Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1076

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: 1076

    Oorspronkelijk geplaatst door Dextro Bekijk bericht
    Wat ik de moeite eens zou vinden is dat er een paar ervaren ratten eens een shooting day organiseren voor beginners. Dus dat de ervaren mensen de beginners bijstaan met goede raad en instellingen van hun toestel, dit eventueel met een laptop ter plaatse om de resultaten te evalueren en direct kunnen ingrijpen waar het fout gaat.

    Ik ga mezelf niet als ervaren rat bestempelen, zeker niet want maak vaak nog slechte foto's maar op macro vlak heb ik toch al enkele leuke beeldjes kunnen schieten.

    Ik hoor het wel als er interesse voor is.

    Groetjes
    Vote +1
    If today was perfect, there would be no need for tomorrow.

    Comment


    • #32
      Re: 1076

      Oorspronkelijk geplaatst door rosie Bekijk bericht
      Voor mij is deze ook zo goed Sien,

      Begrijp , en kan al aanvoelen hoe je u voelt,
      word hierbij al zelf een beetje nerveus,dat het in mijn volgende foto's ook niet in orde zou zijn, ik weet zelf niet waar ik ze moet gaan zoeken, mijn exifs
      zelf heb ik ook eens gevraagt of mijn gegevens in de foto zitten, wist niet eens waar te gaan zoeken voor control, rechts aanklikken op de foto heb jij mij toen geholpen,maar weet nog altijd niet waar te zoeken, of beter gezegd zie het niet,
      Geef de moed niet op, en blijven oefenen, we zullen er nog wel komen, en dan lachen we mischien nog met onze eerste foto's, en Plaatwerker zal het zo bot wel niet bedoelen zeker, t'is ook niet gemakkelijk langs deze weg te helpen
      tot je volgende foto, Groetjes Rosie
      zoals ik eerder al meldde er zijn hier genoeg forumleden die op een "gezonde' manier opmerkingen kunnen brengen! Zelfs al zijn ze negatief. Botheid hoort hier helemaal niet en verziekt de boel alleen maar.
      Ik kan enkel net als jij en velen met ons , mijn best doen en ....genieten!
      bedankt voor de steun!
      vriendelijke groeten, Sien

      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

      Comment


      • #33
        Re: 1076

        Laatste update is prima.

        En Sien, blijf er vooral plezier aan beleven hé want dat is echt wel het belangrijkste. Volhouden ! Ik moet ook nog zoveel leren en sla soms tilt van de tips en opmerkingen, maar ik probeer er het beste van te maken en er vooral veel fun aan te beleven.
        Dus ik kijk nu al uit naar je volgende foto !
        Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
        www.myriamvos.jalbum.net of facebook

        Comment


        • #34
          Re: 1076

          my two cents : Foto is goed van compo en scherpte enz enz....maar bijzonder saai van onderwerp.
          exif is onbelangrijk. Alles mag scheef staan, behalve de horizon....tenzij je hier om creatieve redenen van afwijkt. Verscherpen doe ik meestal met filter/smart sharpen en dan 139% en 0.2 pixels met de 'lens blur' optie aangevinkt.... Hoger dan 139% geeft artifacts.
          Je hebt dit stadium gehad bommasien....de foto is goed. Op naar een nieuw en creatiever niveau nu!
          My Website : http://www.ineedair.org
          Music / Painting / Motion Graphics / Image
          Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

          Comment


          • #35
            Re: 1076

            Oorspronkelijk geplaatst door Dextro Bekijk bericht
            Wat ik de moeite eens zou vinden is dat er een paar ervaren ratten eens een shooting day organiseren voor beginners. Dus dat de ervaren mensen de beginners bijstaan met goede raad en instellingen van hun toestel, dit eventueel met een laptop ter plaatse om de resultaten te evalueren en direct kunnen ingrijpen waar het fout gaat.

            Ik ga mezelf niet als ervaren rat bestempelen, zeker niet want maak vaak nog slechte foto's maar op macro vlak heb ik toch al enkele leuke beeldjes kunnen schieten.

            Ik hoor het wel als er interesse voor is.

            Groetjes
            Waarom niet gewoon eens inschrijven en deelnemen aan een SD (shooting day).


            greetz
            Cheeta
            Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
            flickr

            Comment


            • #36
              Re: 1076

              Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
              Waarom niet gewoon eens inschrijven en deelnemen aan een SD (shooting day).


              greetz
              Cheeta
              Omdat iedereen daar zijn beste foto wilt maken en er weinig tijd is voor beginners.
              Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy
              https://500px.com/marnix_photography

              Comment


              • #37
                Re: 1076

                Oorspronkelijk geplaatst door Dextro Bekijk bericht
                Wat ik de moeite eens zou vinden is dat er een paar ervaren ratten eens een shooting day organiseren voor beginners. Dus dat de ervaren mensen de beginners bijstaan met goede raad en instellingen van hun toestel, dit eventueel met een laptop ter plaatse om de resultaten te evalueren en direct kunnen ingrijpen waar het fout gaat.

                Ik ga mezelf niet als ervaren rat bestempelen, zeker niet want maak vaak nog slechte foto's maar op macro vlak heb ik toch al enkele leuke beeldjes kunnen schieten.

                Ik hoor het wel als er interesse voor is.

                Groetjes
                Ik heb hier ook interesse voor!

                @ Sien: laatste update is de beste, je werk loont dus toch en ik vind dit beeld nog steeds iets hebben. Saai? Voor mij niet, kan er wel een en ander bij bedenken... wat is er gebeurd bij die paal? Wat heeft hij gezien? Hoe is hij scheefgezakt, over hoe veel tijd? Waarom net die paal?

                Comment


                • #38
                  Re: 1076

                  Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                  Exuseer, dat ik u verveel! Ik heb de exifs wel onder foto gezet omdat diegene die in de foto staan verdwijnen in box drop. Ik heb 900x600 formaat.
                  't Is niet omdat ik geen PS heb of ken dat u alles moet afbreken hé ik pas de tips die ik krijg toe in de mate van het mogelijke . U breekt af zonder oplossingen aan te bieden. En nogmaals ik plaats iedere dag omdat IK daar veel aan heb qua oefening. Als mijn foto's u zo irriteren kijk er dan niet naar. Het is hier nog altijd BEGINNERSHOEK! Trouwens :Ik vind in uw topics ook geen exifs.
                  Mijn kritiek betrof de bestandsgrootte, niet de afmetingen in pixels.
                  Ik breek niet af. Ik heb u oplossingen aangeboden. Ik schreef over Exif IN de foto's
                  (zoals die bij mij ook IN de foto's is te vinden vanaf het moment dat ik daarop werd
                  gewezen). Als het goed is, geeft de Exif in de foto veel meer informatie. Ik stel het
                  op prijs wanneer er zorgvuldig wordt gelezen.

                  Voor de rest: wees gerust, ga zo voort. Ik zal niet meer bijdragen aan uw mogelijke
                  ontwikkeling.
                  Van waardering geniet ik.
                  Van kritiek leer ik.

                  Comment


                  • #39
                    Re: 1076

                    Hey Sien,

                    Vind je laatste update een zeer geslaagde plaat
                    Doe verder zoals je bezig bent, ieder fotograaf heeft zijn eigen soort fotografie !

                    Groetjes,
                    Sebastien

                    p.s: ik heb zelf ook nog veel te leren ze
                    Heb geen ervaring maar al doende leert men

                    https://www.facebook.com/DegrooteSeb...ografie?ref=hl

                    Comment

                    Working...
                    X