Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Heb eens geprobeerd met licht te werken, wat vinden jullie ervan?
Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm Flickr
Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm Flickr
Zulke experimenten doen we allemaal wel eens he. Als je toch tips wil; qua compositie zou je er op kunnen letten dat het licht zich binnen het kader bevindt en dat het licht ook beperkt is. Nu is er niet echt een rustpunt waarop de kijker zich kan concentreren.
Nah losse hand, eerste keer dat ik dit probeer daarmee, thx, ga eens kijken
Deze foto zegt mij niet zo veel (inderdaad, ieder van ons probeert dit eens uit). Het loont wel de moeite om effectief te tekenen met licht, zoals bleuspics vermeldt. Ik ben zelf nog niet tot een mooie resultaat gekomen, maar wat hij toont is zeker de moeite waard! Veel oefenen dus (geldt ook voor mezelf...)!
Heel erg bedankt voor deze link naar jouw topic, ik vind die van jou ook geslaagd, simpel maar toch zo mooi en gedetailleerd Krijg je dat detail vanzelf als je die instellingen gebruikt zoals je vermeldde in dat topic?
The camera has the ability to capture a moment in time
and then preserve it frozen for ever.
Heel erg bedankt voor deze link naar jouw topic, ik vind die van jou ook geslaagd, simpel maar toch zo mooi en gedetailleerd Krijg je dat detail vanzelf als je die instellingen gebruikt zoals je vermeldde in dat topic?
het is al een hele poos geleden maar ik dacht van wel, zou er anders de bewerkingen in cs wel hebben bijgezet.
ps toen werkte ik nog met een uit de kluiten gewassen compact camera van sony een H50 kan het zijn dat je de instellingen wat moet aanpassen als je met een spiegel werkt? een vraagje voor de kenners!
Ik ga dat zeker eens proberen Max! Mercie voor de comment
Zulke experimenten doen we allemaal wel eens he. Als je toch tips wil; qua compositie zou je er op kunnen letten dat het licht zich binnen het kader bevindt en dat het licht ook beperkt is. Nu is er niet echt een rustpunt waarop de kijker zich kan concentreren.
Zelfde opmerking. Goed geprobeerd maar zegt me niet veel. Je hebt al wel heel wat info ondertussen gekregen, nu is het aan jou
Comment