Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lazy Dogs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lazy Dogs

    't is mijn eerste keer.
    Be gentle

    Welke van de drie vind je het beste...en waarom ?

    Eerste uit de losse hand, 88mmefl, 1/8sec


    Vanaf dan statief, kadrage mag beter maar dat ze enkel haar oren beweegde redde deze foto :



    Ze trokken zich deze keer niets aan, lazy to the bone, dus ging ik een stapje verder: philips lamp uit (een pest voor de WB ), licht aan :



    Geen overbelichting op het histogram, maar ik heb die indruk toch

    1,2 of 3?

    Nog wat info over mezelf:
    ik heb wat huisdieren en pluimvee, een vreemde smaak, een geweldig vrouwtje (die mee leest) & een fototoestel.
    De technische kant intereseert me evenzeer als de artistieke & heb een breed interesseveld. Dat is mijn sterkte maar tevens ook mijn zwakte.
    Twijfelen doe ik vaak, tot uitstellen toe. Oa dat ga ik proberen via dit forum te counteren.
    Momenteel zit ik in het stadium: foto trekken en op de pc pleuren. Veel deleten, eventueel croppen. Bewerkingen komen later wel,

    Cheers!

    ike.
    It's all a matter of perspective.

  • #2
    Re: Lazy Dogs

    Peke Stoemp,

    Alhoewel ik niet snel iets zal opmerken over kleuren valt mij het verschil in kleur op de muur op foto 2 en 3 geweldig op

    1/8 sec uit de vrije hand kun je niet verdoezelen hoor. Maar jij hebt zeker een vaste hand.
    Maar het concept van die zalig nietsdoende poezen met daaronder het opschrift "Lazy dogs" vind ik tof gevonden

    Groetjes
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

    Comment


    • #3
      Re: Lazy Dogs

      "Mijne eerste keer", innige deelneming en welkom. Je lazy dogs hebben het goed gevonden, de titel en de inhoudelijke beelden De derde is duidelijk, mooi licht, kleur, rustig en aangenaam om te bekijken, het beeld verteld ! Je tweede is een ramp. De eerste zou mooi zijn doch iets te rommelig en onscherp
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: Lazy Dogs

        Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
        Peke Stoemp,

        Alhoewel ik niet snel iets zal opmerken over kleuren valt mij het verschil in kleur op de muur op foto 2 en 3 geweldig op


        Groetjes
        Marc
        Hallo,

        Bedankt voor te reageren.
        Bij de tweede foto was de enige lichtbron (*) de ledlamp van Philips, zo eentje die in alle kleuren kan veranderen. De witbalans bijt zijn tanden hier altijd op stuk.
        Voor de derde foto ging het licht aan en de Philips lamp uit, wat het verschil in kleur geeft.

        ike.


        (*)en de tv natuurlijk.
        It's all a matter of perspective.

        Comment


        • #5
          Re: Lazy Dogs

          Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
          "Mijne eerste keer", innige deelneming en welkom. Je lazy dogs hebben het goed gevonden, de titel en de inhoudelijke beelden De derde is duidelijk, mooi licht, kleur, rustig en aangenaam om te bekijken, het beeld verteld ! Je tweede is een ramp. De eerste zou mooi zijn doch iets te rommelig en onscherp
          Thanks voor de reactie,
          hier heb ik echt iets aan. Gezien ik een band met ze heb kan ik er niet onbevooroordeeld naar kijken.
          Mijn hart ging naar de eerste, omdat ze mooier bij elkaar liggen en zie ik dus niet de foutjes die het een middelmatige foto maken
          Maar neutraal gezien is de derde de beste dus

          ike.
          It's all a matter of perspective.

          Comment


          • #6
            Re: Lazy Dogs

            De derde is inderdaad fotografisch gezien de beste heeft een mooie compo ook,maar ik twijfel tussen een en drie,de eerste is ook heel mooi van compo,maar door de onscherpte gaat de foto een beetje de mist in,Daarom vind ik de derde de mooiste Grtjes FRancine
            Zo veel mensen, zoveel meningen
            Groetjes Francine

            Comment


            • #7
              Re: Lazy Dogs

              Oorspronkelijk geplaatst door Francine Versluys Bekijk bericht
              De derde is inderdaad fotografisch gezien de beste heeft een mooie compo ook,maar ik twijfel tussen een en drie,de eerste is ook heel mooi van compo,maar door de onscherpte gaat de foto een beetje de mist in,Daarom vind ik de derde de mooiste Grtjes FRancine

              Bij de eerste foto dacht ik "beter een mindere foto dan geen" gezien ze meestal niet goed reageren op mijn gefotografeer.


              Eerlijk, ik dacht dat men eerder bij de 3de foto de achtergrond te scherp ging vinden en wat overbelicht waardoor men ondanks de onscherpte voor de eerste zou gaan.
              Weer bijgeleerd,

              Bedankt om te kijken & te reageren,

              ike.
              It's all a matter of perspective.

              Comment

              Working...
              X