Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste Panningfoto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste Panningfoto's

Zondag even een uitstapje naar het Karting circuit in Genk gemaakt. Dit zijn twee van de beste foto's die ik had. De anderen zijn (bijna) allemaal voor de prullenbak.

Exif:
    Canon EOS 500D
    f4.5
    1/400s
    ISO400
    105mm

Exif:
    Canon EOS 500D
    f7.1
    1/160s
    ISO400
    135mm

Ze zijn een beetje bijgewerkt in LR qua kleur en ruis (want dat was er nogal, waarschijnlijk door verkeerde belichting) en ook wat verscherpt in PS.

Graag jullie mening.

Tom
    Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
    Mijn Website

Re: Eerste Panningfoto's

Ziet er goed uit Tom

Groetjes
    Racing Pics
    Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

Comment

Heel mooi, niet gemakkelijk he, het is echt oefenen en inschatten,de tweede is ietsje scherper nog dan de eerste,maar ze zijn alle twee mooi Grtjes Francine
      Zo veel mensen, zoveel meningen
      Groetjes Francine

Comment

Tom, ik vind dat je dat goed gedaan hebt Moet dat ook nog eens leren
        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Tom dit is een uitdaging hé man, en wat een pak mislukkingen (innige deelneming) De beste resultaten boek je door je onderwerp in een rechte hoek ten opzichte van je camera op te nemen. Je iso is veel te hoog en je sluitersnelheid evenzo. Begin met sluitersnelheid voorkeuze en stel deze in op 1/8 sec. om te beginnen, afhankelijk van de snelheden die je onderwerp ontwikkelen en van het resultaat dat je wil bekomen. Nadien pas je de iso aan of zet deze op auto. Je onderwerp goed meegaand fotograferen en niet stoppen als je de klik hoort, blijven meegaan ! Oei man, dat is moeilijk om van op afstand dit schriftelijk te omschrijven, maar misschien begrijp het toch grotendeels
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Dank voor de reacties!

@ Raymond: Ja ik versta volledig wat je bedoelt. Ik had de camera op TV (sluitertijdvoorkeuze) staan. Is 1/8 niet wat TE lang? Ik krijg ze nog niet scherp op 1/400 :-) Iso 400 is toch niet zo hoog, of vergis ik me? Ik heb nog even meegevolgd na de klik, misschien niet lang genoeg. Ik had inderdaad veeeeeeeel mislukkingen. Twee 'goede' van de 80 ofzo :s
            Maar had ook problemen met m'n lens. Die wilde niet meer fucussen. Op MF bleef ze ook hangen en kon ik niet soepel aan de scherpstelring draaien. Even afwachten en anders gaat de lens terug naar Canon, toch nog 2 jaar garantie.

Nogmaals bedankt
            Tom
            Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
            Mijn Website

Comment

Stel je sluitertijd in op 1/30s - 1/40s (1/8s is veel te lang) met sluitertijdvoorkeur en in burst modus. Stel op voorhand manueel scherp op het punt waar je je foto wil nemen. Verander dit niet. Als een (in deze) kart aan het afkomen is volg deze al vanop een eind door de zoeker en als de kart ongeveer het punt nadert waarop je op voorhand scherpgesteld heb begin je je ontspanner in te drukken... en klikkerdeklik...
              Er zal vast wel een goeie inzitten, op voorwaarde dat je mooi meegepanned hebt.
              www.brunodyserinck.be
              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

1/8 is veel te lang ,voor fietsers en trage bromfietsen krijg ik het beste resultaat op 1/60,ziin de bewegende voorwerpen sneller,dan ga ik tot 1/80 en vooraf al vroeg meevolgen geeft bij mij de beste resultaten.In het begin zijn er ook bij mij honderden de vuilbak ingegaan hoor Grtjes Francine
                Zo veel mensen, zoveel meningen
                Groetjes Francine

Comment

Ik vind de tweede heel goed gelukt... Pannen is inderdaad niet zo makkelijk... Als ik dit toepas, zijn er ook altijd veel foto's bij om weg te smijten...
                  Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

nice foto's! en de tips die hier instaan voor jou ga ik toch ook ff noteren zie:d
                    "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                      Stel je sluitertijd in op 1/30s - 1/40s (1/8s is veel te lang) met sluitertijdvoorkeur en in burst modus. Stel op voorhand manueel scherp op het punt waar je je foto wil nemen. Verander dit niet. Als een (in deze) kart aan het afkomen is volg deze al vanop een eind door de zoeker en als de kart ongeveer het punt nadert waarop je op voorhand scherpgesteld heb begin je je ontspanner in te drukken... en klikkerdeklik...
                      Er zal vast wel een goeie inzitten, op voorwaarde dat je mooi meegepanned hebt.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Francine Versluys Bekijk bericht
                      1/8 is veel te lang ,voor fietsers en trage bromfietsen krijg ik het beste resultaat op 1/60,ziin de bewegende voorwerpen sneller,dan ga ik tot 1/80 en vooraf al vroeg meevolgen geeft bij mij de beste resultaten.In het begin zijn er ook bij mij honderden de vuilbak ingegaan hoor Grtjes Francine
                      Mag ik zo vrij zijn het tegendeel te beweren betreffende de sluitersnelheid. Alles hangt af van de functie en het resultaat dat je wil bereiken/weergeven. Daarom verschillende opnames maken met verschillende snelheden. Op voorhand op één punt scherpstellen dat was ik vergeten te vermelden. Toch een goede informele discussie zoals het hoort en hopelijk brengt het resultaat mee, zeker voor beginners !
                      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Hallo Tom,

Toeval wil dat ik vandaag ook even in Genk geweest ben,en als ik zo vrij mag zijn hieronder één van mijn fotos.
                        Wat mij ook opgevallen is,veel fotos maken,enkele lukken
                        Maar dat is ook een deel vd hobby he,het leren van ...

Exifs : f9 , ISO 400 , 1/200s , 135mm
                        Lens : Canon EF 18-135
                        Canon EOS 500D

[Mod - Sannepoes]
                        In het topic van iemand anders plaats je je eigen foto's achter een linkje (zie forumreglement). Ik doe het nu even voor jou.
                        Last edited by Sannepoes; 24 februari 2011, 10:38.

Comment

Leuke foto's
                          en de tips zijn ook voor mij van toepassing DANK JE WEL ,
                          GRT,
                          Pimpeltje
                          Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
                          Pimpel

Comment

mooi foto's
                            voor mij is de 2de de beste

Comment

Bedankt voor de tips en comments! Ga ik zeker eens uitproberen volgende week.
                              Het meeste van de tips heb ik gedaan, buiten de langere sluitertijd. Ook het op voorhand scherpstellen wist ik niet, ik dacht dat je met AF gewoon mee moest volgen en dan afdrukken wanneer je het object, volgens jou, goed in beeld had.

Tom
                              Mijn Website

Comment

Working...
                              X