Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezonken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gezonken

Nog een uit de Lommelse Sahara
    of

Camera Model: NIKON CORPORATION (NIKON D70)
    Lens Focal Length: 240,00 mm ()
    Shutter Speed: 1/250 sec
    F-Number: F5,6
    ISO: 200
    Compensation: EV 0/6
    Flash=No Flash

Update

Tweede update, eerste staat me zelf niet aan dus nog eens een poging ondernomen, hopelijk is dit beter.

persoonlijk vind ik het beter dan het origineel en zeker beter dan de eerste update
    mvg,
    Last edited by Verbruggen; 13 februari 2011, 17:25.
    Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...

Re: Gezonken

Een mooie,al staat je sloepje wat centraal Grtjes Francine
    Zo veel mensen, zoveel meningen
    Groetjes Francine

Comment

Idee is goed maar de uitvoering kan volgens mij beter. Compo zou idd anders en minder centraal kunnen, verder mis ik hier toch ook de nodige scherpte.
      Diafragmakeuze mag hier zeker een paar stappen hoger liggen. Hierdoor wordt de sluitertijd wel aanzienlijk langer waardoor het gebruik van een statief aangewezen is om bewegingsonscherpte te voorkomen.
      Ik zou zeker nog eens teruggaan maar kies er dan wel een zonnige dag voor uit met meer licht .

grts
      Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Francine Versluys Bekijk bericht
        Een mooie,al staat je sloepje wat centraal Grtjes Francine
        Dank voor je reactie

mvg,
        Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...

Comment

Dank voor de reactie, inderdaad de compo zou anders mogen. het was die dag niet echt de bedoeling foto's te gaan nemen. terug gaan ga ik zeker doen dat staat vast want het is een mooie omgeving, juist ga ik me dan wel wat meer concentreren om wat mooie en betere foto's te maken

mvg,

Oorspronkelijk geplaatst door Edje C Bekijk bericht
          Idee is goed maar de uitvoering kan volgens mij beter. Compo zou idd anders en minder centraal kunnen, verder mis ik hier toch ook de nodige scherpte.
          Diafragmakeuze mag hier zeker een paar stappen hoger liggen. Hierdoor wordt de sluitertijd wel aanzienlijk langer waardoor het gebruik van een statief aangewezen is om bewegingsonscherpte te voorkomen.
          Ik zou zeker nog eens teruggaan maar kies er dan wel een zonnige dag voor uit met meer licht .

grts

Comment

inderdaad een hoger (in getal) diafragma gebruiken en niet te veel inzoomen.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik vind deze wat somber.

Kijk nog eens naar het histogram. Ik heb het vermoeden dat je al wat hebt gedaan met de
              schuivertjes. Doe het nog eens opnieuw en let daarbij op de beide uiteinden van het
              histogram. Hij kan best wat sprankelender.
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

Comment

@bouk: dank voor de comment ik zal er de volgende keer rekening mee houden en zeker proberen dank voor de tip.

@plaatwerker: ik heb inderdaad al wat met de schuivertjes gedaan, maar helaas heb ik geen kennis van ps en heb ik dat op het gevoel gedaan. ik gellof je echt dat het mogelijk is om het sprankelender te doen maar helaas kan ik het niet doen door gebrek aan kennis.
                dank voor de comment

mvg,

Comment

Dit zou een mooie opname kunnen zijn, hetgeen de foto mist is contrast en helderheid. Dit zijn eenvoudige dingen, in feite essentiële nabewerkingen om je foto goed doen uit te komen voor presentatie. Verbruggen dit moet toch te doen zijn daarvoor heb je geen PS nodig. Zulke basiszaken staan op een eenvoudig bewerkingsprogramma. Heb je zo iets niet ? Of wat heb je dan wel ?
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                    Dit zou een mooie opname kunnen zijn, hetgeen de foto mist is contrast en helderheid. Dit zijn eenvoudige dingen, in feite essentiële nabewerkingen om je foto goed doen uit te komen voor presentatie. Verbruggen dit moet toch te doen zijn daarvoor heb je geen PS nodig. Zulke basiszaken staan op een eenvoudig bewerkingsprogramma. Heb je zo iets niet ? Of wat heb je dan wel ?
                    CS5 en ACDSee Pro 3 heb ik in het bezit

mvg,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Verbruggen Bekijk bericht

mvg,
                      Als je met Nikon werkt, dit merk heeft een knap programma in petto : "Capture NX". Installeer dit eens en daar ben je al een heel eind mee op weg voor fotobewerkingen
                      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                        Als je met Nikon werkt, dit merk heeft een knap programma in petto : "Capture NX". Installeer dit eens en daar ben je al een heel eind mee op weg voor fotobewerkingen
                        dank voor de raad, ik zal me dat programma zeker eens aanschaffen.

mvg,

Comment

mvg,
                          Dat is ook een probleem. Waarom als je begint, gelijk beginnen met groot kaliber?

Advies van G.R. wellicht niet zo gek (zelf ben ik een Canongebruiker).
                          Je kunt ook Picasa gebruiken, of zoiets. Niet hoogstaand, maar je kunt het er leren.
                          Van waardering geniet ik.
                          Van kritiek leer ik.

Comment

@bouk: dank voor de comment ik zal er de volgende keer rekening mee houden en zeker proberen dank voor de tip.

@plaatwerker: ik heb inderdaad al wat met de schuivertjes gedaan, maar helaas heb ik geen kennis van ps en heb ik dat op het gevoel gedaan. ik gellof je echt dat het mogelijk is om het sprankelender te doen maar helaas kan ik het niet doen door gebrek aan kennis.
                            dank voor de comment

mvg,
                            Met de Raw converter in PS is dat helemaal niet zo moeilijk hoor,je beeld openen en je belichting en de zwarte tinten aanpassen met de Alt toets ingedrukt geeft je perfect aan tot waar je kunt gaan als er zwart of wit doorkomt heb je teveel licht of zwart ,kijk dan eens op je histogram zo leer je daar ook tot waar je prcies kunt gaan om over of onderbelichting te voorkomen.Experimenteer dan ook eens met je helderheid en contrast.Ook met je curven kun je het contrast aanpassen,maar persoollijk werk ik hiermee liever in PS zelf .Grtjes Francine
                            Zo veel mensen, zoveel meningen
                            Groetjes Francine

Comment

update geplaatst, staat me niet echt aan maar heb echt totaal geen ervaring met bewerking
                              bewerkt met Capture NX 2
                              is het een verbetering?

mvg,

Comment

Working...
                              X