Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Noenkel, bij het PS studeer project dat ik vanmiddag hield vond ik ergens ook de tip om eerst je onderwerp dat je scherp wil hebben volledig uit te snijden en dan juist alles wat niet geselecteerd is te kopieren naar een nieuwe laag.
En dan kun je die dus bewerken/softer zetten enzo en dan overlay en klaar.....
Heb het wel geprobeerd maar vind dat je het toch blijft zien dat het kunstmatig gefoefel is.
En dat zie je bij deze foto iig niet
Groetjes Anneke
Photography made me see my surrounding with different eyes !
Noenkel, bij het PS studeer project dat ik vanmiddag hield vond ik ergens ook de tip om eerst je onderwerp dat je scherp wil hebben volledig uit te snijden en dan juist alles wat niet geselecteerd is te kopieren naar een nieuwe laag.
En dan kun je die dus bewerken/softer zetten enzo en dan overlay en klaar.....
Heb het wel geprobeerd maar vind dat je het toch blijft zien dat het kunstmatig gefoefel is.
En dat zie je bij deze foto iig niet
De manier die jij omschrijft is met een veel te plotse overgang. Om te doen wat jij zei gebruik je een snelmasker met een
verloop naar je subject toe en dan lens vervagen. zo heb je een gegradueerde overgang naar je onderwerp.
If today was perfect, there would be no need for tomorrow.
De manier die jij omschrijft is met een veel te plotse overgang. Om te doen wat jij zei gebruik je een snelmasker met een
verloop naar je subject toe en dan lens vervagen. zo heb je een gegradueerde overgang naar je onderwerp.
Daarom dat ik dat nog maar even overlaat aan diegene die er meer van weten
PS boek helpt wel
Groetjes Anneke
Photography made me see my surrounding with different eyes !
deze vind ik bijzonder mooi!
ik begin hoe langer hoe meer te beseffen dat ik een macro-lens zal moeten aanschaffen.
Ik vind het super wat jullie hier neerploffen met die macro's
Comment