Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Bij een onderwerp waar zo te zien niets beweegt, kan je ook met 1/60s fotograferen en
kan je ISO flink naar beneden.
Waaraan het ligt, weet ik niet maar naar mijn idee is de foto niet behoorlijk scherp. In de
RO-hoek zit een storend element. Het losse groen tegen de linkerrand stoort ook wat.
Als het mijn keuze was geweest had ik onderaan een strook weggehaald, links een strook
weggehaald (groen) en boven een heel stuk (tot precies onder die lantaarn). Dat houd je
een intiemer plaatje over van vrijwel vierkant formaat.
Bedankt Bouk voor de reaktie
op mijn toestel staat de iso op automatisch, moet ik daar iets aan veranderen misschien ?
ISO werkt bij de meeste toestelen het best zo tussen 100 en 200.
maar zou hem zeker niet op automatisch laten staan.
soms heb je een hogere ISO nodig om dat er te weinig licht is.
maar voor stad en landschappen gewoon op 100 of 200zetten.
grt,bouk.
Comment