Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Martelaren plein brussel (test D3100)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Martelaren plein brussel (test D3100)

Gisteren tijdens de lunchpauze even met mijn D3100 en een lensje van mijn schoonvader gaan wandelen.
    En één van de verborgen hoekjes in Brussel gefotografeerd. (de komende maanden komen er hier nog)

Tijdens de Belgische Revolutie in 1830 wisten de revolutionairen geen raad met de lichamen van de gesneuvelden, en besloten ze om een aantal van de doden te begraven op het Blekerijplein (het vroegere Sint-Michielsplein).
    Het Voorlopig Bewind besloot in 1831 om van het plein een nationale begraafplaats voor de slachtoffers van de revolutie van te maken.
    In 1838 werd er ook een indrukwekkend monument met standbeeld en crypte opgericht.
    De naam van het plein veranderde definitief in Martelarenplein.
    Sinds 1997 is een groot deel van de administratie van de Vlaamse Gemeenschap hier gevestigd.

Getrokken met D3100 - Lens Nikkor AF-S 55-200mm f/4-5.6 G DX ED VR
    Mijn Blog
    D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Re: Martelaren plein brussel (test D3100)

Ik heb wat problemen met de kleuren, maar dat is naar mijn gevoel, kenners zullen hier beter kunnen oordelen!
    mvg
    vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
      Ik heb wat problemen met de kleuren, maar dat is naar mijn gevoel, kenners zullen hier beter kunnen oordelen!
      mvg
      bedankt voor de tip, had de witbalans van de eerste 2 aangepast in NX2... omdat het nogal bewolkt was en ik vond dat het nogal wat donker overkwam.
      blijkbaar wat verkeerd gedaan dan
      Mijn Blog
      D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Foto's van monumenten zijn moeilijk boeiend in beeld te brengen. Daarvan hier een bewijs... Sorry daarvoor BioHazard .
        Stel je kritieken niet te scherp...
        Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mysti Bekijk bericht
          Foto's van monumenten zijn moeilijk boeiend in beeld te brengen. Daarvan hier een bewijs... Sorry daarvoor BioHazard .
          Ik sluit me aan bij Mysti. Monumenten zijn saai tenzij je ze in een breder geheel kunt plaatsen... Dit is natuurlijk m'n eigen mening en geen algemene waarheid...
          www.facebook.com/RudyPeirePhotography
          http://www.rudypeire.net

Comment

De eerste en de derde zijn wel mooi gedaan vind ik,al had ik misschien toch voor de derde een boeiender standpunt gezocht,de eerste vind ik de beste,op je kleurtemperatur na,maar dat is hier al gezegd Grtjes Francine
            Zo veel mensen, zoveel meningen
            Groetjes Francine

Comment

Working...
            X