Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
jepla een hele mooie zalig moet dit zijn om hiermee de dag af te sluiten
ik kan me best voorstellen dat je er scheel begint op te kijken na een poosje,
ma je mag er trug normaal naar kijken hoor, hij staat recht en is echt heel mooi
Ik heb een vraagje.
Zou ik de instellingen van je camera mogen weten bij deze foto
Ik heb namelijk nogal wat moeite met zonsondergangen, dus ik wou wat richtlijnen hebben als het kan.
Alvast bedankt!
Als ik het raster en/of de horizonlijn trek in PS CS5 is de horizon perfect recht .
Nog iemand die de test eens wil doen in CS5 misschien...... anders moet ik naar de oogarts en ik ben nog maar geweest .
Groetjes
Mooie foto en Djivan heb hier in CS5 raster gelegd en bij mij eveneens recht dus je mag nog een beetje wachten om naar de oogarts te gaan
Renée
Ik heb een vraagje.
Zou ik de instellingen van je camera mogen weten bij deze foto
Ik heb namelijk nogal wat moeite met zonsondergangen, dus ik wou wat richtlijnen hebben als het kan.
Alvast bedankt!
Groetjes!
sluitertijd 1/125
ISO 200
f13
brandpunt: 41,0 mm
ISO best niet hoger dan 200 zetten, diafragma hetzelfde als normaal landschap (rond de 11-13), liefst statief gebruiken (dat heb ik hier niet gebruikt). Deze foto is er eentje uit een reeksje van een stuk of tien, bij de andere was de zon nog wel boven de horizon te zien. Dus: een aantal foto's na elkaar maken, met een minuutje of zo tussenin. Veel kans dat er dan eentje tussen zit op hèt ideale moment
Hier staat de horizon(waterlijn) overigens scheef, naar links hellend....
Maar dat komt omdat mijn monitor op een te wankel tafeltje...scheef hellend naar links staat
Volgens het raster in PS is het ook hier toch echt recht
Comment