Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1076

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 1076

    Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
    jij ziet mij niet hé, maar ik ben hier ook in een hoopje ellende aan 't vervallen hoor, ze kunnen er wat van! Is laatste update nog scheef??
    Ja nog ietsje , zal ik hem eens rechttrekken
    Maar Sien het zou toch een vreugde moeten zijn dit is een nachtmerrie .
    Dat verdien jij echt niet hoor
    Ik had er schoon genoeg van en wil mijn eigenwaarde niet meer aan laten tasten
    Er bestaan nog andere mogelijk heden .
    grt,
    Pimpeltje
    Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
    Pimpel

    Comment


    • #17
      Re: 1076

      @Djivan : heb een laatste update gemaakt; dijkpaal zal idd met de jaren niet meer recht staan!!!! BEDANKT

      @Pimpeltje: zolang er hier nog mensen reageren waar ik wel wat aan heb, blijf ik posten! Er zijn hier gelukkig velen die constuctief werken en serieuze tips leveren waar ik al veel aan had! Blijf het toch tot nader orde een leerzaam forum vinden.

      Ik bezit geen gesofisticeerrd materiaal en ben pas van begin dit jaar bezig met fotografie dat maakt dat ik recht heb op een plaatsje in beginnershoek! Dit hoeft hier geen forum van een elitair groepje te worden.
      Bedankt voor de steun.
      vriendelijke groeten, Sien

      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

      Comment


      • #18
        Re: 1076

        Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
        ..........


        Laatste update: RECHTE horizon, SCHEVE paal

        ik lees graag wat je hier van vindt, alvast bedankt
        nou...scheve paal en scheve horizon hoor.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #19
          Re: 1076

          Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
          @Djivan : heb een laatste update gemaakt; dijkpaal zal idd met de jaren niet meer recht staan!!!! BEDANKT

          @Pimpeltje: zolang er hier nog mensen reageren waar ik wel wat aan heb, blijf ik posten! Er zijn hier gelukkig velen die constuctief werken en serieuze tips leveren waar ik al veel aan had! Blijf het toch tot nader orde een leerzaam forum vinden.

          Ik bezit geen gesofisticeerrd materiaal en ben pas van begin dit jaar bezig met fotografie dat maakt dat ik recht heb op een plaatsje in beginnershoek! Dit hoeft hier geen forum van een elitair groepje te worden.
          Bedankt voor de steun.
          Graag gedaan en succes.
          Pimpeltje
          Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
          Pimpel

          Comment


          • #20
            Re: 1076

            Bommasien: paal staat dus in 't echt scheef, of je paal of horizon recht wil hebben, jouw keus.

            kwaliteit van opname: kijk in je handleiding naar <parameter>. zoek dit op in je menu van je camera en kijk dan eens welke parameter je camera gebruikt bij manuele stand.
            Is dat de automatisch ingestelde parameter 1?
            Kies parameter 2: heeft die een hogere stand voor scherpte en contrast? Probeer dan met deze parameter eens het resultaat.
            Er is de mogelijkheid om zelf een parameter in te stellen (bij 350D heet die <set 1/set 2>)
            Deze parameter kun je aanpassen: de scherpte, contrast, saturatie.
            Probeer eens zo'n parameter in te stellen met hogere verscherping en contrast.
            Misschien is de kwaliteit van de jpg dan beter.

            Je verscherping met LR (?) is of staat te sterk, te grof, werkt daardoor negatief.

            Het is wat lastig voor me om zo uit te leggen, je mag me altijd om betere uitleg vragen, hoor, succes, fena.

            Comment


            • #21
              Re: 1076

              Hallo Sientje,

              laat je niet op stang jagen, het is jouw goede recht om te willen oefenen en desnoods elke dag 3 foto's te posten. Ik denk dat we hier gewoon te maken hebben met iemand die het *heel* goed wil doen, en een beetje gefrustreerd geraakt omdat hij in één oogopslag ziet wat er eigenlijk moet gebeuren en het nog maar eens een keer hardop moet zeggen. Eventjes vergetend dat hij dat misschien nog nooit tegen jou in persoon gezegd heeft .
              Wat je foto's betreft: ik heb het idee dat je horizon in de eerste versie nog het meest recht staat. Niet zo makkelijk te zeggen natuurlijk aangezien het geen vlakke lijn is. Ze helt daar misschien een tikje naar links, terwijl ze bij de laatste duidelijk teveel naar rechts helt.
              Verscherping: de eerste kon wel wat gebruiken, maar ook weer een tikje. In je laatste updates ben je, naar mijn persoonlijk gevoel, daar iets te ver in gegaan.
              Neem het voor wat het waard is, ik vind dat je al serieus vooruitgang hebt gemaakt, en trouwens, ik heb zelf op dat vlak (zeker verscherping) nog een heel pak te leren!
              oefenen = leren
              Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

              Comment


              • #22
                Re: 1076

                Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                Deze foto:
                Geen Exif in de foto. Rozige zweem (of onjuiste witbalans).
                Wanneer hier eerst de methode
                http://forum.belgiumdigital.com/f66/...ml#post3206082 (histogram)
                en vervolgens
                http://www.youtube.com/watch?v=K9VXeOKLvgs (verscherping)
                komt er een fris eindresultaat. Nu blijf ik zitten met een onverzorgde afdruk voor het
                privé fotoboekje.
                de laatste update vind ik een goeie

                plaatwerker komt misschien wat kritisch over, maar de hier geciteerde tips zijn toch echt wel de moeite om te lezen en/of toe te passen hoor. blijf er vooral van genieten

                Comment


                • #23
                  Re: 1076

                  Voor mij de eerste of de laatste , en wat er nu scheef staat maakt niks uit, niet alles in 't leven hoeft recht te zijn.
                  Jean Pierre.

                  Comment


                  • #24
                    Re: 1076

                    Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                    Voor mij de eerste of de laatste , en wat er nu scheef staat maakt niks uit, niet alles in 't leven hoeft recht te zijn.
                    een ware verademing! dankje!
                    vriendelijke groeten, Sien

                    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                    Comment


                    • #25
                      Re: 1076

                      Voor mij hoeft er niks meer te veranderen aan je laatste (Laatste update: RECHTE horizon, SCHEVE paal). Deze is prima .
                      Groetjes

                      Comment


                      • #26
                        Re: 1076

                        Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                        Dit kan ons misschien troosten. De fotograaf Henri Cartier-Bresson zei "de eerste 10 000 foto's zijn de slechtste".
                        Dus blijven oefenen.

                        Mvg,
                        Eddy
                        De laatste update is waarschijnlijk de 10.001 ste want die is OK.
                        Mvg,
                        Eddy
                        Smaken verschillen

                        Comment


                        • #27
                          Re: 1076

                          Exuseer, dat ik u verveel! Ik heb de exifs wel onder foto gezet omdat diegene die in de foto staan verdwijnen in box drop. Ik heb 900x600 formaat.
                          't Is niet omdat ik geen PS heb of ken dat u alles moet afbreken hé ik pas de tips die ik krijg toe in de mate van het mogelijke . U breekt af zonder oplossingen aan te bieden. En nogmaals ik plaats iedere dag omdat IK daar veel aan heb qua oefening. Als mijn foto's u zo irriteren kijk er dan niet naar. Het is hier nog altijd BEGINNERSHOEK! Trouwens :Ik vind in uw topics ook geen exifs.
                          Gezien de enige raad die ik je kan geven met PS te maken heeft, heeft het geen zin van mij in deze discussie te komen.
                          iet opgeven
                          Renée

                          Comment


                          • #28
                            Re: 1076

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Voor mij hoeft er niks meer te veranderen aan je laatste (Laatste update: RECHTE horizon, SCHEVE paal). Deze is prima .
                            Groetjes
                            Voor mij is deze ook zo goed Sien,

                            Begrijp , en kan al aanvoelen hoe je u voelt,
                            word hierbij al zelf een beetje nerveus,dat het in mijn volgende foto's ook niet in orde zou zijn, ik weet zelf niet waar ik ze moet gaan zoeken, mijn exifs
                            zelf heb ik ook eens gevraagt of mijn gegevens in de foto zitten, wist niet eens waar te gaan zoeken voor control, rechts aanklikken op de foto heb jij mij toen geholpen,maar weet nog altijd niet waar te zoeken, of beter gezegd zie het niet,
                            Geef de moed niet op, en blijven oefenen, we zullen er nog wel komen, en dan lachen we mischien nog met onze eerste foto's, en Plaatwerker zal het zo bot wel niet bedoelen zeker, t'is ook niet gemakkelijk langs deze weg te helpen
                            tot je volgende foto, Groetjes Rosie
                            Last edited by rosie; 23 augustus 2011, 19:09.
                            GROETJES ROSIE
                            Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
                            panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

                            Comment


                            • #29
                              Re: 1076

                              @ Eddy: bedankt!!!
                              @Reneé: neen hoor!(verslaafd)
                              vriendelijke groeten, Sien

                              Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                              Comment


                              • #30
                                Re: 1076

                                Wat ik de moeite eens zou vinden is dat er een paar ervaren ratten eens een shooting day organiseren voor beginners. Dus dat de ervaren mensen de beginners bijstaan met goede raad en instellingen van hun toestel, dit eventueel met een laptop ter plaatse om de resultaten te evalueren en direct kunnen ingrijpen waar het fout gaat.

                                Ik ga mezelf niet als ervaren rat bestempelen, zeker niet want maak vaak nog slechte foto's maar op macro vlak heb ik toch al enkele leuke beeldjes kunnen schieten.

                                Ik hoor het wel als er interesse voor is.

                                Groetjes
                                Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy
                                https://500px.com/marnix_photography

                                Comment

                                Working...
                                X