......Ik kon het echt niet laten......nog eens een laatste HDR.............negatieve, en ook wel positieve kritieken zijn toegelaten :-)....het plezier van hem te maken was trouwens ook al wat waard.
Dit onderwerp is wel een vragend voorwerp voor deze toepassing. De HDR-bewerking is hier wel goed uitgevoerd eigenlijk. (effekes wat meer aandacht aan de lucht spenderen.)
De mate en de manier waarop een HDR-bewerking wordt toegepast is ook een onderdeel van je eigen signatuur. (Voor sommige fotografen is het een preset).
Ik vind de auto best wel mooi. Ik vraag me alleen af hoe het origineel er uit ziet. Dit vind
ik ook er over. Het ziet er voor mij te gemaakt uit. Te geforceerd. Alsof ik niet naar een
foto van een oude auto kijkt, maar naar iemands idee daarvan. Sorry.
Bij mij roept die wat twijfel op. Ik vind de HDR meer dan behoorlijk toegepast, maar wel ietsje te extreem. Niettemin kan ik die wel smaken
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Wat ik bedoelde Renske is dat als je bijvoorbeeld niet tevreden bent met je kleuren je deze kunt aanpassen. Je krijgt dan een schuivertje waarbij je van -100 tot +100 kunt gaan.(naargelang de gebruikte software) Dus mocht je dit schuivertje naar +100 of -100 trekken ga je resultaten bekomen waarvoor, naar mijn bescheiden mening dit schuivertje niet dient.
Heb het al eens in een ander topic geschreven: HDR werd ontwikkeld om je foto's een hoger dynamisch bereik te geven. Soms bijvoorbeeld in een landschap heb je een correct belicht landschap waarbij de hemel uitgebrand is of omgekeerd een correct belichte hemel waarbij het landschap te donker is. Met HDR kun je deze grote verschillen wat kleiner maken door het dynamisch bereik te verhogen. Met de bijgevoegde tonemapping kun je de kleurtjes wat ophalen.
Hier in dit geval zoals Vinny zegt is de HDR wel heel mooi en verzorgd. Maar met het ophalen van de kleurtjes heeft Medussa zijn schuivertje wel niet op +100 gezet maar toch hoog. En daar wringt het schoentje naargelang de persoon die het werk beoordeelt. Er zijn voorstanders van het werk zoals Medussa hier toont en anderen dan weer vinden dit overtrokken.
Deze heeft iets...vooral omdat de HDR goed uitgevoerd werd, maar is in de eerste plaats begint alles bij smaak. En daarover valt niet te twisten.
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Voor wie het mocht interesseren ; zoasl Brombeer zegt schuifkes van Photomatix Details Enhauncer : kleuren op ongeveer 70-80 (voor zover ik me herinner), strength en microcontrast zeer hoog= ong. max.(luminosity hieraan aangepast), smoothing high, de rest vanaf gebleven. Korte nabewerking in Ps (en lucht inderdaad nog niet OK zoals V.D. schrijft)
Comment