Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Haha Pixxel,
Het kluizendok met op de achtergrond sidmar...heu pardon arcelor mittal...
Je hebt waarschijnlijk ook nog "La Floridiëne" gekend met zijn sterk door zware metalen vervuilde grond langs deze zijde vh kanaal...het ondertussen verplaatste executieoord...ah, allemaal herinneringen aan de "goede" oude tijd.
Boten doen het altijd bij mij hoor, als ik water zie kan m'n dag niet meer stuk.
Vind dit een mooie foto
Alleen een beetje jammer van ik vermoed, je eigen schaduw in de foto...
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Pixxel, eerste opmerking : foto helt over naar rechts ! Voor de rest is hij goed in beeld gebracht, sterk standpunt, mooi van kleur en licht 't Is toch nen boot hé ?
alles is veel te donker.
gezien de stand van de zon had zeker de lucht meer kleur( blauw) moeten hebben en de wolken witter.
waarom een F22 en een 30ste bij dit shot??
grt,bouk.
Hierbij een update volgens jullie aanwijzingen, bedankt hiervoor.
GR, één dezer moet je me toch eens uitleggen hoe jij ziet dat die foto overhelt. Je hebt natuurlijk gelijk maar mijn oogskens zien dat niet.Toch het raster gebruikt en weer mis.
Bouk, ik wou een maximum aan scherptediepte vandaar het kleine diafragma. Dat de foto te donker was zag ik pas na het uploaden????
Brombeer, dat is inderdaad het Kluizendok en aan de overkant mijn ijzerfabriekske.
Ja, de update mag er wezen
Dikwijls zie ik zaken in foto's die niet goed kloppen, maar kan er niet direct de vinger op leggen.: Ben blij dat anderen dit wel kunnen, zo leer ik ook weer bij.
Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.
Bouk, Vinny, bedankt voor de tip. Wel drie keer moeten lezen vooor ik het begreep (denk ik). Jullie hebben het dus over diffractie vanwege de sensorgrootte ? Volgens die tabel kan de D 700 werken met een kleinste diafragma van 13.6, waar dienen de nog kleinere waarden op een lens dan voor?
Comment