Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Van harte welkom mevrouw Jo! Twee geslaagde foto's met scherpte zoals het hoort De kleuren kunnen nog wat beter en ook de helderheid, maar dat is nabewerking
Al enige ervaring ? O ja, je foto's zijn wat groot geplaatst (max. 900 pixels langste zijde).
Ik heb mijn toestel al 2j maar ben nog steeds bezig met het ontdekken
Vind het best moeilijk om op alles te letten zoals scherpte, compositie, licht etc.
Maar ik blijf oefenen
Vond ook al dat mijn foto's zo groot waren, ga een nieuwe poging wagen $
Bedankt voor je commentaar
Dankjewel voor het kijken
Sony alpha 77II_sony 50mm 1.4_tamron 70-300_sony 18-250, sony 70-400 mm
Vind het best moeilijk om op alles te letten zoals scherpte, compositie, licht etc.
Je bent niet alleen
Je eendjes staan er toch niet zo slecht op. Ik vind zelfs het water aan de bek bij foto 1 en het water op de rug bij foto 2 een leuk effect mee heeft.
Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.
Zeer goed geslaagde fotos.
Oplichten kan nog in de nabewerking (voorbeeldje), je hebt ruimte genoeg.
Nu zijn ze wat donker - waarom negatieve belichtings compensatie gebruikt?
Naar de toekomst misschien nog wat opletten om het onderwerp niet altijd centraal te zetten (bij levende wezens, wat meer ruimte laten in de kijk/bewegingsrichting) en je witbalans nakijken.
Goed bezig
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Zeer goed geslaagde fotos.
Oplichten kan nog in de nabewerking (voorbeeldje), je hebt ruimte genoeg.
Nu zijn ze wat donker - waarom negatieve belichtings compensatie gebruikt?
Naar de toekomst misschien nog wat opletten om het onderwerp niet altijd centraal te zetten (bij levende wezens, wat meer ruimte laten in de kijk/bewegingsrichting) en je witbalans nakijken.
Goed bezig
Ik heb de foto zo uitgesneden, omdat je dan de beweging van het water nog kon zien. Dus het was voor mij een bewuste keuze om hem centraal uit te snijden.
Waarschijnlijk heeft mijn toestel nog op negatieve belichting gestaan, zonder dat ik daar nog aan gedacht heb. Vermits ik die dag veel tegen het licht heb gefotografeerd (vogels)
Bedankt voor je reactie
Wel saphi ik heb de originele nog eens uitgesneden en het is inderdaad beter zo. Ik heb hem ook nog opnieuw opgelicht.
Thanks for the advice
Voor mij is de compo van de originele ook wel goed, het was ook maar een algemene opmerking en niet noodzakelijk altijd mogelijk.
Qua oplichten is het zeker de betere
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Voor mij is de compo van de originele ook wel goed, het was ook maar een algemene opmerking en niet noodzakelijk altijd mogelijk.
Qua oplichten is het zeker de betere
Smaken over compo kunnen inderdaad verschillen
Ik heb juist een nieuwe foto geplaatst van die dag, en idd. de foto's genomen voor deze eenden zijn onderbelicht omdat ik toen tegen het licht in fotografeerde.
Comment