Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Romantisch

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Romantisch

Deze momenten zijn voor mij goud waard

Bedankt voor het kijken en reacties
    grt,
    Pimpeltje

Zeker niets hé ?
    Last edited by Pimpeltje; 13 januari 2011, 08:23.
    Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
    Pimpel

Re: Romantisch

Naar de sfeer is het bijna eentje van goud Doch hier heb je nu het voorbeeld van de waarde van nabewerking. 1- Je foto zit vol ruis (wegwerken/verbeteren). 2- Heeft ook wat gebrek aan frisheid (helderheid/contrast). Hopelijk begrijp je nu beter wat nabewerken betekent - geen schrik van het komt alleen maar je foto (=uw werk) ten goede En nu ga ik voor een lekker bakkie
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Ik ga direct aan de slag maar ook eerst een bakkie
      maar poeh wat gaat er van terecht komen
      grt,
      Pimpeltje
      Pimpel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pimpeltje Bekijk bericht
        Ik ga direct aan de slag maar ook eerst een bakkie
        maar poeh wat gaat er van terecht komen
        grt,
        Pimpeltje
        Ben je weer aan het twijfelen ? Een klein beetje meer zelfvertrouwen hé meid. Je wil het zo graag goed doen, en trouwens je kan het Lees mijn reactie eens op je voorgaande in verband met Na- en Bewerking
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

het geposte bestand heeft nog geen 90 kb grootte, onder andere daar mee zal het ook te maken hebben dat het beeld er niet zo goed uit ziet.

Comment

(Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
            Pimpeltje)

hou je daar ook aan, de opname (compo en onderwerp) is nl goed, maar je verknalt de boel met overbewerking.
            jammer hoor.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Pimpeltje, een romantische ziel ben je zeker en ik hou van die stijl.
              Als ik even een opmerking mag maken van wat mij hier negatief opvalt is de rook uit de schoorsteen die er op mijn scherm blauw uit ziet?
              Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

De nabewerking is al een stuk scherper, enfin, minder ruis vooral en dus beter. Ik zou er eens een lichte rood- of groenfilter overheen trekken, wie weet...
                Stel je kritieken niet te scherp...
                Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Lieve mensen jullie hebben het goede met me voor HEEL veel dank daarvoor
                  ik hoop dat ik het straks ook voor elkaar krijg ,
                  bouk dit kwam hard aan hoor VERKNALD hij is toch nog wel een beetje mooi ?
                  en inderdaad daar ben ik erg onzeker in niet in het samen stellen van de compo .
                  Dat er blauwe rook uit komt daar kan ik niets aan veranderen de foto die ik nu plaatst
                  daar is niets mee gedaan alleen een pano van gemaakt en naar 900 toe !!

G.R. bedoel je de foto van het water spuiten ?
                  Alvast bedankt voor de lessen
                  grt,
                  Pimpeltje
                  Last edited by Pimpeltje; 13 januari 2011, 09:07.
                  Pimpel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mysti Bekijk bericht
                    De nabewerking is al een stuk scherper, enfin, minder ruis vooral en dus beter. Ik zou er eens een lichte rood- of groenfilter overheen trekken, wie weet...
                    Wat zijn daar dan de effecte van Mysti ?
                    grt,
                    Pimpeltje
                    Pimpel

Comment

Ik vind de tweede foto de beste.
                      Op de eerste zit er idd te veel ruis: proberen weg te werken, maar ik zou zelf ook niet weten hoe...
                      Bij de derde is er wat kleurverlies. Dit vind ik jammer aangezien ik de kleuren bij de tweede heel mooi vond (idd romantisch)!
                      Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
                        Ik vind de tweede foto de beste.
                        Op de eerste zit er idd te veel ruis: proberen weg te werken, maar ik zou zelf ook niet weten hoe...
                        Bij de derde is er wat kleurverlies. Dit vind ik jammer aangezien ik de kleuren bij de tweede heel mooi vond (idd romantisch)!
                        Ja dat klopt de derde daar heb ik nog niets aangedaan expres dan is het verschil goed te zien .
                        de tweede is wel mooi maar de lucht lijkt meer op uitgelopen verf van een aquarel
                        ik heb namelijk ook veel geschilderd !!!!
                        dank je wel voor je reactie
                        grt
                        Pimpeltje
                        Pimpel

Comment

Dat er blauwe rook uit komt daar kan ik niets aan veranderen
                          Sorry Pimpeltje voor de onterechte opmerking op je laatste foto is dit inderdaad ook zo, ik dacht dat de bewerking er voor wat tussen zou gezeten hebben
                          De onbewerkte heeft mijn voorkeur wat kleur betreft.
                          Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

voor mij de 2de met de kleuren van de eerste.

En om te bewerken moet je absoluut geen schrik hebben om te experimenteren. Zo lang je de originele versie nog staan hebt ken je uitproberen zoveel je wil. Dat is nog de beste manier om te leren.
                            Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

Comment

Dank je wel voor jullie lieve op en aanmerkingen , en ja schrik heb ik wel hoor
                              Geleidelijk aan zal dit ook wel gaan verdwijnen
                              Ik kan hier in ieder geval op een hoop steun rekenen dat heb ik al vaak mee gemaakt
                              grt,
                              Pimpeltje
                              Pimpel

Comment

Working...
                              X