Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Nu moet ik even passen. Gewoonlijk oordeel ik op de foto die ik te zien krijg maar in deze is ie wat te beperkt om een visie te vormen. De titel zal me wel kunnen helpen doch ik versta er geen noot van (taal). Help
Oorspronkelijk geplaatst door BarkingfangioBekijk bericht
't Is een sneeuwlijn - rand
(Maar ik klap dan ook een beetjes Español)
Ik denk dat de foto alleen te weinig zegt.... in een reeks zou die misschien beter tot zijn recht komen.
Groeten,
Laurent
Maak jij deel uit van de "Benidorm Bastards", ik meen je te herkennen Thanks Laurent, een mooie hulplijn Ook Renske heeft al bevestigd. Durfde me er niet over uitspreken om geen verkeerde uitspraken te doen. Is heel subtiel, op het randje, heel knap van idee maar door het "randje" blijf ik toch troosteloos achter. Je mag wel bij de "goeden" in de hemel
Maak jij deel uit van de "Benidorm Bastards", ik meen je te herkennen Thanks Laurent, een mooie hulplijn Ook Renske heeft al bevestigd. Durfde me er niet over uitspreken om geen verkeerde uitspraken te doen. Is heel subtiel, op het randje, heel knap van idee maar door het "randje" blijf ik toch troosteloos achter. Je mag wel bij de "goeden" in de hemel
Normaal vraag ik 1 fles champagne/woord voor vertalingen... maar ge hebt geluk, als de vrijdag nen 21ste is, is't voor niets
We moeten doen wat we kunnen.... zolang het maar plezant blijft !!!
Zo vind ik het eerlijk gezegd maar niks... je ziet bijna niks op de foto
Ik wou zeggen dat ik er mijn aandacht niet kon bijhouden maar k'heb hem dus wel bestudeerd op zoek naar iets om mijn aandacht te trekken
Durfde me er niet over uitspreken om geen verkeerde uitspraken te doen. Is heel subtiel, op het randje, heel knap van idee maar door het "randje" blijf ik toch troosteloos achter. Je mag wel bij de "goeden" in de hemel
ik heb er het randje even afgeschaafd en update geplaatst
De update kan mij absoluut niet bekoren. Ik weet niet hoe je het hoort te noemen maar ik
zie allemaal 'banderingen'. Het contrast is ook veel te sterk opgevoerd. Het gebeurt niet
vaak dat ik toch de voorkeur geef aan een histogram waarvan maar een klein deel is gevuld.
@ plaatwerker: die "banderingen" zoals jij ze noemt ontstaan in het kleurverloop dat niet kan volgen bij bewerking, compressie of verkleining van de foto. Het subtiele zoals je het zo mooi omschrijft gaat verloren bij de bewerking...
Maar dat wist jij wel hé...net zoals het feit dat contrast toevoegen de korrel (euh...bedoel ruis) vergroot.
Heb er ook soms last van. Euh...in m'n foto's dan hé
Groetjes
Marc
Toevoeging:
Moet weeral mea culpa slaan omdat mijn uitleg niet compleet is. Wil hier dan ook geen hele boeken schrijven
Die banden zitten ook in de originele foto maar doordat hij nog niet bewerkt/gecomprimeerd is, in alle opzichten krijg je ze niet te zien. Als je deze foto, maagdelijk zou verkleinen ga je het hoogstwaarschijnlijk ook niet te zien krijgen. Maar de losgelaten bewerkingen, alsmede het afnijpen van de bestandsgrootte gaan dit verschijnsel versterken. Daardoor wordt het wel zichtbaar zoals in bovenstaand geval.
Oef....sorry hoor...et is nie makkelijk
Last edited by Brombeer; 22 januari 2011, 09:25.
Reden: Toevoeging
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Comment