Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De opruimers in de natuur

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De opruimers in de natuur

Vanmiddag een herfstwandeling gemaakt...

iso 200, f4, 1/30, 23 mm

Update:

iso 200,f5,6, 1/30, 300mm[/CENTER]
    Last edited by RIEK; 6 november 2011, 17:58.

Re: De opruimers in de natuur

Nr 2 voor mij de mooiste compositie.
    Helaas mis ik bij beide foto's de vereiste scherpte. 1/30 seconce en wellicht zonder statief?
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

Comment

Herfst leuren zijn iets te donker naar mijn gevoel en de scherpte zit er inderdaad niet echt in .
      Groetjes
      Luc
      Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
        Nr 2 voor mij de mooiste compositie.
        Helaas mis ik bij beide foto's de vereiste scherpte. 1/30 seconce en wellicht zonder statief?
        Heb een update geplaatst voor de nodige verscherping. welke sluitertijd is aangeraden in dit geval? Klopt maar voor paddenstoelen zou ik eigenlijk een rijstzak o.i.d. moeten hebben.

Oorspronkelijk geplaatst door lucske_40 Bekijk bericht
        Herfst leuren zijn iets te donker naar mijn gevoel en de scherpte zit er inderdaad niet echt in .
        Groetjes
        Luc
        Dankjewel voor comment.

Comment

dit moet je zelf eens uitzoeken, fotos trekken met verschillende insteling
          mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
            dit moet je zelf eens uitzoeken, fotos trekken met verschillende insteling
            Ik reageer op iemand die zegt 1/30en zonder statief; dan wil ik graag weten wat er anders kan. Vandaar mijn vraag!
            Last edited by RIEK; 6 november 2011, 18:23.

Comment

leer nu toch eens te kijken naar uw eigen fotos
              scherpte is toch voor iedereen hetzelfde
              de basis van fotografie zou je toch moeten weten als je een toestel koopt
              mvg Wilfried

Comment

Sorry, maar vind ze ook te donker.
                Mogen ook wat scherper .

Groeten
                http://www.wimbosch.be

Comment

... de basis van fotografie zou je toch moeten weten als je een toestel koopt
                  Dat zou een ideaal uitgangspunt kunnen zijn.

Maar ik vrees dat we wat milder moeten zijn tegenwoordig. Nu geldt: Mooie foto gezien,
                  wil ik ook kunnen maken, duur toestel kopen en dan pas leren dat er ook handleidingen bij
                  worden gegeven.

Laten we gewoon doorgaan met geduldig de mensen stap voor stap dingen bij te brengen.

Alleen eigenwijze mensen die blijken niet te willen leren of ondanks goede adviezen
                  blijven volharden in hun fouten, die laat ik barsten in hun domheid.
                  Van kritiek leer ik.

Comment

leer nu toch eens te kijken naar uw eigen fotos
                    scherpte is toch voor iedereen hetzelfde
                    de basis van fotografie zou je toch moeten weten als je een toestel koopt
                    Ja en als je een toestel hebt, moet je natuurlijk alle onderwerpen en alle situaties in een klap kunnen fotograferen. Sorry, dat was ik even vergeten... En dat leren kijken kan ik hoor, ik heb al een kritische blik, soms plaats je foto's om te kunnen leren van anderen. Als je dan als reactie krijgt: zoek dat zelf eens uit. Dan kan je net zo goed geen reacties verwachten..
                    Last edited by RIEK; 6 november 2011, 18:51.

Comment

Dat zou een ideaal uitgangspunt kunnen zijn.

Maar ik vrees dat we wat milder moeten zijn tegenwoordig. Nu geldt: Mooie foto gezien,
                      wil ik ook kunnen maken, duur toestel kopen en dan pas leren dat er ook handleidingen bij
                      worden gegeven.

Laten we gewoon doorgaan met geduldig de mensen stap voor stap dingen bij te brengen.

Alleen eigenwijze mensen die blijken niet te willen leren of ondanks goede adviezen
                      blijven volharden in hun fouten, die laat ik barsten in hun domheid.
                      Ik wil juist wel leren, vandaar ook mijn vraag net. Zijn alle fotografen dan begonnen met geweldig werk afleveren, of hebben zij ook eerst moeten leren?
                      Last edited by RIEK; 6 november 2011, 18:56.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RIEK Bekijk bericht
                        Ik wil juist wel leren, vandaar ook mijn vraag net. Zijn alle fotografen dan begonnen met geweldig werk afleveren, of hebben zij ook eerst moeten leren?
                        Nee hoor, het geweldige werk kwam later. Bij jou ook.

Bij zo'n boswandeling ga je natuurlijk niet altijd je hele fotogerief meeslepen.
                        Niettemin zal je in zo'n situatie een statief ontberen. Dan kan je best een jack of
                        handschoenen tot een soort kussentje maken om je camera op te installeren. Heel stabiel
                        zal het niet zijn en daarom kan je het beste eerst alles instellen en daarna de
                        zelfontspanner inschakelen (om te voorkomen dat je met de ontspanknop het hele toestel
                        uit balans drukt). Je kunt dan ook veel langere sluitertijden gebruiken.
                        Van kritiek leer ik.

Comment

dat is nu het probleem van deze moment, fotos posten en vragen wat er mis is of wat kan beter
                          koop jij een auto zonder dat je een rijbewijs hebt?
                          mvg Wilfried

Comment

Nee hoor, het geweldige werk kwam later. Bij jou ook.

Bij zo'n boswandeling ga je natuurlijk niet altijd je hele fotogerief meeslepen.
                            Niettemin zal je in zo'n situatie een statief ontberen. Dan kan je best een jack of
                            handschoenen tot een soort kussentje maken om je camera op te installeren. Heel stabiel
                            zal het niet zijn en daarom kan je het beste eerst alles instellen en daarna de
                            zelfontspanner inschakelen (om te voorkomen dat je met de ontspanknop het hele toestel
                            uit balans drukt). Je kunt dan ook veel langere sluitertijden gebruiken.
                            Bedankt voor dit uitgebreide antwoord. Inderdaad, een beetje creatief zijn soms en ik had nog wel een afstandsbediening in mijn tas Ik weet wat ik de volgende keer kan doen.

Comment

dat is nu het probleem van deze moment, fotos posten en vragen wat er mis is of wat kan beter
                              koop jij een auto zonder dat je een rijbewijs hebt?
                              Onzin. Als je iets voor het eerst of weinig fotografeert, hoeft het niet in een keer perfect te zijn en dan mag je (zeker in beginnershoek) posten, zodat je tips en opmerkingen krijgt!

Comment

Working...
                              X