Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste probeersels :-)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eerste probeersels :-)

    Momenteel werk ik nog met een Canon Coolpix toestel, omdat ik mijn bestelde eos nog niet heb, maar nu met het lenteweer wel al wat wil fotograferen, alleen al maar om voor mezelf uit te maken welke onderwerpen mij liggen.
    Dit zijn dus 3 foto's die ik zelf wel goed vind, maar wat is jullie mening.







    Bedankt voor jullie reactie

    Marleen
    ik probeer gewoon mooie foto's te maken van wat ik zie :-)
    http://www.www4everyone.be,http://fotobewerkingen.www4everyone.be/

  • #2
    Re: eerste probeersels :-)

    Hallo Marleen,
    Welkom op dit forum ... Bedenk goed waaraan je begint, want van dit forum kan een verslavende invloed uitgaan
    Als ik je foto's bekijk die je postte, vermoed ik dat je graag details van iets fotografeert of dat je graag zaken in de natuur fotografeer ? Dan zal je hier op het forum wel je gading vinden.
    KLein tipje al ... probeer te letten op de compositie van wat je wil fotograferen ... Bv bij de derde foto verstoort de linkertak wel het totaalbeeld een beetje ...
    Bij foto 2 heb je hier wel al één blad dat scherp is en de rest onscherp ... Al een beetje scherptediepte werking dus.
    Gaandeweg, met heel veel vallen en opstaan, zal je groeien in het maken van foto's ... Een gouden tip : maak heel veel foto's, heel veel oefenen, .... En geduld : Rome en Parijs waren er ook niet op één dag. Succes in elk geval bij het fotograferen.
    groeten,
    deka
    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

    Comment


    • #3
      Re: eerste probeersels :-)

      Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
      Hallo Marleen,
      Welkom op dit forum ... Bedenk goed waaraan je begint, want van dit forum kan een verslavende invloed uitgaan
      deka
      Dat is idd het geval. Wat je foto's betreft: kleuren zijn mooi en zeker niet slecht voor je eerste post. Mss eens proberen wat meer spanning in je foto's te plaatsen. Maar dat is niet zo gemakkelijk; ik heb daar ook nog moeite mee. Maar zoals gezegd, al doende leert men...
      There are always two people in every picture: the photographer and the viewer.
      (Ansel Adams)

      Comment


      • #4
        Re: eerste probeersels :-)

        bedankt voor de verwelkoming, en zeker ook bedankt voor de opmerkingen en de tips.
        Op deze mannier hoop ik echt bij te leren...

        grtjes
        Marleen
        ik probeer gewoon mooie foto's te maken van wat ik zie :-)
        http://www.www4everyone.be,http://fotobewerkingen.www4everyone.be/

        Comment


        • #5
          Re: eerste probeersels :-)

          Welkom op het forum. Ik volg hierboven. Doch vind ik de compositie van foto 2 zeker geslaagd. Ook de bladeren die afnemen in scherpte vind ik goed. De andere 2 kon iets beter over nagedacht zijn, maar het zijn zeker goeie 'probeersels' voor een eerste keer
          Canon 400D / Lumix DMC-FZ38 / Canon EF 28-80mm / Canon EF 70-200 f4 L USM / MacBook 13"

          Comment


          • #6
            Re: eerste probeersels :-)

            Welkom op dit forum,
            en wees maar zeker dat het verslavend werkt
            Maar je leert hier wel veel bij
            GROETJES ROSIE
            Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
            panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

            Comment


            • #7
              Re: eerste probeersels :-)

              Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
              Hallo Marleen,
              Welkom op dit forum ... Bedenk goed waaraan je begint, want van dit forum kan een verslavende invloed uitgaan
              Als ik je foto's bekijk die je postte, vermoed ik dat je graag details van iets fotografeert of dat je graag zaken in de natuur fotografeer ? Dan zal je hier op het forum wel je gading vinden.
              KLein tipje al ... probeer te letten op de compositie van wat je wil fotograferen ... Bv bij de derde foto verstoort de linkertak wel het totaalbeeld een beetje ...
              Bij foto 2 heb je hier wel al één blad dat scherp is en de rest onscherp ... Al een beetje scherptediepte werking dus.
              Gaandeweg, met heel veel vallen en opstaan, zal je groeien in het maken van foto's ... Een gouden tip : maak heel veel foto's, heel veel oefenen, .... En geduld : Rome en Parijs waren er ook niet op één dag. Succes in elk geval bij het fotograferen.
              groeten,
              deka
              Graag sluit ik me aan bij collega deka, heel goede raad ! Nog een tip van mij : de eerste verbetering aan een foto die uit het "bakske" komt en in de computer wordt gestoken is de "hoge lichten" wat reduceren (verminderen) - foto wordt al dadelijk beter. Probeer maar eens
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: eerste probeersels :-)

                Nog een natuur - en macrofotograaf in spé zo te zien

                Bij de eerste heb je wat veel onscherpe voorgrond in beeld.
                Bij 2 heb je een betere compositie (opletten dat je onderwerp niet voor een stukje afgesneden wordt door het kader)
                3 vind ik persoonlijk wat rommelig en niet veelzeggend .

                Bij alle 3 is de achtergrond (BG) net iets te duidelijk aanwezig (nog te gedetailleerd zodat het wat stoort qua aandacht).

                Van zo gauw je je dslr toestel hebt ga je zeker aan deze zaken kunnen werken. Je toestel eerst goed leren kennen, veel oefenen en foto's nemen en regelmatig iets posten om aan de hand van de commentaren bij te leren en vooruitgang te boeken.

                Succes en welkom hier

                Grtz,
                Kurt

                Comment


                • #9
                  Re: eerste probeersels :-)

                  Mooie foto's maar te harde licht voor mij...
                  Zou hetzelfde eens overdoen maar dan 's morgens of 's avonds, dan heb je zachter licht...

                  Comment


                  • #10
                    Re: eerste probeersels :-)

                    dit zijn al mooie pogingen voor een eerste keer.
                    vooral de eerste foto had een zeer mooie kunnen zijn. ik heb wel de indruk dat er niet is uitgekomen wat jij voor ogen had. de volgende keer plat op de buik gaan liggen of een ander standpunt innemen
                    een pessimist is een optimist met ervaring.
                    Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
                    Pentax k-3II en nog meer glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: eerste probeersels :-)

                      Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
                      Hallo Marleen,
                      Welkom op dit forum ... Bedenk goed waaraan je begint, want van dit forum kan een verslavende invloed uitgaan
                      Als ik je foto's bekijk die je postte, vermoed ik dat je graag details van iets fotografeert of dat je graag zaken in de natuur fotografeer ? Dan zal je hier op het forum wel je gading vinden.
                      KLein tipje al ... probeer te letten op de compositie van wat je wil fotograferen ... Bv bij de derde foto verstoort de linkertak wel het totaalbeeld een beetje ...
                      Bij foto 2 heb je hier wel al één blad dat scherp is en de rest onscherp ... Al een beetje scherptediepte werking dus.
                      Gaandeweg, met heel veel vallen en opstaan, zal je groeien in het maken van foto's ... Een gouden tip : maak heel veel foto's, heel veel oefenen, .... En geduld : Rome en Parijs waren er ook niet op één dag. Succes in elk geval bij het fotograferen.
                      groeten,
                      deka
                      Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                      Graag sluit ik me aan bij collega deka, heel goede raad ! Nog een tip van mij : de eerste verbetering aan een foto die uit het "bakske" komt en in de computer wordt gestoken is de "hoge lichten" wat reduceren (verminderen) - foto wordt al dadelijk beter. Probeer maar eens
                      Oorspronkelijk geplaatst door Erik3 Bekijk bericht
                      Mooie foto's maar te harde licht voor mij...
                      Zou hetzelfde eens overdoen maar dan 's morgens of 's avonds, dan heb je zachter licht...
                      ik kan deze 3 wijzen enkel bijtreden,

                      vooral erik heeft het belangrijkste gezegt, regel één fotografie draait om licht en dat durven we nog al eens te vergeten als je niet het juiste licht hebt mag je het vergeten, dus volgende keer even wachten ( je moet niet wachten tot de avond valt) net als de zon achter de wolken verdweind of beter is het nog als ze er net van achter schuifd, heb je ook mooi licht dat de kleuren tot leven werkt.


                      groetjes
                      renske

                      Comment


                      • #12
                        Re: eerste probeersels :-)

                        [Mod]
                        Mag ik je nog even meegeven dat je per kalenderdag maximaal 1 topic mag openen in de Beginnershoek.
                        Gisteren opende je er twee.

                        Alle nodige informatie ivm aantal foto's, topics,... kan je terug vinden in ons forumreglement.

                        Comment

                        Working...
                        X