Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dochter verdwenen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dochter verdwenen

    .
    .
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

  • #2
    Re: Dochter verdwenen

    Is ze het ouderlijke nest uitgevlogen?? Wees maar gerust hoor,je bent ze niet kwijt,ze slaapt alleen niet meer thuis,papa ga je even dit...,papa zou je even kunnen helpen met dat....nee hoor kwijt ben je haar zeker niet.Leuke foto hoor, vind hem een mooie momentopname,het geeft me het gevoel van het feest is afgelopen en vlug nog een laatste foto ter herinnering van papa die een beetje verweesd achterblijft Grtjes Francine
    Zo veel mensen, zoveel meningen
    Groetjes Francine

    Comment


    • #3
      Re: Dochter verdwenen

      mij kan de foto niet echt bekoren, beetje te rommelig op de tafel en boven het hoofd, daar kan je nog iets croppen
      mvg Wilfried

      7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

      Comment


      • #4
        Re: Dochter verdwenen

        Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
        mij kan de foto niet echt bekoren, beetje te rommelig op de tafel en boven het hoofd, daar kan je nog iets croppen
        Dit is ook mijn eerste reactie. Wel een heel goede titel!
        Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

        Comment


        • #5
          Re: Dochter verdwenen

          Rekening houdende dat het waarschijnlijk niet in scene is gezet maar meer een moment opname is.Vind ik dit geen slechte foto, vader met een uitdrukking van het is zo ver. Alleen aan een tafeltje achterblijvend. Dochter loopt niet ver weg
          Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

          Comment


          • #6
            Re: Dochter verdwenen

            Als eerste reactie zou ik ook zeggen dat de foto me niet kan bekoren, maar dan zijn we weer te technisch aan't kijken. Als emo-waarde van pure 'straatfotografie', een moment uit het leven van die man, scoort deze foto uitermate goed.
            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
            "Casu Consulto - Modo Fac"

            Comment


            • #7
              Re: Dochter verdwenen

              Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
              Als eerste reactie zou ik ook zeggen dat de foto me niet kan bekoren, maar dan zijn we weer te technisch aan't kijken. Als emo-waarde van pure 'straatfotografie', een moment uit het leven van die man, scoort deze foto uitermate goed.
              dat is waar!!
              mvg Wilfried

              7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

              Comment


              • #8
                Re: Dochter verdwenen

                Gezien aan het gerief dat er op de tafel ligt, maak ik het verhaal: meneer is moe en wil naar huis, maar mevrouw moet nog even dag tegen iedereen zeggen terwijl manlief op haar spullen let. Zo te zien aan zijn gezicht heeft het nu al lang genoeg geduurd.
                Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

                Comment


                • #9
                  Re: Dochter verdwenen

                  maar schoonzoon er bij toch een sprekend beeld

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dochter verdwenen

                    zeer geslaagde, sprekende foto
                    grt Rosie
                    GROETJES ROSIE
                    Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
                    panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dochter verdwenen

                      Plaatwerker,

                      qua belichting en scherpte kan er op deze foto, naar mijn bescheiden mening niets aangemerkt worden.
                      Wat ik echter niet begrijp is dat je normaliter qua compositie het onderste uit de kan probeert te halen. Sprekend voorbeeld je RBG-foto. Eén lijntje schuin en je struikelt er over...
                      De tafel is wat ze is. Het gaat mi hier ook niet om de tafel maar om de man. Het stoort me zelfs niet dat de tafel er zo bij ligt geeft heel goed het moment weer.
                      Hier vraag ik me wel af of je met één stap naar links niet toch dezelfde foto kon maken zonder dat de hoekstijl van de tent knal naast de man zijn hoofd zit. (Het zou kunnen dat je natuurlijk niet één stap naar links kon omdat er daar iets stond of dat er dan rechts iets in beeld kwam dat je niet wou. Inderdaad kon het lelijke frame er bovenaan ook af. Maar...misschien wou je dit wel omdat het witte tentzeil anders op achtergrondpapier van een studio kon lijken en je toch wou weergeven dat het in een tent was?
                      Hoe dan ook de man zijn expressie laat veel interpretatie-ruimte en je kunt je er zo van alles bij voorstellen. Maar wat hij echt dacht toen je deze foto nam...daar kunnen we alleen maar naar raden...

                      Groetjes
                      Marc
                      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dochter verdwenen

                        Oorspronkelijk geplaatst door KatrienD Bekijk bericht
                        Gezien aan het gerief dat er op de tafel ligt, maak ik het verhaal: meneer is moe en wil naar huis, maar mevrouw moet nog even dag tegen iedereen zeggen terwijl manlief op haar spullen let. Zo te zien aan zijn gezicht heeft het nu al lang genoeg geduurd.
                        Misschien wat moe, maar er staan nog wat onafgemaakte zaken op tafel.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                        Plaatwerker,

                        qua belichting en scherpte kan er op deze foto, naar mijn bescheiden mening niets aangemerkt worden.
                        Wat ik echter niet begrijp is dat je normaliter qua compositie het onderste uit de kan probeert te halen. Sprekend voorbeeld je RBG-foto. Eén lijntje schuin en je struikelt er over...
                        De tafel is wat ze is. Het gaat mi hier ook niet om de tafel maar om de man. Het stoort me zelfs niet dat de tafel er zo bij ligt geeft heel goed het moment weer.
                        Hier vraag ik me wel af of je met één stap naar links niet toch dezelfde foto kon maken zonder dat de hoekstijl van de tent knal naast de man zijn hoofd zit. (Het zou kunnen dat je natuurlijk niet één stap naar links kon omdat er daar iets stond of dat er dan rechts iets in beeld kwam dat je niet wou. Inderdaad kon het lelijke frame er bovenaan ook af. Maar...misschien wou je dit wel omdat het witte tentzeil anders op achtergrondpapier van een studio kon lijken en je toch wou weergeven dat het in een tent was?
                        Hoe dan ook de man zijn expressie laat veel interpretatie-ruimte en je kunt je er zo van alles bij voorstellen. Maar wat hij echt dacht toen je deze foto nam...daar kunnen we alleen maar naar raden...

                        Groetjes
                        Marc
                        Ik maak natuurlijk ook een ontwikkeling door. In toenemende mate kan ik ook bij
                        'straatfotografie' de achtergrondkeuze maken (of de foto gewoon niet maken). Deze foto
                        heb ik gemaakt in 2006 en hij behoort inderdaad tot het type 'straatfotografie': snel
                        pakken, anders is het voorbij. Even stond hij daar in een pose die ik ooit ongeveer van
                        Noël Coward had gezien en ik wist dat ik gelijk moest toeslaan. Het lelijk frame heb ik
                        bewust laten staan aan de bovenkant, maar ook ik vind het jammer dat de staander
                        ongeveer uit zijn oor komt. De man poseerde niet maar liet het maken van de foto wel
                        toe alsof het hem allemaal niet uitmaakte.
                        Van waardering geniet ik.
                        Van kritiek leer ik.

                        Comment

                        Working...
                        X