Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Bij de eerste oogopslag mijn smaak
Mooi van compo, licht en heel scherp.
Beetje HDR?
Neen, geen HDR (heb ik nog nooit geprobeerd en 'k zou ook niet echt weten hoe ik er moet aan beginnen...). Ik vrees dat HDR pas aan bod komt tijdens het practicum volgend schooljaar...
Foto komt zo uit de camera. Wat nabewerking betreft heb ik enkel de foto recht(er) gezet en er een uitsnede van gemaakt (omdat ik de gewone compo op 2/3 formaat niet zo goed vond...). Voor de rest nog klein kadertje en handtekening, maar niet meer dan dat. Er is wel nog een 10% verscherping gebeurd via BDsizer.
Bedankt voor je reactie, Anaisje!
Laatbloeier, ook bedankt voor het kijken en het schrijven!
Mooi van presentatie en knap van kleur en compo Het kan wat gezichtsbedrog zijn doch lijkt het gebouw niet kaarsrecht te staan, mijn indruk althans
G.R., die indruk heb ik ook, maar ik heb me gebaseerd op het kruis boven het dak om de foto recht te zetten... Volgens de hulplijnen in PSE staat het gebouw recht... Ik veronderstel dus dat het gezichtsbedrog is... Bedankt voor je reactie!
Hele mooie, prima kleur, licht, scherpte en een mooie uitsnede.
Volgens mij staat ie ook een klein beetje scheef. Ik denk dat het kruis(je) een beetje te klein is om mee te richten. Beter een beetje op gevoel afgaan, of een horizontale lijn aan de voorkant van het gebouw gebruiken.
Comment