Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stranger..;

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Stranger..;

de opdracht was: maak portretfoto's van wildvreemde mensen

Camera Canon EOS 300D Digital
    Exposure 0.167 sec (1/6)
    Aperture f/2.5
    Focal Length 50 mm
    ISO Speed 1600

ik heb veel problemen gehad met scherpte, mijn camera stond op statief, en de "modellen" bewogen nog thans niet, en toch meer dan de helft van mijn foto's onscherp.

(het was wel avond, en dus alleen straatverlichting aanwezig)

Re: Stranger..;

Zoals je zelf al aangeeft... niet echt scherp. En de compositie iets te centraal om boeiend te zijn.
    Het is niet omdat jij je modellen niet ziet bewegen dat de camera er ook zo overdenkt Sluitertijd iets te lang...

De expressie vind ik wel goed.

Jean Pierre
    Jean Pierre.

Comment

ik zal eens proberen van anders te croppen (ik had nog wat overschot dacht ik)

maar ivm met de sluitersnelheid.. ik zit al op f2.5, en max iso, de limiet van de camera eerder denkik

meer licht opzoeken zeker?

Comment

Portretten maken bij straatverlichting is inderdaad een zware opgave... te weinig licht, modellen die bewegen, statief dat trilt, opklappende spiegel die trillingen kan veroorzaken... enz. En f2.5 geeft je al niet veel scherpdiepte hé...

Dus ja, misschien meer licht opzoeken

Jean Pierre
        Jean Pierre.

Comment

dit komt bij mij niet over zoals je titel doet vermoeden, en je opdracht is
          dit doe je mi beter uit de hand
          mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

ja ok de titel is misschien slecht gekozen, het was/is niet de bedoeling om iemand te fotograferen zodat het duidelijk is dat dit een onbekend persoon is ofzo, de opdracht was gewoon, ga portretfotos nemen, van mensen dat je niet kent.

wat bedoel je met je laatste zin ?

Comment

ik dent dat we niet op dezelfde golflengte zitten Joris, ik dacht dat de opdracht meer snapshots van vreemden, of straatfotografie was(in portret)
              dan kan je beter zonder statief werken
              mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

het was tijdens de les (en dus savonds) en zonder statief ging het niet, toch niet met mijn camera.

maar goed ik begrijp wat je wilt zeggen, ik moet mijn locatie gewoon beter kiezen, en zien dat er meer licht is voor een snellere sluitertijd.

Comment

Working...
                X