Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Een klassieker voor de beginner is dat hij/zij het onderwerp centraal in de foto kadert. De compositie kan aangepast worden: een klassieke compositie-regel is het onderwerp te plaatsen op 1/3de van de zijkant van de foto.
Als je een compositieregel toepast is het nog niet altijd succes gegarandeerd! Er zijn zelfs foto's die stukken beter zijn waar het onderwerp centraal staat. Het is een kwestie van aanvoelen.
Groeten,
Sidney.
Nikon D300 + Nikkor 10-24/24-70/70-200mm f2.8 + 50mm f1.8 + Manfrotto 055XPROB 804RC2 Sigma 150mm F2.8 EX DG Macro APO HSM Nikon-D AF [ What I cannot create, I do not understand [R.P. Feynman] ]
Een klassieker voor de beginner is dat hij/zij het onderwerp centraal in de foto kadert. De compositie kan aangepast worden: een klassieke compositie-regel is het onderwerp te plaatsen op 1/3de van de zijkant van de foto.
Als je een compositieregel toepast is het nog niet altijd succes gegarandeerd! Er zijn zelfs foto's die stukken beter zijn waar het onderwerp centraal staat. Het is een kwestie van aanvoelen.
Groeten,
Sidney.
Ok, bedankt voor de tip ik heb ook een klein cursusje gevolgd en daar dan ook in gezien van die compositie hier ga ik dan ook op letten ..
Als je er l/r/b "cropt", dan komt de bloem er meer uit en gaat het oog enkel naar de bloem. Is dit jouw visie?
Kan ik mee leven hoor
Groeten,
Sidney.
Nikon D300 + Nikkor 10-24/24-70/70-200mm f2.8 + 50mm f1.8 + Manfrotto 055XPROB 804RC2 Sigma 150mm F2.8 EX DG Macro APO HSM Nikon-D AF [ What I cannot create, I do not understand [R.P. Feynman] ]
Mits idd overal wat te croppen zou de bloem beter uitkomen. Ik zou ook geprobeerd hebben om op mijn buik te liggen om de opname te maken, maar dat is dan weer volgens smaak waarschijnlijk ... zowiezo is het een leuke foto
Bloem staat een beetje te centraal naar mijn persoonlijke mening. De bloem gaat ook een beetje verloren in de achtergrond. Misschien de volgende keer werken met een groter diafragmaopening ( kleiner f-getal). ZO voorkom al een stuk dat er teveel aandacht naar de achtergrond gaat.
groeten,
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Bloem staat een beetje te centraal naar mijn persoonlijke mening. De bloem gaat ook een beetje verloren in de achtergrond. Misschien de volgende keer werken met een groter diafragmaopening ( kleiner f-getal). ZO voorkom al een stuk dat er teveel aandacht naar de achtergrond gaat.
groeten,
deka
Ok bedankt! Hoe meer tips, hoe meer ik kan oefenen
Comment