Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Nr 2 voor mij de mooiste compositie.
Helaas mis ik bij beide foto's de vereiste scherpte. 1/30 seconce en wellicht zonder statief?
Heb een update geplaatst voor de nodige verscherping. welke sluitertijd is aangeraden in dit geval? Klopt maar voor paddenstoelen zou ik eigenlijk een rijstzak o.i.d. moeten hebben.
leer nu toch eens te kijken naar uw eigen fotos
scherpte is toch voor iedereen hetzelfde
de basis van fotografie zou je toch moeten weten als je een toestel koopt
... de basis van fotografie zou je toch moeten weten als je een toestel koopt
Dat zou een ideaal uitgangspunt kunnen zijn.
Maar ik vrees dat we wat milder moeten zijn tegenwoordig. Nu geldt: Mooie foto gezien,
wil ik ook kunnen maken, duur toestel kopen en dan pas leren dat er ook handleidingen bij
worden gegeven.
Laten we gewoon doorgaan met geduldig de mensen stap voor stap dingen bij te brengen.
Alleen eigenwijze mensen die blijken niet te willen leren of ondanks goede adviezen
blijven volharden in hun fouten, die laat ik barsten in hun domheid.
leer nu toch eens te kijken naar uw eigen fotos
scherpte is toch voor iedereen hetzelfde
de basis van fotografie zou je toch moeten weten als je een toestel koopt
Ja en als je een toestel hebt, moet je natuurlijk alle onderwerpen en alle situaties in een klap kunnen fotograferen. Sorry, dat was ik even vergeten... En dat leren kijken kan ik hoor, ik heb al een kritische blik, soms plaats je foto's om te kunnen leren van anderen. Als je dan als reactie krijgt: zoek dat zelf eens uit. Dan kan je net zo goed geen reacties verwachten..
Maar ik vrees dat we wat milder moeten zijn tegenwoordig. Nu geldt: Mooie foto gezien,
wil ik ook kunnen maken, duur toestel kopen en dan pas leren dat er ook handleidingen bij
worden gegeven.
Laten we gewoon doorgaan met geduldig de mensen stap voor stap dingen bij te brengen.
Alleen eigenwijze mensen die blijken niet te willen leren of ondanks goede adviezen
blijven volharden in hun fouten, die laat ik barsten in hun domheid.
Ik wil juist wel leren, vandaar ook mijn vraag net. Zijn alle fotografen dan begonnen met geweldig werk afleveren, of hebben zij ook eerst moeten leren?
Ik wil juist wel leren, vandaar ook mijn vraag net. Zijn alle fotografen dan begonnen met geweldig werk afleveren, of hebben zij ook eerst moeten leren?
Nee hoor, het geweldige werk kwam later. Bij jou ook.
Bij zo'n boswandeling ga je natuurlijk niet altijd je hele fotogerief meeslepen.
Niettemin zal je in zo'n situatie een statief ontberen. Dan kan je best een jack of
handschoenen tot een soort kussentje maken om je camera op te installeren. Heel stabiel
zal het niet zijn en daarom kan je het beste eerst alles instellen en daarna de
zelfontspanner inschakelen (om te voorkomen dat je met de ontspanknop het hele toestel
uit balans drukt). Je kunt dan ook veel langere sluitertijden gebruiken.
Nee hoor, het geweldige werk kwam later. Bij jou ook.
Bij zo'n boswandeling ga je natuurlijk niet altijd je hele fotogerief meeslepen.
Niettemin zal je in zo'n situatie een statief ontberen. Dan kan je best een jack of
handschoenen tot een soort kussentje maken om je camera op te installeren. Heel stabiel
zal het niet zijn en daarom kan je het beste eerst alles instellen en daarna de
zelfontspanner inschakelen (om te voorkomen dat je met de ontspanknop het hele toestel
uit balans drukt). Je kunt dan ook veel langere sluitertijden gebruiken.
Bedankt voor dit uitgebreide antwoord. Inderdaad, een beetje creatief zijn soms en ik had nog wel een afstandsbediening in mijn tas Ik weet wat ik de volgende keer kan doen.
dat is nu het probleem van deze moment, fotos posten en vragen wat er mis is of wat kan beter
koop jij een auto zonder dat je een rijbewijs hebt?
Onzin. Als je iets voor het eerst of weinig fotografeert, hoeft het niet in een keer perfect te zijn en dan mag je (zeker in beginnershoek) posten, zodat je tips en opmerkingen krijgt!
Comment