Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

portretje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• portretje

deleted
    Last edited by trexie; 15 maart 2011, 19:30.

Re: portretje

Ziet er onderbelicht, onscherp en korrelig uit.

Je had beter een flitser kunnen gebruiken. Dan was de foto minder korrelig en onderbelicht geweest.

Comment

Tegenvaller, onderbelicht en niet scherp met te hoge ISO.
      Volgende keer de exif mee posten dan kunnen we je een handje helpen.
      Photography is an art of observation.

Comment

De korrel is er mits bewerking nog uit te krijgen maar is helemaal niet scherp
        Groetjes
        Renée

Comment

Scherpte ligt trouwens op de achtergrond.
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Ik volg voorgaande opmerkingen,maar bij een portetje moet je ook een storende achtergrond proberen te vermijden zodat alle aandacht naar je model gaatZo nu heb je al heel wat tips ter verbetering,we kijken uit naar een volgende poging Grtjes Francine
            Zo veel mensen, zoveel meningen
            Groetjes Francine

Comment

ik zou wel eens willen weten of de TS dit zelf goed vindt
              mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

ai
                hier is het een en het ander fout gelopen precies
                volgende keer beter
                een pessimist is een optimist met ervaring.
                Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
                Pentax k-3II en nog meer glas

Comment

Da's eentje rechtsreeks voor de prullemand... zowat alles zit fout!

In eerste plaats moet je voldoende zelfkritiek hebben als je de foto's binnenhaalt op je pc.
                  Met deze foto kan niemand tevreden zijn: zowel de geportreteerde, als de fotograaf, als de anonieme kijker.

Goeie raad: neem een simpele portret foto in de buitenlucht. Kijk eens naar het werk van anderen, evalueer dit en evalueer u zelf dan eens...
                  www.brunodyserinck.be
                  https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                    Da's eentje rechtsreeks voor de prullemand... zowat alles zit fout!
                    Ook m'n eerste gedacht,....en volgende
                    Wat was/is de bedoeling van deze foto, misschien gaat die aan ons voorbij. Maar technisch is het een flop en op andere vlakken hebben we geen info.
                    Te donker, slecht belicht - (slag)schaduwen, teveel ruis, gebrek aan scherpte, pose brengt compo uitbalans, andere zaken die uitsteken of schaduwen die de aandacht trekken,....

Laat je wel niet ontmoedigen hé
                    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

De blauwe bloemen op de achtergrond zijn wel goed gelukt, maar ik denk niet dat dat de bedoeling was.

Comment

Ik vind hem niet geslaagd zeker met de hoeveelheid ruis die er te zien is.

mvg,

Peter.
                        https://www.facebook.com/groups/1520706528249743/
                        https://www.facebook.com/pbvision/
                        http://peterberings.webs.com/

Comment

wel om heel eerlijk te zijn vond ik deze foto ook ni goed maar mijn vriendin (model) vond hem super en om haar aan te tonen dat deze echt niet goed was had ik hem hier gepost zodat zij ook de commentaren kon lezen van andere fotograven dus mensen bedankt om mij (zonder jullie medeweten) te steunen
                          groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trexie Bekijk bericht
                            wel om heel eerlijk te zijn vond ik deze foto ook ni goed maar mijn vriendin (model) vond hem super en om haar aan te tonen dat deze echt niet goed was had ik hem hier gepost zodat zij ook de commentaren kon lezen van andere fotograven dus mensen bedankt om mij (zonder jullie medeweten) te steunen
                            groetjes
                            Dus nu het moment om je vriendin nog eens voor de lens te halen en een foto te maken die volgens jou (en ons) wel goed is en ze dan eens het verschil te laten zien. Wedden dat ze de laatste ook beter zal vinden

(trouwens, voor relatie therapie zijn er betere oplossingen dan BD)
                            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                            "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trexie Bekijk bericht
                              groetjes
                              hier ga ik niet mee akkoord, de fotograaf beoordeeld zelf zijn fotos of ze goed zijn en de moeite waard zijn voor plaatsing, en niet het model
                              het model kan wel het laatste woord hebben of ze zelf in een openbaar forum met de foto wil gezien worden
                              met deze plaatsing verlies jezelf een beetje je gezicht
                              dat is gewoon mijn mening
                              Last edited by Frie01; 8 maart 2011, 11:10. Reden: spelfout
                              mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Working...
                              X