Naar de sfeer is het bijna eentje van goud Doch hier heb je nu het voorbeeld van de waarde van nabewerking. 1- Je foto zit vol ruis (wegwerken/verbeteren). 2- Heeft ook wat gebrek aan frisheid (helderheid/contrast). Hopelijk begrijp je nu beter wat nabewerken betekent - geen schrik van het komt alleen maar je foto (=uw werk) ten goede En nu ga ik voor een lekker bakkie
Ik ga direct aan de slag maar ook eerst een bakkie
maar poeh wat gaat er van terecht komen
grt,
Pimpeltje
Ben je weer aan het twijfelen ? Een klein beetje meer zelfvertrouwen hé meid. Je wil het zo graag goed doen, en trouwens je kan het Lees mijn reactie eens op je voorgaande in verband met Na- en Bewerking
Pimpeltje, een romantische ziel ben je zeker en ik hou van die stijl.
Als ik even een opmerking mag maken van wat mij hier negatief opvalt is de rook uit de schoorsteen die er op mijn scherm blauw uit ziet?
Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.
De nabewerking is al een stuk scherper, enfin, minder ruis vooral en dus beter. Ik zou er eens een lichte rood- of groenfilter overheen trekken, wie weet...
Stel je kritieken niet te scherp...
Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander
Lieve mensen jullie hebben het goede met me voor HEEL veel dank daarvoor
ik hoop dat ik het straks ook voor elkaar krijg ,
bouk dit kwam hard aan hoor VERKNALD hij is toch nog wel een beetje mooi ?
en inderdaad daar ben ik erg onzeker in niet in het samen stellen van de compo .
Dat er blauwe rook uit komt daar kan ik niets aan veranderen de foto die ik nu plaatst
daar is niets mee gedaan alleen een pano van gemaakt en naar 900 toe !!
G.R. bedoel je de foto van het water spuiten ?
Alvast bedankt voor de lessen
grt,
Pimpeltje
De nabewerking is al een stuk scherper, enfin, minder ruis vooral en dus beter. Ik zou er eens een lichte rood- of groenfilter overheen trekken, wie weet...
Wat zijn daar dan de effecte van Mysti ?
grt,
Pimpeltje
Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
Pimpel
Ik vind de tweede foto de beste.
Op de eerste zit er idd te veel ruis: proberen weg te werken, maar ik zou zelf ook niet weten hoe...
Bij de derde is er wat kleurverlies. Dit vind ik jammer aangezien ik de kleuren bij de tweede heel mooi vond (idd romantisch)!
Ik vind de tweede foto de beste.
Op de eerste zit er idd te veel ruis: proberen weg te werken, maar ik zou zelf ook niet weten hoe...
Bij de derde is er wat kleurverlies. Dit vind ik jammer aangezien ik de kleuren bij de tweede heel mooi vond (idd romantisch)!
Ja dat klopt de derde daar heb ik nog niets aangedaan expres dan is het verschil goed te zien .
de tweede is wel mooi maar de lucht lijkt meer op uitgelopen verf van een aquarel
ik heb namelijk ook veel geschilderd !!!!
dank je wel voor je reactie
grt
Pimpeltje
Pimpel
Dat er blauwe rook uit komt daar kan ik niets aan veranderen
Sorry Pimpeltje voor de onterechte opmerking op je laatste foto is dit inderdaad ook zo, ik dacht dat de bewerking er voor wat tussen zou gezeten hebben
De onbewerkte heeft mijn voorkeur wat kleur betreft.
Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.
En om te bewerken moet je absoluut geen schrik hebben om te experimenteren. Zo lang je de originele versie nog staan hebt ken je uitproberen zoveel je wil. Dat is nog de beste manier om te leren.
Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.
Dank je wel voor jullie lieve op en aanmerkingen , en ja schrik heb ik wel hoor
Geleidelijk aan zal dit ook wel gaan verdwijnen
Ik kan hier in ieder geval op een hoop steun rekenen dat heb ik al vaak mee gemaakt
grt,
Pimpeltje
Pimpel
Comment