Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rainman

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Rainman

Onder de douche is hij op z'n vrolijkst, onze kleine man...

Stel je kritieken niet te scherp...
    Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Re: Rainman

Hij vindt het blijkbaar leuk onder de douche...

Hele leuke foto, het is eens iets anders. Alleen jammer van dat doucheding (hoe heet je dat ook alweer???) links in de hoek....

Ik denk dat de foto leuker zou geweest zijn moest je hem vanuit de andere hoek hebben genomen, zodat je enkel zwarte tegels hebt, maar dat zal waarschijnlijk niet mogelijk geweest zijn.... douches zijn nu ook weer niet zooooo groot he...

Comment

Leuke foto Is de camera droog gebleven? Je kon dat kind zijn pret toch niet bederven.
      Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

zeer mooi gezien en gedaan, en zo schattig
        grt Rosie
        GROETJES ROSIE
        Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
        panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

Sterk van opnamestandpunt om zo diepte te creëren met het hoofdpersonage op een sterk punt. Ook de uitlichten vind ik goed En je opvolger maar pret beleven, wat een gekke douche en een toffe papa
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Wat een pret oogjes ,
            Heel leuk en hij maakt mij echt aan het lachen
            grt,
            Pimpeltje
            Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
            Pimpel

Comment

heerlijke foto om naar te kijken!
              Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

Comment

Mooi standpunt en goed belicht. Het was waarschijnlijk nog beter geweest als er water uit de douchekop kwam
                Photography is an art of observation.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
                  Mooi standpunt en goed belicht. Het was waarschijnlijk nog beter geweest als er water uit de douchekop kwam
                  Euhm, d'r komt wel degelijk water uit... Dat maakte het zo moeilijk naar standpunt en extravbelichting toe. Maar als je de massage-sproeikoppen aan de zijkolom bedoelt, dan was dit wellicht mijn laatste foto geweest met m'n toestel...
                  Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Ben ik dan de enige die een kritische opmerking maakt?

Ik vind de huidtint van het kindje erg onnatuurlijk.
                    Zo zien ze er niet uit en zeker niet in dit jaargetijde.

Met 'Remove color cast' uit PS-Elements kom ik op een iets aanvaardbaarder resultaat.

PS: de calibratie van mijn scherm is redelijk in orde hoor.
                    Van waardering geniet ik.
                    Van kritiek leer ik.

Comment

@Plaatwerker:

In principe waag ik me niet aan ingrijpende kleurveranderingen in mijn foto's, daar ik kleurenblind ben. Misschien is deze er in geslopen bij een andere bewerking, al weet ik niet meer precies wat ik er allemaal mee heb gedaan...

Bedankt voor je opmerking! (Zou je jouw versie er eens bij willen zetten aub?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mysti Bekijk bericht
                        @Plaatwerker:

In principe waag ik me niet aan ingrijpende kleurveranderingen in mijn foto's, daar ik kleurenblind ben. Misschien is deze er in geslopen bij een andere bewerking, al weet ik niet meer precies wat ik er allemaal mee heb gedaan...

Bedankt voor je opmerking! (Zou je jouw versie er eens bij willen zetten aub?)

Ik heb uitsluitend 'remove color cast' uitgeoefend op de linkerschouder van het kindje.
                        Daardoor komen er wel weer blauwtinten op andere plekken optreden. Ik denk dat
                        Vinnydizzy vast wel een hoogstaander advies kan geven.

Misschien kan het ook liggen aan de op de camera ingestelde witbalans.
                        Last edited by Plaatwerker; 9 februari 2011, 19:13. Reden: laatste regel
                        Van waardering geniet ik.
                        Van kritiek leer ik.

Comment

Plaatwerker...
                          ik heb hetzelfde probleem als Mysti en je haalt het zelf aan...ik weet niet hoe Mysti hem ziet maar voor mij ziet ie toch wel een flink stuk blauwer...
                          Mysti niet getreurd wij hebben wel degelijk een probleempje...
                          Vraag me nu echt toch wel echt af of iemand die geen kleurendefekt heeft dit ook als "overdreven" blauw zou bestempelen ??? (vergeef me de uitdrukking...maar kan dit niet anders uitleggen)
                          De blauwtinten zijn vooral sterkt toegenomen op de doucheslang, de onderste sproeier, de speelgoedjes, het bad zelf en de achterste muur.
                          Met mijn rood-groen defekt geef ik de voorkeur aan de eerste post...
                          Mysti graag jouw bevindingen ?
                          Sorry hoor dit is echt geen kwade wil

Groetjes
                          Marc
                          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Sorry Plaatwerker, maar geef toch maar de warme tinten van de eerste hoor. Nu is het blauw overal aanwezig en dat is ook niet natuurlijk Met alle respect voor je hulp
                            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Heel leuke foto hoor! Je hebt een gelukkige kleine vastgelegd.

Vooralleer dieper op 'eventuele' aanpassingen in te gaan. Weet u dat de foto 'slechts' 40kB groot is. Tot een 500 - 600 kb vinden ze aanvaardbaar op dit forum

Ik heb de foto eens meegenomen in PS.
                              Via de 'drempel'-toepassing (zoals ik reeds in een vorige post aanhaaldde) haal je al een aanvaardbaar resultaat. Daarna zou ik gewoon de verzadiging wat naar beneden halen en de "zwarten" een tikje naar boven.
                              Maar door de weinige aanwezige kb's is de foto wel onscherp geworden door de pixelblokjes

Tip voor kleurenblinden: hou je RGB-curve in de gaten, deze moeten in gelijke mate aanwezig zijn.
                              www.brunodyserinck.be
                              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Working...
                              X