Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
bovenaan is de foto nogal aan de krappe kant ,
maar ik vermoed dat je de spiegeling in het water ook zoveel mogelijk wou vastleggen ...
... en dan heb je de moeilijke keuze
Als je deze had genomen met de tips op je voorgaande foto's indachtig had je er een mooi plaatje van kunnen maken (de ruis even buiten beschouwing gelaten).
Ik ga ze hier niet terug opsommen, want het gezegde: "Wat baten kaars en bril..." komt stilaan ook bij mij op. Succes verder.
Als je deze had genomen met de tips op je voorgaande foto's indachtig had je er een mooi plaatje van kunnen maken (de ruis even buiten beschouwing gelaten).
Ik ga ze hier niet terug opsommen, want het gezegde: "Wat baten kaars en bril..." komt stilaan ook bij mij op. Succes verder.
Grtz,
Kurt
Even wil ik hier op antwoorden en dat had ik er bij moeten vermelden
het is een foto van Januari begin februari toen ik nog niet de lenzen had die ik nu heb
Maar het is zonde om ze weg te doen dit komt nooit meer misschien
bedankt voor je reactie
grt,
Pimpeltje
Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
Pimpel
het is een foto van Januari begin februari toen ik nog niet de lenzen had die ik nu heb
bedankt voor je reactie
grt,
Pimpeltje
Ook mijn oudere foto's moeten bij mij voldoen aan mijn (stijgend) normbesef inzake
kwaliteit. Wat ik toen nog goed vond, valt nu meer en meer af. Ik laat ze dus niet meer
zien (maar kan er thuis nog wel van genieten).
Ik vind het wel een leuke foto hoor, met die weerspiegeling...
Ik hou meer van dit soort fotos dan een vogel in de lucht. Er is meer te "zien", minder "saai".
Wel jammer van de ruis idd. Komt dit door een hoge iso? Of is het een crop?
Mocht je de EXIF-waarden bijleveren zou dit gemakkelijker zijn om te beoordelen.
Ik vermoed, gezien de ruis op de achtergrond, en de lichte kleurenruis in de schaduwgedeelten dat dit toch weer om een behoorlijke crop gaat.
Ik volg ook de voorgangers wat betreft het beoordelen van foto's die je vroeger genomen hebt.
Het maakt de kijker in principe niet uit met welk materiaal je deze foto genomen hebt of dat je deze foto jaren geleden genomen hebt. Ze zien een evolutie van je werken die je post, en dit zou dan de "vreemde eend" in de bijt zijn. Voor mij is dat ook zo: foto's van "vroeger" zijn op een bepaald moment persoonlijke herinneringen geworden (bijna snapshot-status) die verder niet meer meegaan in een evolutie. Let wel: een goede foto blijft een goede foto.
Pimpeltje, ik volg hier de voorgangers in.
Mocht je deze geplaatst hebben in januari zou iedereen lovend geweest zijn over de vooruitgang in je foto. Nu hebben we al gezien dat je een stuk verder in de fotografie staat.
Eenmaal je beter werk laat zien zijn de verwachtingen dan ook hoger voor een volgende foto.
Soms moeilijk om steeds betere kwaliteit te leveren. Je stuit steeds vaker op de beperkingen van het materiaal en het eigen kunnen.Wat je eerst niet eens waarneemt, zie je na een tijd als een tekort koming. Zo blijf je minder en minder foto's over houden, maar de betere.
Gelukkig komt er weer een betere periode aan om een nieuwe verzameling op te zetten.
Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.
Als het eens eentje minder is mag dat ook vermeld worden hé Pimpeltje Opname is wel oké maar veel te flets. Je moet hem een beetje pit geven, kleur en contrast, en dan zal ie zeker beter worden. Had je dat zelf niet in de gaten ?
Mocht je de EXIF-waarden bijleveren zou dit gemakkelijker zijn om te beoordelen.
Ik vermoed, gezien de ruis op de achtergrond, en de lichte kleurenruis in de schaduwgedeelten dat dit toch weer om een behoorlijke crop gaat.
Ik volg ook de voorgangers wat betreft het beoordelen van foto's die je vroeger genomen hebt.
Het maakt de kijker in principe niet uit met welk materiaal je deze foto genomen hebt of dat je deze foto jaren geleden genomen hebt. Ze zien een evolutie van je werken die je post, en dit zou dan de "vreemde eend" in de bijt zijn. Voor mij is dat ook zo: foto's van "vroeger" zijn op een bepaald moment persoonlijke herinneringen geworden (bijna snapshot-status) die verder niet meer meegaan in een evolutie. Let wel: een goede foto blijft een goede foto.
Goed verwoord. Leg deze naast je HoF-zeehond en zeg zelf eens objectief of dit goed het chronologisch verloop in je vooruitgang weergeeft. Toen had je ook nog de lenzen niet die je nu wel hebt. Soms heb je echt de indruk dat er verschillende mensen onder jouw nickname foto's plaatsen.
Allen bedankt voor jullie wijsheid waar ik weer over na zal denken
Maar ik zelf ben verliefd op deze foto en dat hij flets is komt omdat het zeer mistig was en ik hem bewerkt heb tot een wat heldere foto
grt,
Pimpeltje
Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
Pimpel
bedankt voor je reactie
grt,
Pimpeltje
zo zie je maar wat een degelijk objectief allemaal kan veranderen aan je foto's he.
ze zeggen wel dat het vooral aan het mannetje ligt.
zal voor het grootste gedeelte wel kloppen maar de ervaring leert mij toch dat er met mijn 300 mm objectief weinig goede foto's te maken zijn. ik heb sinds kort een 105mm 2.8 gekocht... man, wat een verschil.
een pessimist is een optimist met ervaring.
Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
Pentax k-3II en nog meer glas
Comment