Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

“Shaving foam” in the air

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• “Shaving foam” in the air

“Shaving foam” in the air

Köln , 12 juli 2009 om 21:32 uur

( effect van de ondergaande zon op de wolken )

----

Canon EOS 50D, EF-S18-200mm f/3.5-5.6 IS

-----
    ISO 800, f/5.6 , 1/250, 175 mm,

----

ISO 800, f/11, + 1 ev, 1/30, 90 mm,

Re: “Shaving foam” in the air

Wellicht was dit wolkenspel op het moment dat je de foto maakte echt wel indrukwekkend en prachtig ... Helaas komt dit bij mij hier niet zo over ... Voor mij persoonlijk een wolkenmassa op zich ... Er moest iets meer bij zijn om spanning in deze foto te veroorzaken ... Er is hier geen vergelijkingsbasis met de grond, met andere natuurdelen ... Je kan eigenlijk dus ook niet afleiden als dit over een immense wolk gaat ... Niet altijd makkelijk om wat je ziet en het gevoel dat je daarbij hebt over te brengen voor een buitenstaander via een foto ...
    groeten,
    deka
    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
      Wellicht was dit wolkenspel op het moment dat je de foto maakte echt wel indrukwekkend en prachtig ... Helaas komt dit bij mij hier niet zo over ... Voor mij persoonlijk een wolkenmassa op zich ... Er moest iets meer bij zijn om spanning in deze foto te veroorzaken ... Er is hier geen vergelijkingsbasis met de grond, met andere natuurdelen ... Je kan eigenlijk dus ook niet afleiden als dit over een immense wolk gaat ... Niet altijd makkelijk om wat je ziet en het gevoel dat je daarbij hebt over te brengen voor een buitenstaander via een foto ...
      groeten,
      deka

Deka,

bedankt voor je reactie
      inderdaad , ik vond dit spektakel toen nogal indrukwekend.

wat minder ISO had ook gekund , waardoor de foto wellicht wat minder ruis had vertoond, maar ja achteraf .....

hierbij een andere foto die toen ook werd genomen en die wellicht een antwoord is op je suggestie . wat denk je hierover ?

groetjes,

Dirk

[Mod - Sannepoes]
      Slechts 3 verschillende foto's per topic in de Beginnershoek.
      Last edited by Sannepoes; 16 maart 2011, 13:38.

Comment

Je laatste foto is heel mooi,de wolken komen hier veel beter tot hun recht,mooi hoorGrtjes Francine
        Zo veel mensen, zoveel meningen
        Groetjes Francine

Comment

De bijgeplaatste foto geeft veel meer dimensie aan de wolken ... Nu zie je deze mooie wolken in combinatie met iets anders en kan je de wolken in hun perspectief plaatsen.
          groeten,
          deka
          There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

laatste vind ik erg mooi, juist door de voorgrond.
            (alleen het is je 4de opname in dit topic???)
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Je moet naar mijn mening een keuze maken, ofwel ga je voor het één ofwel voor het ander. Dat luchtspektakel vind ik steeds interessant en leg deze eveneens vast op de plaat. Nadien speelt de bewerking een belangrijke rol inzake kleur en contrast en dat mis ik hier een beetje
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Working...
              X