Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ganzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ganzen

Recht uit de winkel een test met de nieuwe aanwinst (70-300)
    Volgende aankoop zal een statief worden,dat is duidelijk .

Mvg Glenn

Re: ganzen

Om te beginnen , zet even die exif gegevens onder de foto.
    Maak zo weinig mogelijk gebruik van auto WB, Zelden gebruikt deze de juiste WB.
    Scherpte ligt niet op de ogen.
    Je toestel heeft zijn lichtmeteing gedaan op het donkere gedeelte van de foto waardoor er uitgebrande stukken wit zijn op de keel.
    Dit gevaar bestaat altijd als je fotografeerd met de zon van opzij.
    Mischien had een stapje naar rechts de oplossing geweest maar met dieren heb je niet altijd de mogelijkheid. Geen slechte foto maar weer één waar er hier op BD 100 in een dozijn van zijn. Probeer eens iets origineels. Iets van bovenaf fotograferen geeft niet dikwijls een goed resultaat.
    Robby bb
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door glenn72 Bekijk bericht
      ..............
      Volgende aankoop zal een statief worden,dat is duidelijk .
      hangt er ook vanaf op hoeveel millimeters je schiet hoor.
      als je met deze lens 70mm gebruikt, red je het makkelijk zonder statief met je hier gebruikte sluitertijd.
      op 300 mm wordt het een ander verhaal.
      vind de tweede hier trouwens de beste.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Bedankt heren! ik volg het allemaal wat er is opgemerkt - ik zit vooral met één ding, nl die scherpte op de ogen...bij modellen zoals bovenstaande (niet echt te commanderen) heb ik daar serieuze moeite mee! Wat betreft die lichtmeting zie ik inderdaad de fout .
        Nogmaals bedankt !

Comment

Bedankt heren! ik volg het allemaal wat er is opgemerkt - ik zit vooral met één ding, nl die scherpte op de ogen...bij modellen zoals bovenstaande (niet echt te commanderen) heb ik daar serieuze moeite mee! Wat betreft die lichtmeting zie ik inderdaad de fout .
          Nogmaals bedankt !
          Dat kan mischien liggen aan beperkte DOF
          Robby BB

Comment

..........ik zit vooral met één ding, nl die scherpte op de ogen...bij modellen zoals bovenstaande (niet echt te commanderen
            F10 moet toch voldoende zijn.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              F10 moet toch voldoende zijn.
              grt,bouk.
              Dan moet je toch de andere gegevens hebben van het exif afstand en focus

is het mogelijk om het origineel te zien, om te zien hoe groot de crop is, wat ook de reden kan zijn van de onscherpte
              Robby BB

Comment

Ik kan momenteel even niet aan de originelen,maar kan wel zeggen dat ik op 300mm heb geschoten...en daarmee is het antwoord gegeven denk ik . Komt er nog bij dat ik mijn scherpstelveld niet goed gebruikt heb (dynamisch - bewegende dieren dacht ik zo), daar ben ik ondertussen ook achter...Wou mijn bevindingen nog plaatsen maar kon niet eerder. Door hier wat over door te gaan heb ik alvast veel geleerd... maar aub : correct me if i'm wrong . En nogmaals bedankt heren voor de feedback!!!

Comment

Ik kan momenteel even niet aan de originelen,maar kan wel zeggen dat ik op 300mm heb geschoten...en daarmee is het antwoord gegeven denk ik . Komt er nog bij dat ik mijn scherpstelveld niet goed gebruikt heb (dynamisch - bewegende dieren dacht ik zo), daar ben ik ondertussen ook achter...Wou mijn bevindingen nog plaatsen maar kon niet eerder. Door hier wat over door te gaan heb ik alvast veel geleerd... maar aub : correct me if i'm wrong . En nogmaals bedankt heren voor de feedback!!!
                  Niet wat betreft hoeveel je het origineel hebt gecropt
                  Robby BB

Comment

Heb hier de originele, maar met een linkje wegens 'te groot' natuurlijk

Groeten , Glenn

Comment

Ik vermoed dat er bij het resizen er scherpte is verloren gegaan. Bekijk het lichtpuntje in het oog en je ziet direkt dat het in het origineel veel scherper is.
                      Dat er verlies is in kwaliteit bij het resizen is normaal, maar het kwaliteitsverlies zal bij een perfekt scherpe foto niet opvallen, maar als het origineel al niet honderd procent is dan zal het des te meer opvallen.
                      Uw origineel is ook niet 100% procent scherp en dat wraakt zich direkt bij het resizen.
                      Robby BB

Comment

Verdorie Robby , een bezoek aan de oogarts dringt zich op vrees ik . Ik had het echt niet door...... Zoals ik al zei : veel geleerd van deze post;bedankt!!!

Comment

Working...
                        X