Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ardeche

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ardeche

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
    Het is een goede opname Wilfried doch vraag ik me af of het daar niet kleurrijker is, denk bijvoorbeeld aan de rode dakpannetjes ? Dat mis ik een beetje
    hmmm...
    ik ben hier ook al geweest en ik ben van mening dat de kleur hier zeer correct is weergegeven
    een pessimist is een optimist met ervaring.
    Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
    Pentax k-3II en nog meer glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Happy Genes Bekijk bericht
      Net een postkaartje!
      Net een postkaartje

Waarom ?

Het licht is niet mooi. Veel te hard en geeft uitgewassen kleuren. Hier zou een pola filter geholpen hebben.
      Beter: bij zonsopgang of ondergang (blauwe uur) was dir geen postkaartje geweest maar een winner. De zon staat nu hoog rechtsboven.
      YMMV Nerdi
      Last edited by Nerdifant; 6 maart 2011, 17:27. Reden: Toelichting
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
        Net een postkaartje

Waarom ?

Het licht is niet mooi. Veel te hard en geeft uitgewassen kleuren. Hier zou een pola filter geholpen hebben.
        Beter: bij zonsopgang of ondergang (blauwe uur) was dir geen postkaartje geweest maar een winner. De zon staat nu hoog rechtsboven.
        YMMV Nerdi
        Het licht is heel mooi zoals het daar is, de kleuren zijn zoals ze ter plaatse zijn, geen pol nodig, dit is de natuur geweld aan doen. Bovendien, niet iedereen heeft de tijd, of wil de tijd er aan spenderen om op een bepaalde plaats telkens op de ideale lichtomstandigheden te wachten voor een "perfecte" foto. Als je dit doet, is je verlof, of zeker dat van je partner om zeep, of je moet al een prof. of een nerd zijn . Enne postkaart of niet, ik zou willen dat ze van al mijn foto's zeggen dat het postkaarten zijn. Voor sommigen is dit misschien denigrerende bedoeld, voor mij is dit een pluim.
        Het is een hele goeie Frie, dikke pluim.
        Groetjes

Comment

Wilfried,

voor mij is 't ie dikke
          Zou al blij zijn mocht er zo ene uit m'n bakske rollen.
          Maar ja...heb dan ook nog veel te leren hé...

Groetjes
          Marc
          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Hele mooie foto die doet verlangen naar vakantie.

mvg,

Peter.
            https://www.facebook.com/groups/1520706528249743/
            https://www.facebook.com/pbvision/
            http://peterberings.webs.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Het licht is heel mooi zoals het daar is, de kleuren zijn zoals ze ter plaatse zijn, geen pol nodig, dit is de natuur geweld aan doen. Bovendien, niet iedereen heeft de tijd, of wil de tijd er aan spenderen om op een bepaalde plaats telkens op de ideale lichtomstandigheden te wachten voor een "perfecte" foto. Als je dit doet, is je verlof, of zeker dat van je partner om zeep, of je moet al een prof. of een nerd zijn . Enne postkaart of niet, ik zou willen dat ze van al mijn foto's zeggen dat het postkaarten zijn. Voor sommigen is dit misschien denigrerende bedoeld, voor mij is dit een pluim.
              Het is een hele goeie Frie, dikke pluim.
              Groetjes
              Uiteraard. Ik geef bedenkingen als buitenstaander - wat de persoonlijke omstandigheden van de TS waren weet ik niet. Het streven naar alle fotos als postkaartjes is beter als niks - maar postkaartjes zijn nu eenmaal per defintie eenheidsworst - ze moeten verkopen. Er is geen enkele interpretatie van de fotograaf - -kan ie ook niet wat dan verkoopt hij niks.

Nerdi

zie ook dit draadje

Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.
              Last edited by Nerdifant; 6 maart 2011, 19:24.

Comment

Net een postkaartje

Waarom ?

YMMV Nerdi
                Het was toch mijn eerste gedachte. Postkaartjes zouden eenheidsworst zijn. Tja, die moeten een streek "verkopen" hé.

Het kleurgebruik is inderdaad hard en uitgewassen maar dat is ook eigen aan het tijdstip dat het getrokken is. Bij zonsondergang-opgang had het evengoed een postkaartje geweest voor mij. Waarom voor jou een winner? Standpunt en uitzicht blijven toch hetzelfde, buiten een andere lichtinval.

Polarisatiefilter is een goede tip, die vergeet ik zelf te gebruiken bij zo'n luchten.
                Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

beste nerdifant, ik mag u toch tutoyeren, we kennen mekaar toch

kzal eerst mijn foto zelf beoordelen
                  iets teveel verscherpt(omdat een grote crop is)
                  niet de optimale kleur
                  op een plaats waar iedereen dezelfde foto trekt(ge kunt niet anders)
                  uit verveling in mijn archief gedoken voor toch nog maar een fotootje te plaatsen, dat ik zelf niet de betere vind
                  op het middaguur

ok

nu het volgende, deze foto is getrokken met slechte stand van de zon, zoals je zelf aanhaald,en daar geef ik je gelijk in maar beoordeel dan deze foto zoals hij is, en niet van s'avonds of s'morgens, dat heeft geen zin

ps ik stuur u wel een postkaartje
                  mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht

ps ik stuur u wel een postkaartje
                    Ik wil er ook eentje!
                    https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Happy Genes Bekijk bericht
                      Bij zonsondergang-opgang had het evengoed een postkaartje geweest voor mij.
                      Een postkaartfotograaf doet de moeite dan niet. Maar jij hebt dan iets totaal anders. Zelfde thema, ander licht. Zo wordt je fotografie beter. niet door de foto uiteindelijk door de PS molen te halen - om toch een verschil te willen maken

Nerdi

Comment

Een postkaartfotograaf doet de moeite dan niet. Maar jij hebt dan iets totaal anders. Zelfde thema, ander licht. Zo wordt je fotografie beter. niet door de foto uiteindelijk door de PS molen te halen - om toch een verschil te willen maken

Nerdi
                        tolk gevaagd
                        mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Nerdi
                          Postkaartje bij avondlicht:
                          http://www.heritage-images.com/Previ...356710&orntn=2

http://www.zazzle.co.nz/avignon_crep...78000560740661 deze kost $ 3.39
                          Last edited by Happy Genes; 7 maart 2011, 00:06. Reden: nog linkje bijgezet
                          Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

Ik vind het een foto, zoals er zovelen van zijn...Helemaal niets nieuws, en iedereen die een beetje met een fototoestel kan omgaan maakt deze foto's. Helaas het zegt me helemaal niets

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BenHak Bekijk bericht
                              Ik vind het een foto, zoals er zovelen van zijn...Helemaal niets nieuws, en iedereen die een beetje met een fototoestel kan omgaan maakt deze foto's. Helaas het zegt me helemaal niets
                              Tja, carnavalfoto's zijn natuurlijk vééééél moeilijker.........
                              Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                                Tja, carnavalfoto's zijn natuurlijk vééééél moeilijker.........
                                Groetjes
                                Idd, zoals je het schrijft, dat is moeilijker, want daar zit beweging in. Zoals je in jouw handtekening al hebt geplaatst; 'Ik leer nog elke dag bij'...Klopt, Je had beter even wat langer doorgestudeerd, en dan had je waarschijlijk deze reactie ook niet geplaatst. Jouw reactie is er eentje van: 'De domme verwijt de domme dat hij dom is'...Als je dat niet snapt, zal ik er wel een tekening bijvoegen...Doen we bij de kleintjes ook vaak Het is carnavalsfoto's en niet 'carnavalfoto's'. Anderzijds(enkelvoud) is het carnavalfoto. Je leert nog steeds bij op deze manier!
                                Last edited by BenHak; 7 maart 2011, 10:42.

Comment

Working...
                                X