Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bont...The name is....(4)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bont...The name is....(4)

    Liesbeth (Bont)


    Voor diegenen die hem wat groter willen zien klik.

    Bedankt om te kijken.

    Groetjes
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

  • #2
    Re: Bont...The name is....(4)

    Dit is dan de laatste van Liesbeth Bont.
    Deze had ik speciaal gemaakt voor Mysti ivm het uitknippen van voorwerpen/personen uit foto’s.

    Wat was de bedoeling van dit serietje van vier.
    Die jong gasten zijn daar allemaal tamelijk wild van en den deze hier probeert toch een klein beetje bij z’n tijd te blijven. Lara Croft is zoal een beetje ontelbare keren geparodieerd en wou er toch iets speciaals van maken. Dus, waarom geen look a like maar met toch een paar trekjes van de meestal mooie James bond dames. Zo een beetje spionage/avontuur/actie en misschien wel een vleugje romantiek.
    Natuurlijk de Bond-meisjes stralen meestal grote klasse uit. Hier heb ik wel zo veel mogelijk getracht portretfotografie als dusdanig in ere te houden. Vandaar de foto’s met het bont. Ze mocht ook best een beetje arrogant overkomen. Zo echt een vamp die weet wat ze wil. (Misschien was ons Liesbethje daar nog wat jong voor –maar zoals eerder gezegd en geschreven dat komt wel goed binnen een paar jaartjes) Natuurlijk volstaat het niet dat ze klasse kan neerzetten. Als het er op aankomt moet ze ook haar mannetje kunnen staan. Vandaar het Croft-typetje. In het echte leven ben ik nog geen enkele dame tegen gekomen die én klasse neerzet én uit helikopters of van treinen springt…dus mocht het best wel een beetje een “stripfiguurtje” zijn. De achtergrond mocht dan best wel wat afwijken.
    Je zult vaststellen dat bij het Bond typetje de achtergrond zwart was. Bij het Croft-typetje moest hij voor mij, totaal anders zijn. Deze foto’s werden helemaal niet opgevat als portretfotografie. Vandaar ook dat bij bepaalde houdingen het neusje gerust buiten de kaaklijn mocht komen. Om die reden ook dat ze een totaal andere “klasse” moest uitstralen met onder andere wat zwarte vegen in haar gezichtje. Die zijn afkomstig van het vuile werk dat ze moest doen om al die “slechterikken” op te ruimen.
    Ik hoop dat u genoten heeft van dit korte serietje en ik heb er in ieder geval weer veel van opgestoken.

    Bedankt en groetjes
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

    Comment


    • #3
      Re: Bont...The name is....(4)

      Héééél erg leuke afsluiter
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

      Comment


      • #4
        Re: Bont...The name is....(4)

        Ik heb er alvast van genoten zulle,het was ieder keer uitkijken naar het vervolg,een mens is toch nieuwsgierig he,en deze laatste foto is echt heel mooi gedaan hoor,ik vind hem een supermooie ontknoping van je verhaal,je mag er voor mij zo nog lanceren Grtjes Francine
        Zo veel mensen, zoveel meningen
        Groetjes Francine

        Comment


        • #5
          Re: Bont...The name is....(4)

          knappe reeks met een mooie afsluiter
          ik wacht al op een vervolg

          Comment


          • #6
            Re: Bont...The name is....(4)

            hey Marc,
            dit is echt wel een prachtige afsluiter van een prachtige reeks
            ik heb hier met volle teugen van genoten, nen dikke proficiat!!!!
            mvg Wilfried

            7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

            Comment


            • #7
              Re: Bont...The name is....(4)

              Knap gedaan Mark! Ik voel me wel vereerd moet ik zeggen!
              Aan zo'n knipwerk waag ik me voorlopig niet... Gebrek aan tijd en bij gevolg geduld...
              Echt een sjiek fotooke! Mooie compositie ook, heel evenwichtig en hoewel ze drie keer statisch is, straalt de foto toch actie uit! Mooi zo!
              Stel je kritieken niet te scherp...
              Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

              Comment


              • #8
                Re: Bont...The name is....(4)

                amai zeg dat vind ik heel knap gedaan
                grt Rosie
                GROETJES ROSIE
                Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
                panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

                Comment


                • #9
                  Re: Bont...The name is....(4)

                  Ola, nu wordt het menens En nu gaat hij stoppen Geen bont meer ? Als dit nu eens het politiecorps was van... euh, wel ja dus niet meer blauw op straat maar bont !!!!! Mooie afsluiter Marc
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bont...The name is....(4)

                    Mooi Marc
                    Wat een super foto
                    Als ik zover ben ..........
                    Dan ga ik uit mijn dak
                    grt,
                    Pimpeltje
                    Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
                    Pimpel

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bont...The name is....(4)

                      Het was een leuke reeks, Brombeer. Maar uw eerste foto uit de reeks blijft veruit de beste voor mij.
                      Canon EOS 550d - 18-55mm IS + 55-250mm IS

                      Mijn Flickr pagina

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bont...The name is....(4)

                        'nooit de vinger op de trekker tenzij..'

                        Knappe reeks
                        "Why fake it, when you can create it"

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bont...The name is....(4)

                          Mooi! alleen zo ik nog wat schaduwen gebruiken om het realistischer te maken...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bont...The name is....(4)

                            Mooi werk, Brombeer ... 'k Zal je niet nadoen, vooral die laatste lijkt me toch heel wat werk.
                            Grappige reeks, maar volg een voorganger waar ik het liefst de eerst en de tweede zie, maar da's weer persoonlijke smaak.
                            groeten,
                            deka
                            There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bont...The name is....(4)

                              Iedereen alvast hartelijk dank voor de comments...
                              Ook de kijkers bedankt.

                              Saphi, Francine...merci
                              Anneke, niet direct een vervolg in 't vooruitzicht hoor...
                              Wilfried...merci voor 't compliment
                              Mysti, jaja om u te tonen hoe ge uwen kloeke beer volgende keer moet uitsnijden
                              Rosie...bedankt
                              Raymond: Awel hé, mocht ze mij op den boek lappen 'k zou nog met de glimlach betalen sé
                              Pimpeltje, niet waar hoor (dat van uit dat dak gaan...dan staan er al 'k weet niet hoeveel nieuwe uitdagingen klaar
                              B33tle: bedankt voor uw commentaar en ja...ze was om op te eten hé
                              Galileo man gij kent de trukken van de foor hé...maar in deze B-film was het zo'n "tenzij-"moment
                              Kiska, ge gaat het niet geloven...de schaduwen waren er, en perfect bruikbaar...maar niet bij deze achtergrond
                              Deka, juist...maar op die manier komt ze graag terug hoor

                              En....vooral, 'k weet hoe ik sommige onscherpe ambetantigheden moet oplossen nu

                              Groetjes
                              Marc
                              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                              Comment

                              Working...
                              X