Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro probeer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Macro probeer

Hallo,

dit is mijn eerste poging tot een macrofoto. Hij is genomen met een Nikon D50 en Sigma 28-200mm D Macro.
    Niet echt de beste macrolens ...

Canon 400D / Lumix DMC-FZ38 / Canon EF 28-80mm / Canon EF 70-200 f4 L USM / MacBook 13"

Re: Macro probeer

Dat is toch al een goeie poging hoor. De scherpte waar ze moet zijn. Nu kan je verder bouwen als macro je doelstelling is. Uiteraard een goede macrolens kost geld maar als investering op termijn is het dat zeker waard !
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
      Dat is toch al een goeie poging hoor. De scherpte waar ze moet zijn. Nu kan je verder bouwen als macro je doelstelling is. Uiteraard een goede macrolens kost geld maar als investering op termijn is het dat zeker waard !
      Bedankt . Scherper kreeg ik ze echt niet . Ik ben zeer geïnteresseerd in Macro, maar op dit moment geen geld voor een betere .

Meer reacties zeker welkom!
      Canon 400D / Lumix DMC-FZ38 / Canon EF 28-80mm / Canon EF 70-200 f4 L USM / MacBook 13"

Comment

Maar waarom je begraven in macrofotografie. Speciale lenzen, statieven, allerlei moeilijke
        toestanden en de concurrentie is groot waarbij bijna iedereen weer hetzelfde doet.

Straatfotografie is véeeeeeeeeel leuker.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
          Maar waarom je begraven in macrofotografie. Speciale lenzen, statieven, allerlei moeilijke
          toestanden en de concurrentie is groot waarbij bijna iedereen weer hetzelfde doet.

Dat is inderdaad een goeie opmerking . Denk je dat mijn lenzen (Nikkor 28-80mm en 28-200mm D Macro) bruikbaar zijn om een tijdje aan andere dingen - zoals straatfotografie - te doen. Heb namelijk geen geld voor een betere.
          Ik denk gewoon dat ik het zo leuk vind om te werken met kleine scherptediepte. Maar een terechte opmerking die me wel aanzet tot denken

Comment

een hele goede "probeer" als je het mij vraagt, mooie plaat
            turbito
            canon 1000D 18-55; tamron 70-300 usd vc; 18-200

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door turbito Bekijk bericht
              een hele goede "probeer" als je het mij vraagt, mooie plaat
              Bedankt!

Comment

Persoonlijk vind ik het jammer dat je geflitst hebt, dat maakt de foto koud en kil.
                Je Sigma is natuurlijk geen "echte" macrolens maar toch kan je er aardige close-ups mee maken. Je staat voor het goede seizoen om binnenkort de bloemen en iets grote diertjes buiten te gaan schieten. Ik heb een oude nikkor 70-210 en daar heb ik toch ook al aardige close-ups mee gefotografeerd.
                Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Happy Genes Bekijk bericht
                  Persoonlijk vind ik het jammer dat je geflitst hebt, dat maakt de foto koud en kil.
                  Je Sigma is natuurlijk geen "echte" macrolens maar toch kan je er aardige close-ups mee maken. Je staat voor het goede seizoen om binnenkort de bloemen en iets grote diertjes buiten te gaan schieten. Ik heb een oude nikkor 70-210 en daar heb ik toch ook al aardige close-ups mee gefotografeerd.
                  Bedankt voor de reactie. Ik kan ermee akkoord gaan dat ik beter niet geflitst had, doch de reden hiervoor is simpel. Ik heb de camera nog maar 5 dagen en moet nog veel oefenen op manuele stand. Op automatische stand ging de flitser aan wegens de binnenverlichting. Ik heb er ook een aantal getrokken op manueel, maar deze waren steeds wazig omdat ik de sluiter op zo'n 1/2,5 moest zetten en te lui was om helemaal boven mijn statief te gaan halen

Comment

Heeft de D50 ook een P-stand? Dan flitst hij niet automatisch. Ik trek meestal mijn foto's in A-stand (meestal stilstaand beeld) of in S-stand (meestal bewegend beeld). Manuele stand daar experimenteer ik nog niet zo veel mee.
                    Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Happy Genes Bekijk bericht
                      Heeft de D50 ook een P-stand? Dan flitst hij niet automatisch. Ik trek meestal mijn foto's in A-stand (meestal stilstaand beeld) of in S-stand (meestal bewegend beeld). Manuele stand daar experimenteer ik nog niet zo veel mee.
                      Ja, de D50 heeft P, A en S .
                      Misschien toch nog maar eens goed lezen waar deze voor staan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht

Alsof je in straatfotografie nog 'origineel' kunt zijn
                        Daarbij... je maakt hoofdzakelijk foto's voor jezelf, en dan is het belangrijk dat je houdt van wat je doet. Een goede tweedehands macrolens kost niet zoveel.

@TS
                        Als je te lui bent om een statief te halen... een stapel boeken, een kartonnen doosje... je kan heel veel gebruiken om je D50 op te zetten

De foto is behoorlijk, alleen zou ik de achtergrond wat mooier willen zien.

Jean Pierre
                        Jean Pierre.

Comment

De achtergrond is hier inderdaad ook voor mij het meest storende,te druk en niet mooi van kleur tov je bloem,naast een statief ook eens een zwart of wit papiertje bovenhalen voor je achtergrond Grtjes Francine
                          Zo veel mensen, zoveel meningen
                          Groetjes Francine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                            Alsof je in straatfotografie nog 'origineel' kunt zijn
                            Daarbij... je maakt hoofdzakelijk foto's voor jezelf, en dan is het belangrijk dat je houdt van wat je doet. Een goede tweedehands macrolens kost niet zoveel.

@TS
                            Als je te lui bent om een statief te halen... een stapel boeken, een kartonnen doosje... je kan heel veel gebruiken om je D50 op te zetten

De foto is behoorlijk, alleen zou ik de achtergrond wat mooier willen zien.

Jean Pierre
                            Ja, ik had wat rondgekeken om te kijken of er niets anders was om hem op te zetten, maar vond ook niet zo veel .

En voor de achtergrond zou ik wel eens een wit of zwart papier willen proberen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Francine Versluys Bekijk bericht
                              De achtergrond is hier inderdaad ook voor mij het meest storende,te druk en niet mooi van kleur tov je bloem,naast een statief ook eens een zwart of wit papiertje bovenhalen voor je achtergrond Grtjes Francine
                              Hoi Francine,

Dat is inderdaad een zeer goede tip om een storende achtergrond bij macro of close-up weg te werken.

Grtjs,
                              Rudy
                              www.facebook.com/RudyPeirePhotography
                              http://www.rudypeire.net

Comment

Working...
                              X