Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn 1ste foto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mijn 1ste foto

Benieuwd wat jullie ervan vinden, beide foto's met dezelfde instellingen getrokken

Camera: SONY
    Model: DSLR-A300
    ISO: 200
    Belichting: 1/250 sec.
    Diafragma: f/10
    Brandpuntsafstand: 200mm
    Flitser gebruikt: Nee
    Belichtingsafwijking:-0,7 stap

Bedankt om te kijken en voor de reacties
    Last edited by Veertje66; 20 februari 2011, 17:28.
    Dankjewel voor het kijken

Sony alpha 77II_sony 50mm 1.4_tamron 70-300_sony 18-250, sony 70-400 mm

Re: Mijn 1ste foto

Van harte welkom mevrouw Jo! Twee geslaagde foto's met scherpte zoals het hoort De kleuren kunnen nog wat beter en ook de helderheid, maar dat is nabewerking
    Al enige ervaring ? O ja, je foto's zijn wat groot geplaatst (max. 900 pixels langste zijde).
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Ik heb mijn toestel al 2j maar ben nog steeds bezig met het ontdekken
      Vind het best moeilijk om op alles te letten zoals scherpte, compositie, licht etc.
      Maar ik blijf oefenen

Vond ook al dat mijn foto's zo groot waren, ga een nieuwe poging wagen $

Bedankt voor je commentaar

Comment

Vind het best moeilijk om op alles te letten zoals scherpte, compositie, licht etc.
        Je bent niet alleen
        Je eendjes staan er toch niet zo slecht op. Ik vind zelfs het water aan de bek bij foto 1 en het water op de rug bij foto 2 een leuk effect mee heeft.
        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Een heel mooie eerste foto,en ook een heel mooie tweede foto,heel leuk hoor,inderdaad,nog een beetje oplichten Grtjes Francine
          Zo veel mensen, zoveel meningen
          Groetjes Francine

Comment

Zeer goed geslaagde fotos.
            Oplichten kan nog in de nabewerking (voorbeeldje), je hebt ruimte genoeg.
            Nu zijn ze wat donker - waarom negatieve belichtings compensatie gebruikt?
            Naar de toekomst misschien nog wat opletten om het onderwerp niet altijd centraal te zetten (bij levende wezens, wat meer ruimte laten in de kijk/bewegingsrichting) en je witbalans nakijken.
            Goed bezig
            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
            "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
              ..........
              oeps... das andere (betere) koek.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

jou eerste foto's zijn er mooie
                grt Rosie
                GROETJES ROSIE
                Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
                panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

Zeer goed geslaagde fotos.
                  Nu zijn ze wat donker - waarom negatieve belichtings compensatie gebruikt?
                  Naar de toekomst misschien nog wat opletten om het onderwerp niet altijd centraal te zetten (bij levende wezens, wat meer ruimte laten in de kijk/bewegingsrichting) en je witbalans nakijken.
                  Goed bezig
                  Ik heb de foto zo uitgesneden, omdat je dan de beweging van het water nog kon zien. Dus het was voor mij een bewuste keuze om hem centraal uit te snijden.

Waarschijnlijk heeft mijn toestel nog op negatieve belichting gestaan, zonder dat ik daar nog aan gedacht heb. Vermits ik die dag veel tegen het licht heb gefotografeerd (vogels)

Bedankt voor je reactie

Comment

Wel saphi ik heb de originele nog eens uitgesneden en het is inderdaad beter zo. Ik heb hem ook nog opnieuw opgelicht.

Thanks for the advice

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jobero Bekijk bericht
                      Wel saphi ik heb de originele nog eens uitgesneden en het is inderdaad beter zo. Ik heb hem ook nog opnieuw opgelicht.

Thanks for the advice
                      Voor mij is de compo van de originele ook wel goed, het was ook maar een algemene opmerking en niet noodzakelijk altijd mogelijk.
                      Qua oplichten is het zeker de betere
                      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                      "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Voor mij is de compo van de originele ook wel goed, het was ook maar een algemene opmerking en niet noodzakelijk altijd mogelijk.
                        Qua oplichten is het zeker de betere
                        Smaken over compo kunnen inderdaad verschillen

Ik heb juist een nieuwe foto geplaatst van die dag, en idd. de foto's genomen voor deze eenden zijn onderbelicht omdat ik toen tegen het licht in fotografeerde.

Comment

Working...
                        X