Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste macro's met 105mm 2.8 vr

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste macro's met 105mm 2.8 vr

Ik kon me niet inhouden en vandaag in de winkel(op't werk) al een paar foto's genomen van een bloemstukje. Wat vinden jullie er al van? Dit is wel allemaal uit de hand genomen. Statief had ik niet bij me. Fantastische lens moet ik wel zeggen...

Mijn grootste probleem op dit moment is mijn gebrek aan kennis i.v.m. flitstechniek.
    Ik heb zo'n goedkope ttl flits van op ebay gekocht, yongnuo of hoe heet het al weer?
    Wat ik vreemd vind is wanneer ik m'n flits op ttl zet, mijn lichtmeting niet correct is op m'n toestel. Ik moet ook eens een softboxje maken of kopen voor de flits(misschien gewoon investeren in een sb-xxx). Geef maar kritiek hé jongens en meisjes, heren en dames!
    Last edited by Bokeh; 16 maart 2011, 01:31.
    http://www.flickr.com/photos/60108922@N07/
    Nikon d700 + 50 1.8 + 80-200 2.8 + 70-300vr + Samyang 14mm 2.8 + 105 2.8 vr micro + Samyang 85mm 1.4+ Fujifilm x100

Re: Eerste macro's met 105mm 2.8 vr

Ik ben niet zo thuis in dit soort fotografie,daarom laat ik de meer gerichte comment aan anderen over,ik vind foto twee en drie mooi,de eerste bekoord mij minder,kan echter niet precies zeggen waarom,ik denk,een beetje door je compo en gedeeltelijk ook omdat er niet echt iets uitspringt wat haarscherp is.Grtjes Francine
    Zo veel mensen, zoveel meningen
    Groetjes Francine

Comment

Vind de derde wel iets hebben ... Leuk hoe je precies naar het midden van de bloem gezogen wordt.
      Over het flitsen kan ik je niet helpen, worstel hier ook nog mee en probeer zoveel als mogelijk gebruik te maken van natuurlijk licht / natuurlijke lichtbronnen.
      Maar er zal een wereld voor je opgaan als je echt gaat voor macrowerk ... Weet wel dat dit niet zo eenvoudig is als het lijkt ...
      Veel succes met het macrowerk,
      groeten,
      deka
      There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Nr 3 is voor mij een heel mooie
        en zalig zo werken tussen de bloemen
        grt Rosie
        GROETJES ROSIE
        Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
        panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

1 en 2 zijn mooie detail foto's maar de compo kan beter... foto 3 is veel beter maar het 'zwaartepunt' ligt toch nog iets te centraal voor mij.
          Macro is een boeiende (oneindige) wereld en je hebt er een heel goede lens voor Veel oefenen is de boodschap

Investeren in een SBxxx is altijd meegenomen en dan zelf een softbox maken met 2 drankblikjes, wat tape en keukenpapier.

Jean Pierre
          Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht

Investeren in een SBxxx is altijd meegenomen en dan zelf een softbox maken met 2 drankblikjes, wat tape en keukenpapier.

Jean Pierre
            Wat komen die drankblikjes hier dan doen?
            Stel je kritieken niet te scherp...
            Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mysti Bekijk bericht
              Wat komen die drankblikjes hier dan doen?
              off topic
              Dat zie je hier: http://www.flickr.com/photos/lordv/2...7594293307036/
              Er is een complete tutorial van maar ik vind hier de link niet meteen terug. En dat 'ding' doet wat het moet doen en kost zo goed als niets.
              Jean Pierre.

Comment

Bedankt voor de commentaren en pointers!
                Oh en ik werk niet tussen de bloemen hoor. Ik ben opticien, en we hebben in de winkel steeds een mooi bloemstukje staan...
                http://www.flickr.com/photos/60108922@N07/
                Nikon d700 + 50 1.8 + 80-200 2.8 + 70-300vr + Samyang 14mm 2.8 + 105 2.8 vr micro + Samyang 85mm 1.4+ Fujifilm x100

Comment

Working...
                X