Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Is ze het ouderlijke nest uitgevlogen?? Wees maar gerust hoor,je bent ze niet kwijt,ze slaapt alleen niet meer thuis,papa ga je even dit...,papa zou je even kunnen helpen met dat....nee hoor kwijt ben je haar zeker niet.Leuke foto hoor, vind hem een mooie momentopname,het geeft me het gevoel van het feest is afgelopen en vlug nog een laatste foto ter herinnering van papa die een beetje verweesd achterblijft Grtjes Francine
Rekening houdende dat het waarschijnlijk niet in scene is gezet maar meer een moment opname is.Vind ik dit geen slechte foto, vader met een uitdrukking van het is zo ver. Alleen aan een tafeltje achterblijvend. Dochter loopt niet ver weg
Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.
Als eerste reactie zou ik ook zeggen dat de foto me niet kan bekoren, maar dan zijn we weer te technisch aan't kijken. Als emo-waarde van pure 'straatfotografie', een moment uit het leven van die man, scoort deze foto uitermate goed.
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Als eerste reactie zou ik ook zeggen dat de foto me niet kan bekoren, maar dan zijn we weer te technisch aan't kijken. Als emo-waarde van pure 'straatfotografie', een moment uit het leven van die man, scoort deze foto uitermate goed.
Gezien aan het gerief dat er op de tafel ligt, maak ik het verhaal: meneer is moe en wil naar huis, maar mevrouw moet nog even dag tegen iedereen zeggen terwijl manlief op haar spullen let. Zo te zien aan zijn gezicht heeft het nu al lang genoeg geduurd.
Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.
qua belichting en scherpte kan er op deze foto, naar mijn bescheiden mening niets aangemerkt worden.
Wat ik echter niet begrijp is dat je normaliter qua compositie het onderste uit de kan probeert te halen. Sprekend voorbeeld je RBG-foto. Eén lijntje schuin en je struikelt er over...
De tafel is wat ze is. Het gaat mi hier ook niet om de tafel maar om de man. Het stoort me zelfs niet dat de tafel er zo bij ligt geeft heel goed het moment weer.
Hier vraag ik me wel af of je met één stap naar links niet toch dezelfde foto kon maken zonder dat de hoekstijl van de tent knal naast de man zijn hoofd zit. (Het zou kunnen dat je natuurlijk niet één stap naar links kon omdat er daar iets stond of dat er dan rechts iets in beeld kwam dat je niet wou. Inderdaad kon het lelijke frame er bovenaan ook af. Maar...misschien wou je dit wel omdat het witte tentzeil anders op achtergrondpapier van een studio kon lijken en je toch wou weergeven dat het in een tent was?
Hoe dan ook de man zijn expressie laat veel interpretatie-ruimte en je kunt je er zo van alles bij voorstellen. Maar wat hij echt dacht toen je deze foto nam...daar kunnen we alleen maar naar raden...
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Gezien aan het gerief dat er op de tafel ligt, maak ik het verhaal: meneer is moe en wil naar huis, maar mevrouw moet nog even dag tegen iedereen zeggen terwijl manlief op haar spullen let. Zo te zien aan zijn gezicht heeft het nu al lang genoeg geduurd.
Misschien wat moe, maar er staan nog wat onafgemaakte zaken op tafel.
qua belichting en scherpte kan er op deze foto, naar mijn bescheiden mening niets aangemerkt worden.
Wat ik echter niet begrijp is dat je normaliter qua compositie het onderste uit de kan probeert te halen. Sprekend voorbeeld je RBG-foto. Eén lijntje schuin en je struikelt er over...
De tafel is wat ze is. Het gaat mi hier ook niet om de tafel maar om de man. Het stoort me zelfs niet dat de tafel er zo bij ligt geeft heel goed het moment weer.
Hier vraag ik me wel af of je met één stap naar links niet toch dezelfde foto kon maken zonder dat de hoekstijl van de tent knal naast de man zijn hoofd zit. (Het zou kunnen dat je natuurlijk niet één stap naar links kon omdat er daar iets stond of dat er dan rechts iets in beeld kwam dat je niet wou. Inderdaad kon het lelijke frame er bovenaan ook af. Maar...misschien wou je dit wel omdat het witte tentzeil anders op achtergrondpapier van een studio kon lijken en je toch wou weergeven dat het in een tent was?
Hoe dan ook de man zijn expressie laat veel interpretatie-ruimte en je kunt je er zo van alles bij voorstellen. Maar wat hij echt dacht toen je deze foto nam...daar kunnen we alleen maar naar raden...
Groetjes
Marc
Ik maak natuurlijk ook een ontwikkeling door. In toenemende mate kan ik ook bij
'straatfotografie' de achtergrondkeuze maken (of de foto gewoon niet maken). Deze foto
heb ik gemaakt in 2006 en hij behoort inderdaad tot het type 'straatfotografie': snel
pakken, anders is het voorbij. Even stond hij daar in een pose die ik ooit ongeveer van
Noël Coward had gezien en ik wist dat ik gelijk moest toeslaan. Het lelijk frame heb ik
bewust laten staan aan de bovenkant, maar ook ik vind het jammer dat de staander
ongeveer uit zijn oor komt. De man poseerde niet maar liet het maken van de foto wel
toe alsof het hem allemaal niet uitmaakte.
Comment