Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste portrer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste portrer

Dit is 1 van de eerste portretten dat ik heb genomen.

Wat vinden jullie ervan?

F/5.6
    1/800 sec
    iso 100
    55 mm

Re: Eerste portrer

nogal wat storende schaduwen en je model lijkt er niet veel zin in te hebben.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ze zit er idd.een beetje futloos bij.
      Wel lekker scherp

Comment

ik vind de foto redelijk.
        goed gekadreerd en goede vlakverdeling met het strand en de zee.

dat het model er futloos bij zit en er niet veel zin in heeft, dat klopt maar vind ik eerder een opmerking over het model.
        overigens, moet een persoon er altijd stralend en huppelend bijlopen om een goede foto te bekomen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht

dat het model er futloos bij zit en er niet veel zin in heeft, dat klopt maar vind ik eerder een opmerking over het model.
          overigens, moet een persoon er altijd stralend en huppelend bijlopen om een goede foto te bekomen?
          ik vind juist van niet, ik vind dit soms een meerwaarde
          zeker geen slechte opname
          eos 600 d
          lens 18-135 canon 10-22canon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palac Bekijk bericht
            ik vind juist van niet, ik vind dit soms een meerwaarde
            ik vind ook van niet hoor, daarom mijn vraagteken achter de zin.

Comment

Niet slecht... en waar de een er weinig zin in ziet, en een ander het futloos noemt, komt
              het meisje voor mij bedachtzaam over. Alsof ze voor zichzelf nog een en ander op een
              rijtje zet.
              In ieder geval oogt het spontaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                Niet slecht... en waar de een er weinig zin in ziet, en een ander het futloos noemt, komt
                het meisje voor mij bedachtzaam over. Alsof ze voor zichzelf nog een en ander op een
                rijtje zet.
                In ieder geval oogt het spontaan.
                goed verwoord doudeke
                eos 600 d
                lens 18-135 canon 10-22canon

Comment

Ik volg doudeke.
                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

moet een persoon er altijd stralend en huppelend bijlopen om een goede foto te bekomen?

En dat geldt voor mij ook voor de foto.

Groetjes
                    Marc
                    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht

Verdedig mee deze stelling met aansluitend de verwoording van Doudeke
                      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Komt voor mij heel natuurlijk over. Het model lijkt zich helemaal niet bewust van haar omgeving. Je kan je enkel afvragen waar ze aan dacht op dat moment.
                        Een heel andere soort van fotografie waar ik de vergelijking met glamour modellen niet wil maken. Daar moet alles in scene gezet worden om het plaatje te doen kloppen.Zo denk ik daar toch over.
                        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Als fotograaf leggen we een moment vast; Als we met een model werken kan dat zijn een opgewekt moment, blij, verdrietig, in gedachten,.... Het is zelfs een kunst om dit goed in beeld te brengen, dus kunnen en mogen we niet oordelen over de expressie (toevallig of gewenst) van het model.
                          Ik vind de foto qua compo niet slecht en het sfeertje dat ervan uitgaan ook goed.
                          De schaduwen zijn idd wat nadrukkelijker aanwezig, maar onder direct zonlicht in open lucht zonder extra flitsen of reflectors is er toch waarschijnlijk niet veel beter uit te halen. Snapshot of familiealbum foto zullen de pros wel denken, maar 'k vind de foto toch wel iets hebben.
                          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                          "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Re: Eerste portret

ik houd ook meer van spontane momentopnames. als dit een eerst portret is vind ik het god en ben ik benieuwd naar het vervolg!!
                            Last edited by blackgirl; 23 januari 2011, 20:02. Reden: spellingsfout
                            iedereen heeft creatief talent, je moet het alleen weten te vinden.

Comment

Ik vind dit geen slechte foto hoor; ben het voor een keer niet eens met bouk! Sorry hoor bouk!

Comment

Working...
                              X