Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtprobeersel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lichtprobeersel

Heb eens geprobeerd met licht te werken, wat vinden jullie ervan?

Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
    Flickr

Re: Lichtprobeersel

Ik vind het mooi! Heb je dit bereikt door een lange sluitertijd? Want ik zie de EXIF niet..
    The camera has the ability to capture a moment in time
    and then preserve it frozen for ever
    .

Comment

4 seconden dacht ik, merciekes voor de comment
      Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
      Flickr

Comment

Mja

Zulke experimenten doen we allemaal wel eens he. Als je toch tips wil; qua compositie zou je er op kunnen letten dat het licht zich binnen het kader bevindt en dat het licht ook beperkt is. Nu is er niet echt een rustpunt waarop de kijker zich kan concentreren.

Comment

heb je van op statief gewerkt? mijn bode is blijven oefenen en dan krijg je dit.http://forum.belgiumdigital.com/f78/...ke-291461.html er staat wat uitleg bij, workflow.

groetjes
          renske

Comment

Nah losse hand, eerste keer dat ik dit probeer daarmee, thx, ga eens kijken
            Flickr

Comment

Deze foto zegt mij niet zo veel (inderdaad, ieder van ons probeert dit eens uit). Het loont wel de moeite om effectief te tekenen met licht, zoals bleuspics vermeldt. Ik ben zelf nog niet tot een mooie resultaat gekomen, maar wat hij toont is zeker de moeite waard! Veel oefenen dus (geldt ook voor mezelf...)!
              Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
                heb je van op statief gewerkt? mijn bode is blijven oefenen en dan krijg je dit.http://forum.belgiumdigital.com/f78/...ke-291461.html er staat wat uitleg bij, workflow.

groetjes
                renske
                Heel erg bedankt voor deze link naar jouw topic, ik vind die van jou ook geslaagd, simpel maar toch zo mooi en gedetailleerd Krijg je dat detail vanzelf als je die instellingen gebruikt zoals je vermeldde in dat topic?
                The camera has the ability to capture a moment in time
                and then preserve it frozen for ever
                .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Espiration Bekijk bericht
                  Heel erg bedankt voor deze link naar jouw topic, ik vind die van jou ook geslaagd, simpel maar toch zo mooi en gedetailleerd Krijg je dat detail vanzelf als je die instellingen gebruikt zoals je vermeldde in dat topic?
                  het is al een hele poos geleden maar ik dacht van wel, zou er anders de bewerkingen in cs wel hebben bijgezet.

ps toen werkte ik nog met een uit de kluiten gewassen compact camera van sony een H50 kan het zijn dat je de instellingen wat moet aanpassen als je met een spiegel werkt? een vraagje voor de kenners!

groetjes
                  renske

Comment

Toffe foto, in de toekomst zou je wat meer gericht mogen lichtschilderen, je zou bijvoorbeeld kunnen proberen om objecten of gebouwen te verlichten

Comment

Ik ga dat zeker eens proberen Max! Mercie voor de comment
                      Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mich_ Bekijk bericht
                        Mja

Zulke experimenten doen we allemaal wel eens he. Als je toch tips wil; qua compositie zou je er op kunnen letten dat het licht zich binnen het kader bevindt en dat het licht ook beperkt is. Nu is er niet echt een rustpunt waarop de kijker zich kan concentreren.
                        Zelfde opmerking. Goed geprobeerd maar zegt me niet veel. Je hebt al wel heel wat info ondertussen gekregen, nu is het aan jou
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Working...
                        X