Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Dit is dan de laatste van Liesbeth Bont.
Deze had ik speciaal gemaakt voor Mysti ivm het uitknippen van voorwerpen/personen uit foto’s.
Wat was de bedoeling van dit serietje van vier.
Die jong gasten zijn daar allemaal tamelijk wild van en den deze hier probeert toch een klein beetje bij z’n tijd te blijven. Lara Croft is zoal een beetje ontelbare keren geparodieerd en wou er toch iets speciaals van maken. Dus, waarom geen look a like maar met toch een paar trekjes van de meestal mooie James bond dames. Zo een beetje spionage/avontuur/actie en misschien wel een vleugje romantiek.
Natuurlijk de Bond-meisjes stralen meestal grote klasse uit. Hier heb ik wel zo veel mogelijk getracht portretfotografie als dusdanig in ere te houden. Vandaar de foto’s met het bont. Ze mocht ook best een beetje arrogant overkomen. Zo echt een vamp die weet wat ze wil. (Misschien was ons Liesbethje daar nog wat jong voor –maar zoals eerder gezegd en geschreven dat komt wel goed binnen een paar jaartjes) Natuurlijk volstaat het niet dat ze klasse kan neerzetten. Als het er op aankomt moet ze ook haar mannetje kunnen staan. Vandaar het Croft-typetje. In het echte leven ben ik nog geen enkele dame tegen gekomen die én klasse neerzet én uit helikopters of van treinen springt…dus mocht het best wel een beetje een “stripfiguurtje” zijn. De achtergrond mocht dan best wel wat afwijken.
Je zult vaststellen dat bij het Bond typetje de achtergrond zwart was. Bij het Croft-typetje moest hij voor mij, totaal anders zijn. Deze foto’s werden helemaal niet opgevat als portretfotografie. Vandaar ook dat bij bepaalde houdingen het neusje gerust buiten de kaaklijn mocht komen. Om die reden ook dat ze een totaal andere “klasse” moest uitstralen met onder andere wat zwarte vegen in haar gezichtje. Die zijn afkomstig van het vuile werk dat ze moest doen om al die “slechterikken” op te ruimen.
Ik hoop dat u genoten heeft van dit korte serietje en ik heb er in ieder geval weer veel van opgestoken.
Bedankt en groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Ik heb er alvast van genoten zulle,het was ieder keer uitkijken naar het vervolg,een mens is toch nieuwsgierig he,en deze laatste foto is echt heel mooi gedaan hoor,ik vind hem een supermooie ontknoping van je verhaal,je mag er voor mij zo nog lanceren Grtjes Francine
Knap gedaan Mark! Ik voel me wel vereerd moet ik zeggen!
Aan zo'n knipwerk waag ik me voorlopig niet... Gebrek aan tijd en bij gevolg geduld...
Echt een sjiek fotooke! Mooie compositie ook, heel evenwichtig en hoewel ze drie keer statisch is, straalt de foto toch actie uit! Mooi zo!
Stel je kritieken niet te scherp...
Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander
Ola, nu wordt het menens En nu gaat hij stoppen Geen bont meer ? Als dit nu eens het politiecorps was van... euh, wel ja dus niet meer blauw op straat maar bont !!!!! Mooie afsluiter Marc
Mooi werk, Brombeer ... 'k Zal je niet nadoen, vooral die laatste lijkt me toch heel wat werk.
Grappige reeks, maar volg een voorganger waar ik het liefst de eerst en de tweede zie, maar da's weer persoonlijke smaak.
groeten,
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Iedereen alvast hartelijk dank voor de comments...
Ook de kijkers bedankt.
Saphi, Francine...merci
Anneke, niet direct een vervolg in 't vooruitzicht hoor...
Wilfried...merci voor 't compliment
Mysti, jaja om u te tonen hoe ge uwen kloeke beer volgende keer moet uitsnijden
Rosie...bedankt
Raymond: Awel hé, mocht ze mij op den boek lappen 'k zou nog met de glimlach betalen sé
Pimpeltje, niet waar hoor (dat van uit dat dak gaan...dan staan er al 'k weet niet hoeveel nieuwe uitdagingen klaar
B33tle: bedankt voor uw commentaar en ja...ze was om op te eten hé
Galileo man gij kent de trukken van de foor hé...maar in deze B-film was het zo'n "tenzij-"moment
Kiska, ge gaat het niet geloven...de schaduwen waren er, en perfect bruikbaar...maar niet bij deze achtergrond
Deka, juist...maar op die manier komt ze graag terug hoor
En....vooral, 'k weet hoe ik sommige onscherpe ambetantigheden moet oplossen nu
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Comment