Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

We blijven bij elkaar totdat het licht ons scheidt.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• We blijven bij elkaar totdat het licht ons scheidt.

Olympus u790SW S790SW
    FL 6.7 mm
    BT 1/320
    F 5.6
    iso 80

2.

Last edited by Loeky; 13 november 2011, 22:52. Reden: achtergrond nog donkerder gemaakt

Re: We blijven bij elkaar totdat het licht ons scheidt.

Het idee vind ik wel goed maar de uitwerking is minder. Als ze dan door het licht moeten worden gescheiden dan toch in het midden van de twee.
    Ik zie in de achtergrond nogal slordige bewerkingen.
    Is dit s'avonds of tijdens de dag.

Robby BB
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

Het werd getrokken overdag in tegenlicht. De lichtstralen kan ik niet veranderen want ze schenen nu eenmaal zo.
      Wel heb ik de achtergrond donkerder gemaakt omdat het voor mij voornaam was dat ze wandelden op een verlaten weg (straat) waarvan het einddoel niet gekend is. Hieruit zou blijken dat één van beiden in een niet optimale conditie verkeerd.
      Als de scheiding niet middendoor gebeurt betekent het dat het nog niet de tijd is. Maar de scheiding zit echter niet veraf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
        Het werd getrokken overdag in tegenlicht. De lichtstralen kan ik niet veranderen want ze schenen nu eenmaal zo.
        Wel heb ik de achtergrond donkerder gemaakt omdat het voor mij voornaam was dat ze wandelden op een verlaten weg (straat) waarvan het einddoel niet gekend is. Hieruit zou blijken dat één van beiden in een niet optimale conditie verkeerd.
        Als de scheiding niet middendoor gebeurt betekent het dat het nog niet de tijd is. Maar de scheiding zit echter niet veraf.
        Dat noem ik nu eens op uw pootjes terecht komen zoals een kunstenaar zou doen. Dit is niet sarcastische of bespottend bedoeld, maar de realiteit bij kunstenaars. Niet het onderwerp maar het verhaal er rond
        Ik vind uw uitleg beter dan uw foto. Als de foto beter zou zijn zou het een kunstwerk zijn.
        Om uw foto beter te krijgen zou ik de achtergrond niet zwart maken.
        Eventueel de achtergrond meer onscherp maken en ik denk dat dan de titel, uitleg en fotozou zijn.

Robby BB

Comment

Ook zonder de nadere uitleg had de combinatie titel/foto begrepen kunnen worden.
          Kwestie van kijken en nadenken waarin ik te traag ben geweest.
          Mijn voortschrijdend inzicht is goed op weg geholpen.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

Comment

'k vind hem wel heel speciaal
            artistiek?
            eventueel onderaan een stuk af?
            ik probeer...
            mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

De verhaal zit vervat in je titel en ik vind het wel een toffe foto. Het idee is super en de uitwerking mag er voor mij ook wel zijn, met voorkeur voor de tweede. Dat je de achtergrond zwart gemaakt hebt, is wel een goed idee, maar ik vind het iets te zwart, gezien de kleuren van de rest van de foto. Eventueel vervangen door een grijzige achtergrond.
              Ann
              Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

Comment

@ Robbydorine en Mousketeer : Ai, ai ai, ik zal jullie moeten teleurstellen. Als ik de achtergrond vervaag, gaan de mensen voor een muur komen te staan, wat misschien de foto ten goede komt maar de bedoeling van het werk zou vernietigen. Er moet immers een open ruimte voor deze mensen blijven. Het zwart = het ongekende, geeft die vrije ruimte.
                Had de scheiding mooi tussen de mensen in gestaan was de achtergrond ofwel volledig wit of gedeeltelijk wit/zwart geworden en hadden mijn personages wat anders moeten staan, nl. ze hadden de indruk moeten geven dat ze afscheid van elkaar namen, de vingers hadden nog net elkaar mogen raken en dan had ik die keuze gehad. Helemaal wit (dan stierven beiden samen doch de overgang gebeurt altijd alleen) of en ik zou hiervoor gekozen hebben, aan de ene kant zwart (kant van de man en hond) en de andere (kant van de vrouw ) wit - zij maakt immers de overgang naar het felle licht. De man en hond blijven achter, in het lege ongekende en in de rauw. Dus hier voor mij het zwarte.
                De keuze blijft immers altijd bij de maker.
                Ik zal er nog een schepje bovenop leggen. Bij foto 1 : daar was vaag iets te zien, ik had het eerst zo gemaakt omdat als je goed kijk kreeg je het min of meer gevraagde vage. Je ziet een gestalte maar ook heel vaag de huizenrij. Dat had ik zo eerst bedoeld om duidelijk te maken dat in het zwarte (ongekende ruimte), nog steeds iets je te wachten stond.
                Maar het werd als slordig bestempeld dus had ik er ook niets tegen om het volledig zwart te maken. Dat maakte voor de foto en mezelf echter niets uit.

@ NoekelMi : bij jou heb ik wat moeten nadenken. Maar besloot het volgende, liever niet ik zou zelfs nog meer ruimte laten tussen fotograaf en het tafereel dat zich los van de waarnemer afspeelt. Het is iets dat zich afspeelt tussen dat koppel en het licht de fotograaf en toeschouwer mogen slechts even de waarnemers zijn.

@ aan Plaatwerker : bedankt.
                Last edited by Loeky; 14 november 2011, 06:00.

Comment

maar de realiteit bij kunstenaars. Niet het onderwerp maar het verhaal er rond
                  Daar zit wel wat in. Een kunstenaar werkt in het eerste instantie met zijn hart. Vanuit het hart vertelt hij over het onderwerp dat hem/haar treft : zij het op een grafische, muzische of prozaïsche manier. De fantasie waarover hij/zij beschikt zal het werk al dan niet ondersteunen. Ik heb kunstenaars gekend, ze beweren dat ze moeilijke mensen zijn.
                  Maar in de realiteit zijn het gevoelige soms zelfs perfectionistische mensen.
                  En rond het onderwerp schuilt inderdaad altijd een verhaal rond. Echter : de kern van zijn/haar werk.

Comment

Mooi verhaal, mooi werk,de tweede voor mij, het zwarte gat waar ze heengaan houd alle mogelijkheden open en zet je aan het denken over de twee mensen Grtjes Francine
                    Zo veel mensen, zoveel meningen
                    Groetjes Francine

Comment

Ik zal er ook nog een schepje bovenop doen.
                      Door het standpunt van de fotograaf lijkt het dat zij bergop gaan.
                      Op die manier gaat meneer en hond zijn vrouwtje wegbrengen. Tegen dat ze op het einde van de levensweg zijn toegekomen zal de lichtstraal tussen beide staan en kan er afscheid genomen worden of gaat hij mischien wel mee. Wie gaat het zeggen.

Als ik je verhaal hoor ga ik dan toch voor de achtergrond van de eerste
                      Robby BB

Comment

en mooie artistieke uitleg bij je foto!
                        ik probeer...
                        mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Bedankt voor jullie begrip.

Comment

Het is niet het licht maar de duisternis die ons scheidt.

Comment

Working...
                            X