Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ik geef het op. Elke keer is er weer wat. De ene keer wel Exif in de foto, dan weer niet. De
ene keer een behoorlijk bestandsgrootte, de andere keer (ver) beneden de 100 Kb. Is het
gemakzucht, slordigheid, desinteresse of eigenlijk te weinig tijd om te besteden aan een
verzorgde presentatie. Ik hoef niet elke dag iets te zien, éénmaal in de week iets dat goed
verzorgd is, maakt mij blijer.
Onderhand zijn hier toch wel een heleboel tips gegeven.
Ik geef het op. Elke keer is er weer wat. De ene keer wel Exif in de foto, dan weer niet. De
ene keer een behoorlijk bestandsgrootte, de andere keer (ver) beneden de 100 Kb. Is het
gemakzucht, slordigheid, desinteresse of eigenlijk te weinig tijd om te besteden aan een
verzorgde presentatie. Ik hoef niet elke dag iets te zien, éénmaal in de week iets dat goed
Exuseer, dat ik u verveel! Ik heb de exifs wel onder foto gezet omdat diegene die in de foto staan verdwijnen in box drop. Ik heb 900x600 formaat.
't Is niet omdat ik geen PS heb of ken dat u alles moet afbreken hé ik pas de tips die ik krijg toe in de mate van het mogelijke . U breekt af zonder oplossingen aan te bieden. En nogmaals ik plaats iedere dag omdat IK daar veel aan heb qua oefening. Als mijn foto's u zo irriteren kijk er dan niet naar. Het is hier nog altijd BEGINNERSHOEK! Trouwens :Ik vind in uw topics ook geen exifs.
Last edited by bommasien; 23 augustus 2011, 10:36.
vriendelijke groeten, Sien
Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !
Zijn we hier niet allemaal om wat bij te leren? of om andere mensen te helpen hun vaardigheden bij te schaven? ...
Dit topic is voor beginners, en dat zijn we allemaal (geweest).
over de foto, jammer dat de paal weer scheef is gezakt bij tweede upload. Klein beetje verscherpen kan ook helpen.
Zijn we hier niet allemaal om wat bij te leren? of om andere mensen te helpen hun vaardigheden bij te schaven? ...
Dit topic is voor beginners, en dat zijn we allemaal (geweest).
dat de paal weer scheef is gezakt bij tweede upload. Kleiover de foto, jammer n beetje verscherpen kan ook helpen.
Ch.
Bedankt dit is een reactie waar ik een boodschap aan heb en....update geplaatst
Camerafabrikant: Canon
Cameramodel: Canon EOS 550D
Afbeeldingsdatum: 2011-08-21 16:42:12 (geen TZ)
Focuslengte: 80 mm
Diafragma: f/7.1
Belichtingstijd: 0.0080 s (1/125)
ISO-equivalent: 100
Belichtingsverstoring: geen
Meetmethode: Matrix
Belichting: Handmatig
Belichtingsmodus: Handmatig
Witbalans: Automatisch
Geflitst: Nee (gedwongen)
Kleurruimte: sRGB
GPS-coördinaat: undefined, undefined
Upload was 1.600px × 1.067px. De foto wordt verkleint naar 900 door s900 in de url. Daardoor "verdwijnt" de exit. Dus : uploaden met 900 en de exif blijft zichtbaar (als in de upload aanwezig natuurlijk).
Ik heb een aantal photobucket uploads van je bekeken. Er is geen chocola van te maken. Dan wel, dan geen Exif. Ik hou het op een bug in LR.
Hallo Sien ,
Ik kwam zomaar even kijken en leest dit nu allemaal ,
Ik vind je foto echt niet slecht hoor even een beetje scheef (minimaal
Maar waar ik jou een groot compliment voor wil geven is jou vechtlust doorzettingsvermogen en sterk in je evenwicht , ze hadden mij hier in huis op kunnen vegen
Ik bewonder jou voor de volle 100% HULDE
GRT,
Pimpeltje
Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
Pimpel
Hallo Sien ,
Ik kwam zomaar even kijken en leest dit nu allemaal ,
Ik vind je foto echt niet slecht hoor even een beetje scheef (minimaal
Maar waar ik jou een groot compliment voor wil geven is jou vechtlust doorzettingsvermogen en sterk in je evenwicht , ze hadden mij hier in huis op kunnen vegen
Ik bewonder jou voor de volle 100% HULDE
GRT,
Pimpeltje
jij ziet mij niet hé, maar ik ben hier ook in een hoopje ellende aan 't vervallen hoor, ze kunnen er wat van! Is laatste update nog scheef??
Ik zou het hier houden bij de eerste Sien, maar met de horizon wat recht gezet. Paal mag van mij gerust scheef als de horizon maar recht is. Die dijkpalen staan niet allemaal meer loodrecht hé. Er mocht ook nog een ietsje meer gras op onderaan zodat de onderkant van de paal niet zo tegen het kader komt.
PS Mijn motto is (heb het ooit ergens gelezen, maar weet niet meer waar) "Wanneer ik de perfecte foto gemaakt heb stop ik met fotograferen....." Ik hoop dus dat ik nooit de perfecte maak .
Van het ogenblik dat ik niks anders meer krijg als lofbetuigingen, ga ik hier een stapje hoger...... maar wanneer dat zal zijn..... ?????
Comment