Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blazen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Blazen

[IMG][/IMG]

een probeerseltje van een blaasbloem
    reacties altijd welkom!!
    Last edited by Darluty; 5 mei 2011, 12:18.

Re: Blazen

Welkom, en waarschijnlijk beginner. Je opname is geslaagd maar de plaatsing is te groot ! Lees de voorwaarden en probeer opnieuw.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
      Welkom, en waarschijnlijk beginner. Je opname is geslaagd maar de plaatsing is te groot ! Lees de voorwaarden en probeer opnieuw.
      Inderdaad volledig beginner.. Ik heb het aangepast

Comment

Een klassieker voor de beginner is dat hij/zij het onderwerp centraal in de foto kadert. De compositie kan aangepast worden: een klassieke compositie-regel is het onderwerp te plaatsen op 1/3de van de zijkant van de foto.

************Bloem********************************* **

Iets uit de center dus

Als je een compositieregel toepast is het nog niet altijd succes gegarandeerd! Er zijn zelfs foto's die stukken beter zijn waar het onderwerp centraal staat. Het is een kwestie van aanvoelen.

Groeten,
        Sidney.
        Nikon D300 + Nikkor 10-24/24-70/70-200mm f2.8 + 50mm f1.8 + Manfrotto 055XPROB 804RC2
        Sigma 150mm F2.8 EX DG Macro APO HSM Nikon-D AF
        [ What I cannot create, I do not understand [R.P. Feynman] ]

Comment

centraal zou hier wel kunnen maar; dan wel L/R/B en onder er een stuk afhalen.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door burgie1976 Bekijk bericht
            Een klassieker voor de beginner is dat hij/zij het onderwerp centraal in de foto kadert. De compositie kan aangepast worden: een klassieke compositie-regel is het onderwerp te plaatsen op 1/3de van de zijkant van de foto.

************Bloem********************************* **

Iets uit de center dus

Als je een compositieregel toepast is het nog niet altijd succes gegarandeerd! Er zijn zelfs foto's die stukken beter zijn waar het onderwerp centraal staat. Het is een kwestie van aanvoelen.

Groeten,
            Sidney.
            Ok, bedankt voor de tip ik heb ook een klein cursusje gevolgd en daar dan ook in gezien van die compositie hier ga ik dan ook op letten ..

Comment

Bouk,

Als je er l/r/b "cropt", dan komt de bloem er meer uit en gaat het oog enkel naar de bloem. Is dit jouw visie?

Kan ik mee leven hoor

Groeten,
              Sidney.
              Nikon D300 + Nikkor 10-24/24-70/70-200mm f2.8 + 50mm f1.8 + Manfrotto 055XPROB 804RC2
              Sigma 150mm F2.8 EX DG Macro APO HSM Nikon-D AF
              [ What I cannot create, I do not understand [R.P. Feynman] ]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door burgie1976 Bekijk bericht
                Bouk,

Als je er l/r/b "cropt", dan komt de bloem er meer uit en gaat het oog enkel naar de bloem. Is dit jouw visie?
                yep..alleen moet de opname dan wel voldoende scherpte hebben natuurlijk.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Mits idd overal wat te croppen zou de bloem beter uitkomen. Ik zou ook geprobeerd hebben om op mijn buik te liggen om de opname te maken, maar dat is dan weer volgens smaak waarschijnlijk ... zowiezo is het een leuke foto

Comment

Bloem staat een beetje te centraal naar mijn persoonlijke mening. De bloem gaat ook een beetje verloren in de achtergrond. Misschien de volgende keer werken met een groter diafragmaopening ( kleiner f-getal). ZO voorkom al een stuk dat er teveel aandacht naar de achtergrond gaat.
                    groeten,
                    deka
                    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
                      Bloem staat een beetje te centraal naar mijn persoonlijke mening. De bloem gaat ook een beetje verloren in de achtergrond. Misschien de volgende keer werken met een groter diafragmaopening ( kleiner f-getal). ZO voorkom al een stuk dat er teveel aandacht naar de achtergrond gaat.
                      groeten,
                      deka
                      Ok bedankt! Hoe meer tips, hoe meer ik kan oefenen

Comment

Working...
                      X