Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijn kleinzoon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• mijn kleinzoon

ik vind vooral zijn gezichtje nogal korrelig . Is genomen in stand 'P' . Waar moet ik o.a. op letten om dit te voorkomen ? Graag uw commentaren en suggesties aub

exif :
    Nikon D3100
    VR18-55 mm F/3.5-5.6 G
    L (4608x3072) - 1.89 MB
    45 mm - ISO 100
    1/200 sec - F/7.1
    OLW - Automatisch 0.0
    Last edited by aquarius60; 21 februari 2011, 10:03. Reden: extra info
    Alle begin is moeilijk, maar de aanhouder wint !
    Nikon D3100 - VR 18-55 mm - VR 55-200 mm
    Groetjes, Martine

Re: mijn kleinzoon

Leuke kleinzoon maar wat jammer dat je hem op zo'n mooie en zonnige dag in de schaduw zet om een foto te nemen. Verder wel een leuke foto maar de belichting is hier je grootste probleem. Mogen we de exif weten van je foto?

grts
    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

foto staat op andere computer . Ik zet morgen de info erbij .
      Groetjes, Martine

Comment

Goede foto om mee te beginnen Aqua en welkom. Je hoofdonderwerp in 't licht zetten hé want daar gaat het om. Kijk al uit naar je info en een volgende.
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Je licht is hier het probleem,soms is het mooi om je model in de schaduw te zetten(bij fel zonlicht) maar dan moet je er inderdaad voor zorgen dat het gezichtje opgelicht word,dit kan door een reflexiepaneel te gebruiken,of door lichtjes te flitsen.Wanneer je veel ruis hebt,komt dit normaal gezien door een te hoge isowaarde.Anders toch een mooi plaatje hoor Grtjes Francine
          Zo veel mensen, zoveel meningen
          Groetjes Francine

Comment

exif staat erbij .

Bedankt alvast voor de reacties .
            Was idd beter geweest in de zon (zon stond nog net te hoog) maar hij bleef nu juist zo mooi zitten en trok geen gekke snuiten dus heb ik die foto toch maar getrokken .
            Groetjes, Martine

Comment

hij bleef nu juist zo mooi zitten en trok geen gekke snuiten
              Dat is niet altijd nodig, het kan zelfs heel leuke foto's opbrengen.
              Het ziet er een stoer kereltje uit waar je vast nog veel foto's van kan maken.
              Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Toch geen slechte binnenkomer. Welkom
                Het kereltje in de zon zetten zou ik zeker niet doen!
                Kijk eens naar de schaduwen - de zon staat te hoog en te fel - en zal dus harde slagschaduwen maken en je zal het moeilijk krijgen om de hooglichten nog onder controle te houden.
                Persoonlijk denk ik dat dit wel je betere kans was.
                Qua compo zou ik die rechts wat afsnijden, tot de vertikale paal, dan heb je een mooi kader en komt je kleinzoon in een sterk punt te zitten.
                Je kan dat nog wat de schaduwen en midtones wat optrekken en je hebt een behoorlijke foto.
                We kijken uit naar de volgende (minstens zelfde kwaliteit hé)
                Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Ja dat zou ik ook niet doenSorry maar als je hem in de zon zet dan trekt hij al gelijk zijn oogjes toe ,ik ben ook maar een beginneling hoor dus trek je van mij maar niets aan
                  Welkom trouwens
                  Leuke kleinzoon dat gaat veel foto's maken
                  grt,
                  Pimpeltje
                  Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
                  Pimpel

Comment

welke beeldbewerkingssoftware raden jullie aan ? Ik gebruik nu de software van Nikon, de View NX2 . Omdat ik echt van nul moet beginnen (vroeger enkel met digitale compactcamera vakantiefoto's gemaakt),ga ik heel binnenkort starten met een thuiscursus Digitale fotografie en beeldbewerking van het NHA . Zij werken met Photoshop elements 8 . Heeft iemand ervaring met zo een thuiscursus ?
                    Groetjes, Martine
                    Groetjes, Martine

Comment

Hoi Martine, helaas van een thuiscursus ken ik niets af. Ik werk (gedeeltelijk) met Capture NX ook van Nikon en daar kom je al een heel eind mee hoor ! Werk je op PC of op Apple ?
                      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aquarius60 Bekijk bericht
                        welke beeldbewerkingssoftware raden jullie aan ? Ik gebruik nu de software van Nikon, de View NX2 . Omdat ik echt van nul moet beginnen (vroeger enkel met digitale compactcamera vakantiefoto's gemaakt),ga ik heel binnenkort starten met een thuiscursus Digitale fotografie en beeldbewerking van het NHA . Zij werken met Photoshop elements 8 . Heeft iemand ervaring met zo een thuiscursus ?
                        Groetjes, Martine
                        hoy
                        dit is een mooielijke vraag, ieder heeft zo zijn voorkeur van software en dan heeft ieder nog eens zij eigen workflow.

ik gebruik vieuw nx2 oor het omzetten van neff naar tiff 16bit, de verdere nabewerking doe ik in photoshop cs3.

met thuiscursus heb ik ook al geen ervaring.

groetjes
                        renske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                          Werk je op PC of op Apple ?

ik werk op Pc .
                          Groetjes, Martine

Comment

Working...
                          X