenfout ? Misschatting van de afstanden in de realiteit ?
En als je had scherpgesteld op de jonge dame, hoeveel scherpte had je dan achter haar
gehad? Dat zou mijn benadering zijn geweest.
Wat was het belangrijkste onderwerp op het moment van trekken van deze foto ?
Voor mij doet de titel even niet ter zake.
Rekenfout ? Misschatting van de afstanden in de realiteit ?
En als je had scherpgesteld op de jonge dame, hoeveel scherpte had je dan achter haar
gehad? Dat zou mijn benadering zijn geweest.
Wat was het belangrijkste onderwerp op het moment van trekken van deze foto ?
Voor mij doet de titel even niet ter zake.
Wat is de rekenfout?
Wat is er niet scherp?
Het onderwerp is 't Zand en de titel doet wel terzake (zeker bij jou als ik je commentaren in 't verleden lees).
Bedankt voor de reactie maar duidelijker zijn a.u.b.
Mvg,
Eddy
Wat is de rekenfout?
Wat is er niet scherp?
Het onderwerp is 't Zand en de titel doet wel terzake (zeker bij jou als ik je commentaren in 't verleden lees).
Bedankt voor de reactie maar duidelijker zijn a.u.b.
Mvg,
Eddy
Dan zal ik mijn antwoord verhelderen.
Ik heb niet gezegd dat er een rekenfout is gemaakt. Ik heb alleen de mogelijkheid
daarvan aangeduid.
Met betrekking tot het scherpstellen heb ik niet meer gedaan dan aangeven hoe ik de
scherpstelling zou hebben aangepakt. En die is alleen maar anders zonder een oordeel te
geven over goed, beter of best. Wel afhankelijk van de keuze van het hoofdonderwerp.
Met voorbijgaan van de titel bedoel ik niet meer dan dat ik twijfels had over wat het
hoofdonderwerp is van de foto. De jongedame of de sculptuur? Indien de sculptuur, dan
had ik gewacht tot de jongedame was opgekrast.
Titels zijn voor mij alleen belangrijk in hun kwaliteit omdat ze op BD tot de verplichte kost horen.
Comment