Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

N en N

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • N en N

    exif :

    iso 160
    diafragma 22
    tijd: 1/60 sec

    Volgens mij een gebrek aan scherpte. Zou dat kunnen komen doordat ik in de raw-foto het deel onder de wolken opgelicht heb ?




    Hieronder een versie die opgelicht is en toch maar verscherpt (uitgebrande lucht als gevolg); dit ter vergelijking


    Last edited by Medussa; 10 juni 2011, 10:54.
    canon5DIII, 24-105mm, 50mmf1.4, Panasonic TZ-7

    website : www.leonvanham.com

  • #2
    Re: N en N

    De foto is veel te donker.
    Kijk eens naar je histogram (rechts zit niks)
    Als je die aanpast heb je al een andere foto.
    Mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

    Comment


    • #3
      Re: N en N

      Oorspronkelijk geplaatst door Medussa Bekijk bericht
      ........

      Volgens mij een gebrek aan scherpte. Zou dat kunnen komen doordat ik in de raw-foto het deel onder de wolken opgelicht heb ?
      denk dat het komt door je hoge diafragma (diffractie) i.s.m. een lage belichtingtijd.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: N en N

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        denk dat het komt door je hoge diafragma (diffractie) i.s.m. een lage belichtingtijd.
        grt,bouk.
        De meeste objectieven zijn het scherpst met diafragma 8. Dit heb ik toch al enkele keren gelezen en werd bevestigd door een leraar fotografie.
        Mvg,
        Eddy
        Smaken verschillen

        Comment


        • #5
          Re: N en N

          Je kunt het jammer vinden van je onscherpte of net niet, in dit geval vind ik van niet,de sfeer en de kleuren doen mij denken aan een oude prent,daarom stoort het me niet.Wanneer je hiervan een uitvergroting wil maken wordt het natuurlijk iets anders he,maar storen in deze foto doet het niet voor mij.Ik denk heel zeker niet dat het door je oplichting in Raw komt,want de onscherpte doet zich voor over de ganse foto.Het kan zijn dat Bouk hier gelijk heeft hoor,heb al eens geprobeerd met een nd filter te werken en een hoog diafragma,en ik had hetzelfde probleem.Het is inderdaad zo dat een lens de beste scherpte heeft 2 tot 3 stops boven haar minimum diafragma.Grtjes Francine
          Zo veel mensen, zoveel meningen
          Groetjes Francine

          Comment


          • #6
            Re: N en N

            Ik vind het een mooie foto en niet te donker.
            Vanop de oever van de rivier kijkend naar de drukke mensen op de brug... zouden ze straks nat worden door het dreigende onweer?
            Een sfeervolle plaat en dat ietwat onschepe draagt hier in dit geval toe bij.

            Comment


            • #7
              Re: N en N

              Vind de update ook niet slecht hoor al is de sfeer er een beetje uit,ik zou de uitgebrande delen van de lucht terugschilderen,en de dreiging van de bui hiermee ook.Misschien niet zoveel als in de eerste foto,omdat het onderste gedeelte dan teveel gaat contrasteren,maar voor een vijftig procent, ik denk dat je daarmee een beter resultaat zal krijgen.Ik weet niet met welk een nabewerkingsprogramma je werkt,maar in PS doe ik dat met een 50% grijsborstel in een masker.( rood, groen, blauw op 127 zetten).Grtjes Francine
              Zo veel mensen, zoveel meningen
              Groetjes Francine

              Comment


              • #8
                Re: N en N

                Ik vind het allemaal best mee vallen
                Prachtig plaatje
                grt,
                Pimpeltje
                Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
                Pimpel

                Comment


                • #9
                  Re: N en N

                  Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                  De meeste objectieven zijn het scherpst met diafragma 8. Dit heb ik toch al enkele keren gelezen en werd bevestigd door een leraar fotografie.
                  Mvg,
                  Eddy
                  De meeste lenzen zijn het scherpst wanneer ze 2 stops omlaag gaan als ik mij niet vergis. dus een f/2.8 zal het scherpst zijn op f/5.6. Een 4 zal idd f/8 zijn.

                  OT: Het diafragma staat inderdaad veel te klein, waardoor diffractie optreedt. De verscherpte versie lijkt mij te artificieel. Compo is in orde voor mij.
                  Groetjes,
                  Tim

                  Comment


                  • #10
                    Re: N en N

                    ik ben maar aan 't kijken en kijken ,de foto intigreerd mij, mooi of ... ik denk dat ik ze wat oververscherpt vind, maar toch ook weer niet.....Toch wel knap hoor ! Paris?
                    vriendelijke groeten, Sien

                    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                    Comment


                    • #11
                      Re: N en N

                      Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                      ik ben maar aan 't kijken en kijken ,de foto intigreerd mij, mooi of ... ik denk dat ik ze wat oververscherpt vind, maar toch ook weer niet.....Toch wel knap hoor !
                      inderdaad die foto heeft iets (heeft eigenlijk veel)
                      maar kan m'n vinger er niet opleggen

                      bestee,
                      Michel
                      ik probeer...
                      mijn Fijsboecq en mijn flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: N en N

                        Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                        ik ben maar aan 't kijken en kijken ,de foto intigreerd mij, mooi of ... ik denk dat ik ze wat oververscherpt vind, maar toch ook weer niet.....Toch wel knap hoor ! Paris?
                        Ah...oui, certainement
                        canon5DIII, 24-105mm, 50mmf1.4, Panasonic TZ-7

                        website : www.leonvanham.com

                        Comment

                        Working...
                        X