Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Schitterende compo! Mooie kleur-effecten en mooi sober. Eenvoud siert.
Groetjes,
Sidney.
Nikon D300 + Nikkor 10-24/24-70/70-200mm f2.8 + 50mm f1.8 + Manfrotto 055XPROB 804RC2 Sigma 150mm F2.8 EX DG Macro APO HSM Nikon-D AF [ What I cannot create, I do not understand [R.P. Feynman] ]
't Is gewoon een goede beeld met een aangename compositie.
Maar raken we ooit af van die indrukmakerij met oeverloze Engelstalige titels?
Wat is er godbetert mis met onze eigen taal?
Noem zo'n foto dan maar "3:39".
Dat kan je in alle talen schrijven.
Ik kan je frustratie enigszins begrijpen. Er is inderdaad niets mis met de Nederlandse taal. Langs de andere kant snap ik ook niet waarom je je daarover druk gaat maken.
Als ik nu naar de Beginnershoek pagina ga kijken dan staat/staan daar welgeteld 1 (straks 2 met deze er terug bij) Engelse titel(s) in de lijst (als je die titel met een mengeling van Engels en Nederlands niet meetelt). Dat is behoorlijk weinig naar mijn mening.
Ten tweede studeer ik nog, en is die studie volledig in het Engels. Ik lees constant Engelstalige PowerPoint slides, boeken en zelfs mijn aantekeningen maak in het Engels ipv Nederlands. Alle colleges zijn ook in het Engels en tijdens het project zit ik met een paar internationale studenten, dus ik hoor en spreek het ook bijna de hele dag. Het is dus niet echt onlogisch dat ik op den duur ook in het Engels ga denken. Hiermee kan je wel lachen of het niet geloven, maar het is wel zo!
En als laatste punt: Het is mijn foto. Toen ik door mijn zoeker keek om die foto te maken, kwam die zin spontaan in me op. Waarom zou ik 'mijn hoofd dan nog gaan breken' over een andere titel?
Last edited by _Wouter; 1 november 2011, 17:11.
Reden: Typfout
Ik kan je frustratie enigszins begrijpen. Er is inderdaad niets mis met de Nederlandse taal. Langs de andere kant snap ik ook niet waarom je je daarover druk gaat maken.
Als ik nu naar de Beginnershoek pagina ga kijken dan staat/staan daar welgeteld 1 (straks 2 met deze er terug bij) Engelse titel(s) in de lijst (als je die titel met een mengeling van Engels en Nederlands niet meetelt). Dan is behoorlijk weinig naar mijn mening.
Ten tweede studeer ik nog, en is die studie volledig in het Engels. Ik lees constant Engelstalige PowerPoint slides, boeken en zelfs mijn aantekeningen maak in het Engels ipv Nederlands. Alle colleges zijn ook in het Engels en tijdens het project zit ik met een paar internationale studenten, dus ik hoor en spreek het ook bijna de hele dag. Het is dus niet echt onlogisch dat ik op den duur ook in het Engels ga denken. Hiermee kan je wel lachen of het niet geloven, maar het is wel zo!
En als laatste punt: Het is mijn foto. Toen ik door mijn zoeker keek om die foto te maken, kwam die zin spontaan in me op. Waarom zou ik 'mijn hoofd dan nog gaan breken' over een andere titel?
Ja Wouter,
dan kan ik het wel begrijpen maar niet veel zullen zo'n goede reden kunnen aanvoeren.
Je hebt gelijk. In de Beginnershoek valt het nogal mee (nu circa 8 op 3 bladzijden).
Ik zelf hang in tussen titelloos of een korte passende titel (en op dat laatst kan ik wel
eens dagen zitten broeden.
En waarom ik mij er over druk maak? Omdat onze taal zo een mooie is. Als dit forum ons
verplicht de foto's titels mee te geven, vind ik dat aan de titel zeker zoveel aandacht
mag worden besteed als aan de foto.
Het was een algemene exclamatie maar hij zag er uit als een aanval op jou.
Voor dat laatste bied ik mijn verontschuldigingen aan.
dan kan ik het wel begrijpen maar niet veel zullen zo'n goede reden kunnen aanvoeren.
Je hebt gelijk. In de Beginnershoek valt het nogal mee (nu circa 8 op 3 bladzijden).
Ik zelf hang in tussen titelloos of een korte passende titel (en op dat laatst kan ik wel
eens dagen zitten broeden.
En waarom ik mij er over druk maak? Omdat onze taal zo een mooie is. Als dit forum ons
verplicht de foto's titels mee te geven, vind ik dat aan de titel zeker zoveel aandacht
mag worden besteed als aan de foto.
Het was een algemene exclamatie maar hij zag er uit als een aanval op jou.
Voor dat laatste bied ik mijn verontschuldigingen aan.
Geen probleem hoor
Ik deel je mening dat de titel van of het verhaal rond een foto net zo veel aandacht mag (en misschien wel moet) krijgen als de foto zelf.
Comment