Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De opruimers in de natuur

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De opruimers in de natuur

Oorspronkelijk geplaatst door RIEK Bekijk bericht
    Ik reageer op iemand die zegt 1/30en zonder statief; dan wil ik graag weten wat er anders kan. Vandaar mijn vraag!
    dit bedoel ik met je rijbewijs, ik leg me hier bij neer
    mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

juist! Uiteraard is oefenen en oefenen de beste methode. Al doende .....
      Wat het scherpstellen betrefd kan je stellen dat je beneden (langer dan) 1/125st sluitertijd gaat een ondersteuning of statief hoeft te gebruiken. Of 't moest zijn dat je een heel vaste hand hebt je AF spotmetingpunten(of hoe heten die) gebruiken wil ook wel helpen.Vooral (en ik kan het weten) je niet laten ontmoedigen en blijven oefenen.
      En meestal heb je ook aan dit forum heel veel. Ik heb hier al veel bijgeleerd! Hopelijk heb je hier iets aan want ben zelf ook nog een bleuke dat nog veel moet leren!
      succes
      vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RIEK Bekijk bericht
        Klopt maar voor paddenstoelen zou ik eigenlijk een rijstzak o.i.d. moeten hebben.
        Hey Riek,

Ik ben me stilletjes aan ook wat aan het verdiepen in de detailfotografie, en idd, ... de eerste tip die ik kreeg bij "fotobeoordeling macro en detailfotografie" was: de rijstzak.
        Je kan even zoeken op het forum naar "rijstzak". Daar krijg je meer uitleg.

Groetjes,
        Bart

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
          juist! Uiteraard is oefenen en oefenen de beste methode. Al doende .....
          Wat het scherpstellen betrefd kan je stellen dat je beneden (langer dan) 1/125st sluitertijd gaat een ondersteuning of statief hoeft te gebruiken. Of 't moest zijn dat je een heel vaste hand hebt je AF spotmetingpunten(of hoe heten die) gebruiken wil ook wel helpen.Vooral (en ik kan het weten) je niet laten ontmoedigen en blijven oefenen.
          En meestal heb je ook aan dit forum heel veel. Ik heb hier al veel bijgeleerd! Hopelijk heb je hier iets aan want ben zelf ook nog een bleuke dat nog veel moet leren!
          succes
          Thnx voor je bemoedigende reactie. Nee ik moet het niet hebben van een vaste hand, zal in het vervolg een rijstzak/statief meenemen. Die AF punten gebruiken komt goed En ik heb genoeg scherpe foto's gemaakt, dus ik weet dat het kan
          Nee hoor ik laat me niet ontmoedigen. Ik vind alleen alles leuk om te fotograferen en niet alles lukt in een keer. Maar dat mag ook wel denk ik Keep up the good work

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elmor Bekijk bericht
            Hey Riek,

Ik ben me stilletjes aan ook wat aan het verdiepen in de detailfotografie, en idd, ... de eerste tip die ik kreeg bij "fotobeoordeling macro en detailfotografie" was: de rijstzak.
            Je kan even zoeken op het forum naar "rijstzak". Daar krijg je meer uitleg.

Groetjes,
            Bart
            Ja ik dacht doe ook een poging Thnx voor je comment, die rijstzak ga ik eens maken

Comment

Hey Riek, je foto's zijn verdwenen.
              Ann
              Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

Comment

Working...
              X